Tradiční i netradiční Vánoce

Tradiční i netradiční Vánoce

Anotace: Minipovídka o: tak nebudou Vánoce . . . ztratil se . . . no, bóže . . . hele, to není blbej nápad . . . to je nesmysl . . . znělo to vážně nádherně . . . ale - nic. . . byl to krásný pocit . . .

 

 

 

Tradiční i netradiční Vánoce

 

 

 

     Tak nebudou Vánoce, oznámila jsem dnes suše při snídani. Manžel se rozkuckal a přestal až poté, co ho syn párkrát praštil do zad. A co tak najednou? Zeptal se pak jakoby nic, ale v jeho hlase již za ta léta společného soužití náznak rozrušení bezpečně poznám.  I já jsem pokračovala pokud možno uklidňujícím tónem. Rozumíte, snažila jsem se, aby to celkově pro naši rodinu neznamenalo takovou tragédii, jakou neexistence Vánoc, bezesporu je! Zkrátka nemůžu najít náš vánoční stromek! Ztratil se . . . a otočila jsem se ke sporáku, aby nikdo neviděl, že mi ukápla slza . . .

 

     No, bóže, ulehčeně si oddechla dcera. Vo co gou, máme přece tohle a ledabylým máchnutím do prostoru našeho bytu vedla pohledy nás ostatních. Naše pohledy přistály na naší asi 1,5 m vysoké palmě. Hele, to není blbej nápad, ségra, usmál se na ni přátelsky její bratr. Viď, zapýřila se. Nejsem přece bl…, to je nesmysl, přerušil je jejich otec. My musíme! ctít! naše! tradice! Ve světě, když chtějí, tak ať si ozdobí třeba kaktus, ale my u nás zdobíme vždycky! náš vánoční stromeček! Ano, maminko, a obrátil se ke mně, máš pravdu, letos Vánoce nebudou . . .

 

     Všichni jsme upadli někdo do větší a někdo do menší beznaděje.  Projevovalo se to nezvyklým tichem.  Když  vtom ho náhle přerušil synův výkřik! Hele, mám nápad! Fakt, jo, ozvala se dcera uštěpačně, a kde ho máš, snad ne tady?, a poťukala si přitom na hlavu, hihi. Zdálo se, že sourozenecké příměří je u konce, neboť ji její bratr nakopl pod stolem. Prostě půjdeme do toho sklepa a ten stromek tam najdem společně! Ach, znělo to vážně nádherně. My celá rodina se takhle v neděli pospolu ponoříme do sklepa, abychom si ty ohrožené Vánoce přece jen vydupali!

 

     A tak se i stalo. Hledali jsme dlouho, hledali jsme pospolu, ale  - nic. Měla jsi, mami, pravdu, kde nic není, tam ani Vánoce nebudou, smutně konstatovala dcera a lehce připomněla tu naši palmu v obýváku. Už už jsme viděli, jak se ty naše krásné tradiční Vánoce přesně jako ta fatamorgana pomalu ale jistě od nás vzdalují daleko předaleko . . . Když se manžel plácl do čela. A co jestli je ten stromek náhodou v tom druhém sklepě! Jako šílení jsme vtrhli do sklepa číslo dvě. A co myslíte? Byl tam? Byl!

 

     Byl to tak krásný pocit, jak jsme dnes stejně jako ti mušketýři „jeden za všechny a všichni za jednoho“  -  bojovali za ty tradiční! Vánoce . . . No, a když už jsme to tedy „dali“, jak to nazvali naše ratolesti, tak jsme si pustili rovnou  tradiční! vánoční pohádku.  A že tak budeme mít tím pádem ty letošní Vánoce tak trochu netradičně! nadvakrát? Tak to nám v té hezké chvíli bylo ale upřímně fuk :-) . . .

 

 

Všem lidem dobré vůle Vánoce podle jejich přání,

k tomu zdraví, lásku přeje Fany


a také hodně chuti do života :-)!

                                                                                                                              

Autor Fany, 18.12.2016
Přečteno 478x
Tipy 16
Poslední tipující: Iva Husárková, Jort, Amonasr, jitka.svobodova, Sanneke, LV, Frr, Philogyny1
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Fany, děkuji za krásný pocit, který s Tebou vždycky mám, za dobrý konec povídky a za lásku, která z ní dýchá. ST. :-))

22.12.2016 06:33:20 | Iva Husárková

A já zase děkuju za Tvoje vtipné, veselé, citlivé a přesné komentáře, kterými nás tady všechny oblažuješ a přidáváš nám do životů radost i nadhled, které jsou potřeba jako ta sůl :-)!

22.12.2016 08:53:32 | Fany

jůůů to to krásně dopadlo, to byla krásná poh áááá dka, to se mi teď ááááá bude spinkat . Hmmmm chrmmmmmm, chrmmmmmm.

Pardón mám po noční a ještě jsem se neprobil do postele . Je z toho cítit ta pospolitost, a tak to má na vánoce vypadat. Veliký potlesk.

18.12.2016 12:21:36 | klaun

:-), díky Ti klaune, za krásný komentář, tak doufám, že ses tam nakonec probil :-)!

18.12.2016 16:07:13 | Fany

dostal jsem chvilku na vydechnutí :-)

18.12.2016 19:28:59 | klaun

:-)

19.12.2016 04:35:42 | Fany

Vánočky vánočky obcházejí :-D* ST*

18.12.2016 09:42:28 | Frr

:-), jé, Frr, to je moc pěkná větička, tu si zapamatuju :-) a díky moc :-)!

18.12.2016 16:08:27 | Fany

Fany, já prohledala slovy třikrát sklep, malý stromeček mikde, mám ho nazdobený na okno, prohledal manžel, nic, tak nevím, jestli ho ty myši sežraly i s rolničkama...
Ten druhý jsem vykopala ze skalky, dala do květníku, teď půjde do verandy na zvykání a po svátcích zase do země... :)
Tak aspoň vidím, že nejsem sama, jsem zvědavá, odkud se nakonec vynoří ten náš...

18.12.2016 09:29:04 | Philogyny1

Milá Philogyny, to určitě nejsi sama :-), ale kdo hledá, ten najde :-), nevzdávejte to :-)! Moc díky za hezký komentář :-)!

18.12.2016 16:10:47 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí