BAJKA

BAJKA

Anotace: Nápad není můj. Kamarád nás tímto příběhem výborně pobavil na jedné párty. Jirkovo skvělé vypravěčské umění neovládám, ale snad i v mém verbálním kabátku se vám ten příběh zalíbí ...

*****
Mrzne až praští, všude leží sníh a nad tím bílým nadělením sedí vrabčáček na větvi seschlého stromu u tratě a má depresi. Myslíte si, že vrabčák nemůže mít depresi? Ale může, a jakou!
"Život stojí úplně za prd," běží mu hlavinkou, "zima je mi děsná, že já se nenarodil jako ledňáček! Hlad mám, u všeho do čeho se dá zobnout jsou holubi první, manželku mi v poledne slupnul jestřáb ... Kašlu na to, jdu se zasebevraždit!"
Jak se rozhodne, tak učiní. Slétne ze stromu a dřepne na kolej.
"Fénixova noho," zoufá si nešťastně po půl hodině, "ten pitomej vlak nejede a nejede, já chtěl rychlou smrt! Umrznout sem moh´ rovnou na tý větvi!"
Hodina, druhá, třetí - čas plyne a vlak nikde.
"Tak todle už mě nebaví," načuří se vrabčák. "A vždyť von ten život není až tak blbej!" Zaklape rozverně zobáčkem, byvše náhle osvícen gatívy. :-)
"Holubům sem tam něco upadne, za měsíc přijde jaro a manželku si holt najdu novou. Ta mladá vrabčice vod sousedů vůbec nejni špatná ..." Mlsně olízne zobana.
Najednou má hrozitánskou chuť žít!
Oklepe se, zatřepotá křidélky - ale ouha!!!
Nožky přimrzly ke koleji. Trhá s sebou, zkouší zvednout jeden pařátek, druhý - leč veškerá snaha marná.
A hle, přes trať přechází stádo krav. Plemccc! - sračka jedné stračeny jej celého zavalí ...
"Z louže do bláta, dejme tomu, ale ze sněhu do hovna na to ani rčení neni," lituje se vrabčák než si uvědomí, že situace není tak zoufalá, jak se na první pohled zazdálo. Hovno hřeje, i do zobáčku se tu něco naskytlo ... A tak teploučko z lejna způsobí, že jedna nožka odmrzne, i druhá se pustí a optimismem zavalený pípálek s sebou mrská, by hovno oklepal a vesele vzlétl.
Vtom jde kolem kočka. Uvidí mrskající se peříčka - chramst - vyloví pískálka z hromady a sežere.

Z toho plynou dvě poučení.

Poučení první: Není každý špatný, kdo na tebe sere.
Poučení druhé: Není každý přítel, kdo tě z hovna tahá!

Příběh však ještě neskončil:
Kočka chroustá ptáčka, nevnímá okolí - šššmik! - a vlak jí ujel ocas. Ožene se po ocásku - fffik! - a poslední kolo soupravy ufiklo kočce hlavu.

A je tu poučení třetí: Neztrácej pro ocas hlavu!!! :-))

A pod čarou mě teď napadá, že příběh nepatřil do kategorie vtipných, leč spíše do krváků! Ahoj!
Autor Judita, 21.04.2007
Přečteno 1396x
Tipy 11
Poslední tipující: church.666, Jasmína Večerní, Adrifinell, Divoženka1, Lilly Lightová, Bíša, Anneli, Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (5x)

Komentáře

:) :) supeer :) fakt skvělý :) supúer tip :) opravdu mi to zvedlo náladu ;-)

29.03.2011 23:21:00 | Adrifinell

Tak tohle mne teda dostalo...tip.

01.02.2009 09:44:00 | Lilly Lightová

:+)

28.07.2008 12:16:00 | Bíša

Výborné... ani nevim, co na to napsat, protože v samotném textu bylo řečeno vše :-)

18.04.2008 19:47:00 | Gina Rocca

Tak jsem se pobavila i poučila, i když podobnou bajku už znám, ale trochu jinak.

26.07.2007 01:24:00 | Marlene

taky to znám i jinak, ale to tvoje je lepší =) super.

17.06.2007 12:57:00 | Ágnes

Bezvadně jsi to napsala.Pro zasmání i ponaučení-
ty jsou velmi pravdivé ty závěrečná slova.V bajce i občas v životě.

01.06.2007 22:02:00 | s.e.n

Dobře jsem se pobavila. Dík.

27.05.2007 23:23:00 | Verule

Raději bez ocasu, než bez hlavy - moudré, jen těžko zapamatovatelné.. :o)
Jiří senior

21.05.2007 08:02:00 | j.c.

Já si prsknul na monitór... =)

18.05.2007 10:11:00 | Blázen? =)

Ale jo, já myslím že to patří do vtipných :)
Je to prostě supr povídka a taky je to tím že ty umíš psát :)
Zdar :o))

01.05.2007 14:42:00 | Aby$$

:-D To je dokonalé!! Skutečně poučná bajka - jen speciálně poučení pro mě: moc se nevyžívat v hovnech:-D Prostě skvělá, jsem se pobavila, dík dík.

26.04.2007 23:29:00 | Rádoby zoufalá

Judita- mockrasna povidka .. precetla jsem ji jednim dechem ..

23.04.2007 17:02:00 | carodejka

Judito, si "Kočka,"
né tá v povídce, ale fakt. Tohle stálo zato, díky velice a že sem to četl s plnú pusú snáď ani nevadilo, téj kočce s řádkú určitě.
Dobrou chuť a krásné den. :-)

22.04.2007 12:33:00 | stryc

Díky za informaci. Bylo mi jasné, že se najdou čtenáři, kteří tuto bajku víceméně znají, ale snad i tací, co nikoliv a rozesměji je stejně, jako Jirka rozesmál mě.
A díky za kliknutí - soudím z toho, že ses zasmál a to mě těší.
S díky Judita

21.04.2007 22:08:00 | Judita

Já to znám s kočkou a myší, ale končí to "když už vězíš ve sračce, tak stáhni ocas".

21.04.2007 21:30:00 | Jan na Druhou

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí