Moucha

Moucha

Anotace: Někdy...někde...

Slunce vysálo poslední louži po ranním lijáku, kolony aut se líně sunuly kupředu. Postupně připalovalo, blížilo se poledne. Horký vzduch nad vozovkou se vlnil a tetelil, výfuky aut vykašlávaly spálené plyny, ty pak stoupaly líně k modré obloze bez mráčku.
Odbočkou na motorest U prasečího ocásku sjížděl kamion. Auto s návěsem. Pozvolna dojel na parkoviště, zastavil, vypnul motor. Chvíli se nic nedělo. Pak se otevřely dveře a vystoupil muž. Střední postavy, tmavé vlasy na ježka, při těle. Kamion zamkl a vešel do restaurace. Byla poměrně plná. Posadil se k volnému stolu, otevřel denní menu.
Přišel číšník. „Dobrý den, něco na pití, a máte vybráno?“
„Ano, pivo nealko, a dám si hovězí vývar s nudlemi, vepřové výpečky, knedlík, zelí.“
„Hned to bude.“ Řekl číšník a odešel.
Muž se rozhlížel po okolí. Netrvalo dlouho, a číšník přispěchal s polévkou.
Muž ji pomalu snědl, a čekal na hlavní jídlo. Když číšník přinesl výpečky s knedlíkem a zelím, pustil se s chutí do jídla. Když snědl téměř polovinu, opatrně se rozhlédl, vyndal z kapsy krabičku od sirek, pod stolem ji rozdělal a vytáhl mrtvou mouchu. Hodil ji do zelí, krabičku schoval do kapsy a zelí zamíchal.
Mávnul na číšníka.
„Podívejte se, co jsem našel v zelí! No snad si nemyslíte, že to budu jíst!“ Ukazoval číšníkovi. „Omlouvám se, pane,“ řekl číšník, hledíc na mouchu. „Hlavně nekřičte. Přinesu vám zdarma porci novou.“
„Dobře,“ kývnul muž, a když číšník donesl druhý chod, muž ho rychle snědl, dopil pivo, zaplatil a odešel.
Odemknul dveře kamionu, vlezl dovnitř. Z přihrádky sebral zápisník, a do dlouhého seznamu motorestů si zapsal jméno nynějšího – U prasečího ocásku. Nechtěl tak riskovat trik s mouchou dvakrát ve stejném podniku. Spokojeně se zasmál, poplácal se po břiše, nastartoval kamion, a když motor začal pravidelně příst, vyjel pomalu zpátky na silnici.
Z okna ho pozoroval kuchař. „Já ti ukážu novou porci,“ pomyslel si jízlivě. „Jasně … a jak jsi jí spořádal i s mým extraplivancem,“ a pekelně se zachechtal…

 

https://www.youtube.com/watch?v=S9MeTn1i72g

Autor Anděl, 26.12.2017
Přečteno 731x
Tipy 8
Poslední tipující: Jort, Iva Husárková, Frr, Amonasr
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ahoj, pěkná gradace příběhu. Škoda, že ten kuchař použil plivání do jídla bez vlastně konkrétního impulsu. Není tam to jadro, které by to vysvělilo. Pokud jsi usiloval o vyjádření nespravedlivé odplaty, tak se ti to povedlo.
Petr

28.12.2017 00:41:31 | Petrlesna

Děkuji...

28.12.2017 06:16:22 | Anděl

...není dobré zahrávat si s lidmi od nichž máme jídlo...

27.12.2017 11:02:10 | Jort

Alchymisto Jorte:) máš naprostou pravdu...nikdy nevíme, co nám tam přistane.....nejlépe vařit pro sebe sám - v tom je záruka! Díky...

27.12.2017 11:04:26 | Anděl

pobavila :-))

27.12.2017 04:31:38 | Iva Husárková

Děkuji, Ivuško!

27.12.2017 06:32:42 | Anděl

:-))

27.12.2017 08:14:19 | Iva Husárková

:-D To mu přeju! Mám rád příběhy se šťastným koncem, Anděli... ;-))

26.12.2017 21:34:08 | Amonasr

:) Děkuji, Ami:)

27.12.2017 06:32:27 | Anděl

:-)

27.12.2017 16:55:04 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí