Ta, která mi pije krev 2/2

Ta, která mi pije krev 2/2

Anotace: Když už Pepina, ještě jednu vydrbala...

 

„V téhle Trapárně jde také o manželský pár – a psa!“ nakousla téma Pepina.  Baryk ležící na podlaze zpozorněl. Při psím náznaku slova se postavil a nastražil slechy!

„A ten pes se jmenoval Šmrksa!“ pokračovala. Baryk si opět lehl a zafuněl.  On totiž nemá rád, když se o něm roztrušují kdejaké trapné příběhy! Ale zůstala mu udivená morda, kterou jsem s ním sdílel, skrze tu tragikomičnost psího oslovení. Že Šmrksa?

Tak si pěkně celá ta rodinka sedí u stolu a obědvá. Pes si žere své „pedigree“, žena spolu s manželem s chutí pořádají svůdnou ogrilovanou klobásku,  hrachovou kaší a volským okem.

„Dobrý to bylo, Marie!“ pochválil manžel, který právě vše zapíjel posledním hltem piva.

„Jdu se psem ven!“ prohlásil.  Šmrksa bystře zareagoval a nedočkavě běžel do předsíně.

„Ne abys tam byl dlouho, Vašku!“ oslovený obrátil oči v sloup a potichu zaklel.

„Moc nereptej! Já tě dobře slyším. Však dobře oba víme, o čem jde řeč.“

Dveře bytu zaklaply a Vašek si po schodišti ulevoval. Už je tomu téměř rok, když Marie vyslídila jeho poměr s Božkou, bydlící jen o dvě ulice dál. Seznámili se spolu při venčení pejsků. Tak dlouho spolu venčili, až u ní skončil doma na kávě a dále… a tak dále! Marii se zdálo podezřelé, že si venčení Vašek tak často rád užívá a jeho délka se stále protahuje.  Začala prověřovat… a prověřila dokonale. A teď to má na talíři, týden co týden!

Konečně se psem zabočil do Zámeckého parku. Zapálil si cigaretu a labužnicky vyfoukl kouř. Šmrksa živě pobíhal v parku mezi stromy a keři. Vaškovi zaškrundalo v břiše. A sakra, budu muset na hajzl, předvídal a plánoval. Nestačil ani opět potáhnout z cigarety škrundání se ozvalo opět i s pocitem neodkladného puzení k tělesné potřebě!

„Krucíš, to je élend!“ rozhlížel se a kolem nikdo, jen někde sotva v dohledu, dvě sedící postavy na lavičce. Nutkání sílilo a zmizel „tři vteřiny po dvanácté“ v nejbližším rozložitém keři, kde si konečně ulevil. Nebylo jiného zbytí, než svléknout a zanechat tam i své „pokřtěné“ bombarďáky. Vylezl z křoví ven, kde už stál Šmrksa, který z povzdálí celou tu panáčkovu akci sledoval. Vašek si zapálil novou cigaretu a usykl mezi zuby povel na psa, aby jej následoval. Spolu dokončili jejich pravidelný okruh parkem.

 Po deseti minutách stanul Vašek u konce cesty, která ústila z parku do rušné ulice. Otočil se, a pátravě se rozhlédl po okolí. Konečně Šmrksu zpozoroval a vmísil se na chodníku mezi chodce. Po chvíli zaregistroval, že v ústrety kráčející chodci na něho se zájmem pohlíží a usmívají se?

„Hm, dnes mají lidi dobrou náladu. Ale jo. Já docela taky, až na ten můj brajgl v žaludku! To ta zpropadená klobása? Anebo by bylo chycený to pivo? No, je to možný, mělo nějakou divnou pachuť. Revidoval si zpětně v duchu Vašek.  V ústrety se k němu po chodníku blížila podsaditá žena s malou holčičkou.

„Jé, to je hezký pejsek! A co to má v pusince, maminko?“

Vašek pohlédl dolů k nohám, kde (dle jejich zavedených pouličních pravidel) obvykle Šmrksa naučeně vykračoval. Jo, u něho dobrý… ale ouha. Co to má v hubě, moje trencle? Vyděsil se!

 

„Bzichichíí, chichíí!“ ozvalo se z fonetických výšin. Pepina se chíchala na celé mé napnuté ucho.

„To je dobrý co, škrabálku? Píšeš si, píšeš?“

„Hele, neříkej mi škrabálku a nech to na čtenářích, jó?“ ohradil jsem se.

„A hlavně! Už ten tvůj parodo-trap zkrať, prosím tebe! Víš přece, že dlouhá fronta písmen otravuje. Není dost času a psaní musí být krátkometrážní!“

„Tak jo, škrabálku!“ neodpustila si Pepina. Konečně pokračovala.

 

Tak ti tomu Vaškovi, začalo šrotovat v hlavě… co teď?

„Fuj Šmrkso! Fuj je to!“ ale pes nic! Jen se na něho díval, těma jeho rozvernýma psíma očima. U kolplakátu se nějací post pubescenti výsměšně smáli a jeden z nich dokonce vzkřikl. „Hele kluci, ten pes mu nese jeho důchodcovský tanga!“

Vašek zrychlil krok a snažil se Šmrksovi vzdálit na anonymní distanc. Ale on mu věrně v patách! Kroužili potom spolu v poklusu čtvrtí až k nádraží. Nejraději by zamířil rovnou domů, ale ty případné sousedské pohledy, to by nerozdýchal. Uřícený zastavil na odlehlejším místě u rampy nádražních skladů a snažil se vyrvat svému věrnému sluhovy trencle z tlamy. Ten – v zápalu domnělé hry, neber-nedám, se bránil vrčením. Konečně se zdařilo!  Zpacifikoval psa a trencle odhodil velkým obloukem za plot k staré vlečce.

 

„Člověk by řekl. A zazvonil zvonec a…  bzichichíí.  Omyl!“ dál anoncovala o příběhu Pepina.

 

Když přišel domů, našel svoji choť v obavách. Co když se jim něco stalo. Neměla by je jít hledat, nebo volat policii? Teď si oddychla a bleskem chystala zpověď i terén k útoku. Nenechala manžela ani promluvit a vyjela.  „Kdes byl… u té děvky Boženy?  Já věděla, že tomu nikdy nebude konec!  Byl v hluboké defenzívě. Při tom jeho „rodinném výplachu“ jej nenapadlo nic lepšího, nežli popadnout na židli přehozené tepláky na doma a roztržitě si stáhl kalhoty. Marie oněměla! Po tváři se jí rozprostřel neurčitý výraz a počala rudnout. Přiskočila k roztržitému Vaškovi. Vrazila mu facku, jako placku! Začal ji ze široka vysvětlovat. Ale vše se jevilo být tak absurdním, že jen přiléval olej do ohně. Vaškovi tak nezbývalo, nežli se Šmrksou tu věc doličnou přinést a jako důkaz předložit. U staré železniční vlečky popadl psa, zastrčil si jej pod košili a přelezl plot. Pátral a svítil baterkou tak intenzivně, až vzbudili pozornost lidí baráku odnaproti. Přivolali na podezřelé Městskou policii. Po chvíli se dostavila! Legitimovala už zcela vystresovaného Vaška, který samo sebou, občanský průkaz u sebe neměl. Vysvětloval, co zde vlastně hledá, ale oni vůbec neporozuměli a musel dokonce na jednoho policistu dýchnout, jestli nepožil alkohol? Šmrksa se ale vyznamenal! Celou záležitost ztvrdil tím, že ty bombarďáky vyčenichal a přinesl. Oba dva byli naloženi do auta. Policisté je odvezli domů, kde Vašek dodatečně předloženým průkazem a manželkou si ověřili jeho totožnost. „Tak tohle jsme ještě nezažili!“ prohlásili odcházející policisté.

Zůstali doma sami. Marie u stolu povzlykávala a lamentovala, jaká že to byla ostuda. Vedle na židli seděl zachmuřený, uražený Vašek. Na zemi ležel věrný Šmrksa. V chundelaté hlavě mu běžely myšlenky. „Tak já se celý den plahočím, panáčkovi sloužím a on… mě za to ani nepodrbe za uchem!“

 

„Tak to je konec!“ prohlásila Pepina a zívla. „Jsi spokojený?“

„Ale ano. Snad ano. Ale nemysli si, Pepino, že za to zase budeš chtít  mimku mé krve!“

„To jsem si tedy mohla myslet, ty škrte! Odskočím si tedy loknout do trvalého bydliště.“

 Utichla! Už asi skočila dolů na podřimujícího Baryka. Zpytoval jsem s výčitkou své svědomí. Mohl jsem Pepině, za tu trapárnu svoji mimku krve věnovat! Vždyť jsou na světě i v mém okolí lidé, kteří mi píjí krev daleko více!              

 

  

 

Autor šerý, 30.03.2021
Přečteno 379x
Tipy 22
Poslední tipující: Medved23, mkinka, Kaj, Emily Říhová, umělec2, kaše, Krahujec, Iva Husárková, zdenka, jenommarie, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Milý Šerý,

na začátku jsem byl trochu netrpělivý, když jsi vybaloval všechny ty artefakty (pes, klobása, nevěra). Byl jsem přesvědčený, že další děj všechno nepoužije. Mysel jsem, že čtenáře uvádíš do realistické atmosféry a necháváš jej s ní sžít. Mé netrpělivosti se to zdálo jako zbytečně zdlouhavé. Měl jsem za to, že má představivost by si s tím dokázala poradit rychleji. Byl jsem příjemně překvapený o opaku- vše bylo použito.

Velmi důležité mi tam připadá použití Městské policie, která má několik rolí. Je to divák, pro kterého herecké duo manželů celou šaškárnu(která je ve skutečnosti hlavě smutná) přehrává. Herecké duo je jimi vytženo ze svého osamění a sterotypu, které Vašek zřejmě řešil nevěrou. Městská policie jako divák odjíždí spokojena: Toto se jim ještě nestalo/budou mít o čem vyprávět.
Mám v hlavě příběh bez Městské policie. Byl by smutný. Nikoho z nás diváků by nelákalo ztrávit večer s těmi manžely po této příhodě. To ale vůbec nemusí souviset s kvalitou Tvého díla. Popisované nemusí být lákavé, lákavost s kvalitou díla nesouvisí.
Příběh má nějakou kostru. Je tam koincidence dvou smolných událostí - snězení špatného jídla a odhalené nevěry. Jako čtenáře mě napadlo, kolik jiných příběhů by mohlo mít stejnou kostru. Třeba policista Kanadské jízdní má špatný vztah s vůdčím psem svého spřežení a k tomu si zapomněl vzít sirky, pes ho pokousal atd. atd.

Příběh má otevřený konec. Končí katarzí. Neznáme vyústění. Jak si s tím manželský pár poradí? Dokáže za nevěrou konečně udělat tlustou čáru nebo trapná situace povede k ještě většímu ochladnutí?

I tak je text pro lidi, kteří nikdy nevěrní nebo ve středním věku nebyli, zajímavým nahlédnutím za zatáčku. Uvidí co se v nevěře nebo ve středním věku může dít.

07.05.2021 11:16:24 | Kaj

Tohle dílko postrádá veškeré aspirace na kvalitu a hodnotu literární práce! je to jen "tradiční" pohled do jednoho polomrtvého USEDLÉHO vztahu. Vztahu s trochou absurdní úsměvnosti... a smutku. Tak to dopadá, když se mezi partnery vytratí fantazie, snaha o zaujetí se jeden druhému líbit. Už vztah se v pravdě změnil, jen v zázemí zvyku. Ale je pravdou, že i toto jakési pevné ukotvení, se může snadno zaměňovat s láskou a jeho ztráta může hodně bolet. Pro mě je usedlost značnou příčinou rozpadu vztahů. Je zákeřná a plíživá! Vždy by měli být partneři na pozoru a snažit se vztah pozorností osvěžovat a snažit se být pro partnera stále atraktivním.
Tak Kaji, díky za tvůj vjem, nadhled a vnímání absurdity děje. Je prima, že sis přečetl*

07.05.2021 15:49:32 | šerý

Pepina Ti super vypráví
a Ty jí ani nedáš pít?
Ještě že může jít za jiným zdrojem
ať můžem se bavit jejím(tvým) humorem :D
Krásný večer, Šerý :)

14.04.2021 22:00:51 | Emily Říhová

Zdravím, Emily. Musím Ti poděkovat, za pěkný zveršovaný vzkaz. Potěšil mě.

14.04.2021 23:57:37 | šerý

Tak to jsem moc ráda :)... měj krásný den a opatruj se

15.04.2021 16:01:06 | Emily Říhová

Taky si užívám se psi, manželkou i sousedkou. Píšeš poutavě i když toto není tvé vrcholné dílo. Přez to dobře.

11.04.2021 09:06:09 | umělec2

Díky, Umělče2. Máš pravdu, je to jen pokus o pobavení. Tak snad...

11.04.2021 17:21:37 | šerý

je to zvláštní, že jsem o tomhle dost přemýšlel
v útulku, kde jsem pracoval
se stávalo často, že přišel člověk na oběd
který to na ulici do nějakého toho křoví
prostě... nestihnul

anebo ve sprchách ucpal kanály
a všechno přeteklo na podlahu

co naděláš,
vid´, Pepino ?

01.04.2021 02:50:17 | ttragelaf

Zdravím tě, Ttragelafe. Je pro mě významné, že sis našel i v tomto spíše odlehčeném dílku nějaký počin k zamyslení se.
U tebou zmíněných soc. vyloučeně slabých jedinců, je to díky jejich ztrátě sebe úcty, životní bezvýchodnosti, apatii, bohužel, tristní a dané. Žiji ve městě, které asi před třemi roky mělo pro bezdomovce zázemí, kde si mohli alespoň ohřát jídlo a osprchovat. Vše se ukončilo tím, že nějaký "klient" odcizil el. vařič a prodal jej do frcu. Tím vznikl problém. Vyvstal důvod k zrušení této soc. služby a do současné doby už nic. Před komunálníma volbama si někdo na bezdomovce sociální pomocí vzpoměl... ale nějak to zatím vyšumělo.
Samozřejmě, že je s nimi problém a mnozí si na nich rádi zchladí žáhu. Ale jsou to lidé. Kulturní a ekonomicky prosperující evropská společnost, která se hlásí ke křesťanským evropským hodnotám, by měla s takovými lidmi umět pracovat. Spíše se mi to jeví na opak. Společnost (nejen ta evropská) se začíná radikalizovat. Jakmile to přeroste v nenávistné davy, tak už je nikdo nezastaví. Stačí se podívat na Fejzbuk, kde není tříbení názorů, ale zášť a nenávist.
Děkuji, že si přišel.

02.04.2021 00:12:57 | šerý

život píše... úsměv.Z

30.03.2021 15:43:01 | zdenka

Tak to i Ty, si piš!
Však mě znáš... a už víš.

Jsem rád a každý úsměv mám v albu. Mám už od Tebe krásnou sérii. Děkuji

30.03.2021 15:49:31 | šerý

Má ta tvá Pepina v zásobě
samé kulišárny
a nás navádí k pousmání.
....
To u nás u hřbitova,
visela na zábradlí
dámská podprsenka.
To tedy nevím
jak dotyčná vysvětlila.
A to ještě byla zima.:)
Jen si mi tím připomněl
..a jak člověku hned hlavou projíždí různé.
..
Život má barevné keře a úsměvy
když si je umíme i najít.

Ten konec jsi napsal pěkně
..však někteří umí býti upíři.
Těm ani mimku
jen si ji opatruj.
Děkuji za ten úsměv Šerý
..je ho zapotřebí.ST* :)

30.03.2021 10:54:42 | jenommarie

To se opravdu někdy dějí věci, Maria mia. Pamatuji si, že jsem byl s přítelkyní na borůvkách v hlubokém lese... opravdu v hlubokém, kde by člověk v té odlehlosti čekal jen chrám zeleně a přírody. A ejhle. Mezi borovicemi stará rozpadající se plastová kanoi. Tak to mi povídej! V pustině, kde ani v dálce žádneho byť potoka.

Bezva, jestli ses pousmála. Jistě, že Ti to moc slušelo*
Děkuji.

30.03.2021 13:05:39 | šerý

:)) Tak už se pous/mávám opět milý Šerý*
Kdoví odkud připlula ta kanoe
možná v ní připluly při povodni.
Nebo jí tam dali místo krmelce..líp se do ní lehá :))
..
Vidíš..člověk přiživuje hned tu svou fantazii. Tvé komentíky mě vždy baví ..přeji ti krásný a pohodový večer. ;) s díky za slovíčka

30.03.2021 20:12:47 | jenommarie

...to až psíci začnou sestavovat "Dekameron" o svých páníčcích, tenhle příběh se určitě zapíše mezi ty zdatně choulostivé. Barde obdivuji renesanční šíři Tvých příspěvků ST* :-D*

30.03.2021 08:33:04 | Frr

Tak to by bylo zajímavé dílko. A psané jejich sosákama a naší krví... Vlastně ani nevím, jestli umí psát? Říkala, že poskakovala i na Harvardu... ale znáš to! Počítat do kvadrilionu umí. To tady u mě dva dny v kuse předváděla-uf!
Jsem rád, jestli ti Barde škublo v koutcích do úsměvu. Tož jarní náladu a svěží úsměvy žen... hurá, už letím ven!

30.03.2021 12:51:28 | šerý

:-) no ale s takovou si ta tvá Pepina najde jiného hostitele, hupne na psa Božky a nevíš, co za trapárny začne trousit u ní ... za tu kapku krve, no, hm, co říkáš šerý? Anebo si ji pěkně ochočit, víš jak, talent se musí osedlat, jinak prý usmýká, každopádně prima jarní odlehčení a usmívám se.

30.03.2021 03:46:50 | Vivien

Jak se tak dívám na čas vzkazu, jsi sovičkou lovící v noční modři. S tou Pepinou to vůbec není tak idylické. Odmlouvá a věčně mi špinavýma packama skáče a civí na mobil! V lednu skočila při návštěvě mého plešatého kamaráda mu na hlavu - neubrzdila to, a vymkla si kotník. Tedy, furt něco!!
S těma jejíma povídkama a inspiracema je taky šlus. Vypráví mi teď samé krváky a má v oblibě toho závisláka, pijana Drákulu. Tuhle se prala i s můrou, jako pominutá. Zkoušela na ní karate a potom se na ní přicucla. Musel jsem ji od vystresované můry odtrhnout pinzetou.
Ale jinak dobrý. Hlavně že se mi zde nechce množit... víš, přece to jaro... a ona se nakrucuje před zrcadlem.
Děkuji Vivien, za milý kuk.

30.03.2021 12:20:23 | šerý

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí