Sklizeň

Sklizeň

Anotace: Minipovídka o: Možná jste si všimli . . . ano, ano, to je takový oválný modrý . . . nastal čas sklizně . . . jenomže! . . . tááákže . . . no, bóže . . . dobře to dopadlo

 

 

Sklizeň

 

     Možná jste si všimli, že když něco zasadíte, tak se vám taky může docela klidně stát, že taky něco sklidíte. ??? Moc se zase nedivte, stává se to totiž poměrně často. Tak například já, nebudete mi to asi věřit, ale před deseti lety jsem zasadila švestku. To určitě budete znát. Ano, ano, to je takový to oválný modrý, co se dává na koláč či do knedlíků (ženy) anebo do sudu (muži). Víte, když jsem ji tenkrát sázela ani jsem tím nic zásadního nemyslela. Zkrátka jsem vzala rejč a vyryla jsem ďouru, jak říkala moje babička. Pravda je, že se taky celých devět let opravdu nic zásadního nedělo, až! letos! Strom jindy zelený náhle zmodral, a když mi jednoho dne poránu spadla na hlavu švestka, usoudila jsem, že zřejmě nastal ten správný čas sklizně. Jenomže! bohužel, stejný názor jako já mělo ještě milión vos, které, na rozdíl ode mě, jsou pro sklizeň ve vyšších polohách daleko lépe vybavené (křídla) než já (žebřík) . . .

 

     Tááákže, když jsem si ale představila, že z celýho, rozumějte, mýho! stromu mi zbyde jen ta jediná švestka, co mi spadla na hlavu, pochopila jsem, že není zbytí a musím nahoru! Vy, kdo mě už trochu znáte, víte, že to není moje oblíbená poloha. Já jsem prostě radši dole. !!! No, bóže, tak mám fóbii z výšek, vy naděláte. Musela  jsem se tedy opět zamyslet, až! jsem to zase vymyslela! Já teda polezu na ten žebřík, ale! zavážu si přitom oči, a tím pádem neuvidím ani tu vejšku ani tu hloubku. Byl to super nápad. Jenomže! když už jsem tam nahoře byla a měla zavázaný oči, neviděla jsem na ty švestky . . . No, vidím, že úzkostí o mě už téměř nedýcháte! Už vás nebudu dýl napínat! Dobře to dopadlo! Přišel můj životní partner, zatřásl stromem a bylo sklizeno . . . Tak mě vám tuhle napadlo, před pár lety jsme si takhle pořídili děti a vida!, vyrostly nám jedna báseň. Zdá se, že i tady bude nějaká ta sklizeň . . . No, hlavně aby z toho nebyly houby s voctem, jak říkala moje babička . . .

Autor Fany, 08.08.2018
Přečteno 539x
Tipy 24
Poslední tipující: život je pes, Frr, Iva Husárková, Sanneke, bogen, Amonasr, Anděl, Danger, Akrij8, Dreamy, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

babička byla jistě moudrá žena***

10.08.2018 00:07:36 | Frr

:-) jj, jednou bych chtěla být moudrá babička :-)! Děkuju za přečtení, milý Frr :-)!

15.08.2018 17:53:41 | Fany

:-D Rozesmála jsi mě :-)) Máme na zahradě letitou a hodně vysokou třešeň, která sice každý rok pěkně plodí, ovšem už jen pro radost špačkům, protože pro její mohutnost se s ní nedá ani zatřást... ;-))

09.08.2018 12:24:26 | Amonasr

:-) tak to máme asi stejnou zahradu :-)), taky máme vysokou mohutnou třešeň, se kterou se nedá zatřást a sklízí nám ji, hádej kdo :-))! Děkuju a hezký den Ti :-)!

15.08.2018 17:28:41 | Fany

:-)))

16.08.2018 12:53:10 | Amonasr

:-))

17.08.2018 11:24:32 | Fany

Fanynko!!! ach to musela být krása Ty pod švestkou.....možná Ti napadaly lupeny do vlasů.....**ST**

09.08.2018 07:01:17 | Anděl

:-) no, Anděl-ko milá, co Ti budu povídat, přežila jsem žebřík, vosy i ostatní hmyz, který mi spolu s lupeny napadal do vlasů :-))! Takže to vlastně bylo fajn :-))! Díky a měj se pěkně :-)!

09.08.2018 08:41:41 | Fany

co bylo horší ...nahoru nebo dolů...:-)

08.08.2018 22:16:53 | Danger

:-( obojí je hrozný :-(, ale dolů to jde nějak rychleji :-))! Díky moc, Dangere, hezký veselý den Ti :-)!

09.08.2018 08:39:17 | Fany

:))

08.08.2018 14:11:21 | Dreamy

:-)) díky Dreamy milá, měj se bezva :-)!

09.08.2018 08:38:26 | Fany

...když třásl, tak jsi byla ještě na stromě?...

08.08.2018 13:56:02 | Jort

:-)) Jortí, nééé, to už jsem byla zase dole :-))! Díky krásně za navštívení, pěkný den přeju :-)!

09.08.2018 08:38:01 | Fany

Není sklizeň jako sklizeň! :-) Já včera taky zrovna trhal švestky, naštěstí jsem nikam na žebřík nemusel, jen ze země.Malý, ale plný strom. Vosy u nás tím suchem ani nejsou, takže žádný problém. Ps: mírně jsem ti ukradl název "Sklizeň". :-)

08.08.2018 12:59:37 | Lighter

:-) Lighteříku, Lighteříku, jsi Ty mi ale filuta :-), tak někdo si takhle lážo plážo trhá zdola a někdo musí nahoru :-(, ten svět je fakt děsně nespravedlivej :-( . . . :-))! Ale jinak samozřejmě díky moc a přeju dobré chutnání švestek v jakékoli podobě :-)!

09.08.2018 08:35:45 | Fany

Nestěžuj si, když jste chytře sklidili prostým třesením stromu...Asi bude na zimu dost švestkové marmelády, ne? :-))

09.08.2018 12:35:15 | Lighter

:-), tak hele, dívat se lidem do kuchyně, není moc slušný :-(, právě vařím švestkový povidlí :-))! A slibuju, že už si nebudu stěžovat! no, jenom trochu a jenom někdy :-))!

15.08.2018 17:31:31 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí