Aplikace

Aplikace

              „Crrrr…“ Prokop vypnul ten otřesný budík a vstal z postele. Jediné, co nesnášel na celém dni, bylo to vstávání, protože jako většina pubertálních adolescentů miloval spánek. Pochopitelně věděl, že pokud by vstal o trochu později, tak by byla velká pravděpodobnost, že by přišel do školy pozdě a to bylo v jeho případě nemyslitelné.

            Tento 16 letý drobný, malý mladý muž docházel na střední odborné učiliště, kde se učil na kadeřníka. Stříhat vlasy chtěl už od mala. Vždy ho bavilo dávat mamince natáčky do vlasů, fénovat jí je a česat. Celá jeho rodina věděla, že půjde studovat právě toto, i on sám byl o tom přesvědčený, že to je práce, kterou chce dělat celý život.

            Jelikož bydlel na jedné malé vesnici kousek za Hradcem Králové, musel jezdit autobusem do školy bezmála půl hodiny. Dojíždění mu vůbec nevadilo, protože měl aspoň čas si vyčistit hlavu a poslechnout pár písniček své oblíbené kapely Simple Plan.

            Do školy se celkem těšil, jako ostatně vždy, protože to byla jeho jediná náplň dne. Neměl totiž moc kamarádů, se kterými by mohl chodit po škole ven. Ve třídě jich sice pár měl, ale většinou to byli takoví jen povrchní přátelé, s ním by ani jeden z nich ven nešel. A i z toho důvodu se snažil najít si nějakého kluka. Bohužel jako gay to měl trochu ztížené, protože najít jiného gaye bylo mnohem těžší, než si najít kamarády.

            Zkoušel už mnoho způsobů, jak si najít nějakého chlapce: Facebook, Instagram, dokonce i nějaké pofidérní seznamky na internetu… Najednou takhle projížděl mobilem, jakou hru nebo aplikaci by si mohl stáhnout a narazil na aplikaci Grindr. Vůbec mu nevadilo, že ta appka je v angličtině, protože tu ovládal vcelku dobře. „Zkusím a uvidím.“ Řekl si pro sebe.

            Založil si tedy účet v této aplikaci a přidal tam i svojí nejlepší fotku, kde podle něho vypadal přirozeně a nejvíce mu to na ní slušelo. Jako titulek dal: „Rande? Případně vztah?“ Během půl hodiny mu začala pípat jedna zpráva za druhou. Dokonce ani nestíhal odepisovat. Jeho nadšení ovšem ihned vyměnilo znechucení… Většina zpráv totiž byla od velmi starých mužů, kteří po něm chtěli jen a pouze sex. Ne jeden z nich mu nabídl i nějakou finanční odměnu. Byl opravdu znechucen, když v tom mu přišla jedna zpráva z profilu bez fotky s nickem Anonym.

            Psali si spolu opravdu intenzivně, přestali kontrolovat čas a zjistili, že už je pozdě v noci, tak se rozloučili a popřáli si dobrou noc.

***

            Druhý den se rychle Prokop podíval na mobil a už to tam bylo! Zpráva od „jeho“ Lukáše, jak se v noci dozvěděl jeho jméno. Bohužel ani neví, jak vypadá, protože fotku Prokopovi poslat nechtěl, prý je to ještě brzy a je takový stydlivý. Prokop to chápal, i když by byl moc rád, kdyby se už sešli a zašli například do kina nebo do parku.

            Ve škole mu to celkem uteklo a už se moc těšil domů, až bude více času na psaní s jeho nápadníkem. Rychle doma slupl oběd a hned spěchal do svého pokoje, lehl si na postel a odemknul mobil. Už tam byla další zpráva od Lukyho: „Jaký jsi měl den ve škole? U mě to vcelku šlo, nic nového. :)“

            Prokopa to trochu zahřálo u srdce, že se někdo konečně zajímá o to, jaký měl den, co dělal, jak se má a tak… Přišlo mu, že začala jeho nová etapa života, protože se konečně někam posunul. Byl opravdu rád, že si tu aplikaci stáhnul a nenechal se hned na začátku odradit těmi slizouny, kteří po něm chtěli sex za peníze.

            Zase spolu propsali celé odpoledne a Prokop se dozvěděl spoustu věcí o Lukášovi. Zjistil, že Luky chodí na biskupské gymnázium v Hradci, které je nedaleko jeho školy. Měl moc rád zvířata, převážně psy. A také mu Lukáš řekl, že pořádně ani neví, co bych jednou chtěl dělat za práci, proto také šel studovat gymnázium.

            Když se ho Prokop zeptal, jestli by mu už po těch pár propsaných dnech poslal svojí fotku, aby věděl, s kým si vůbec píše, tak se Lukáš znova omluvil. Prý se bojí, že by se to o něm mohl někdo dozvědět, protože jeho věřící rodina by to nejspíš neunesla a hlavně jeho kamarádi by to nepochopili. Na jednu stranu to Prokop chápal, ale na druhou stranu mu to přišlo, jako by si pořád psal s někým, koho vlastně vůbec nezná, dokonce i po těch několika dnech intenzivního psaní.

            Další den ráno čekal, že na mobilu bude znova zpráva na dobré ráno od Lukáše, ale když se podíval Prokop na mobil, byl trochu zaskočený a také zklamaný. Nic tam nebylo. Hned odemknul svůj mobil a podíval se do aplikace a vyděsil se: „účet byl zrušen“. Prokop se přistihl, že mu najednou začali téct slzy, byly to slzy smutku, protože si s Lukášem, alespoň přes dopisování, velmi rozuměl. Bylo mu to vážně neskutečně líto.

            Celý následující týden byl jako tělo bez duše… Přišel domů ze školy, hodil s sebou do postele a do večera jen tak ležel, nebo poslouchal smutné písničky na Spotify[1]. Občas mu ukápla nějaká slza, protože od přírody byl velmi citlivý. Vzal do ruky mobil a vymazal si Grindr, protože ho ta aplikace dostala akorát do depky, nic jiného mu to nepřineslo. Zařekl se, že si už nikoho hledat nebude a třeba se objeví někdo, kdo si najde jeho.

            Najednou mu pípnul telefon, že mu přišla nějaká příchozí zpráva z Facebooku. „Kdo to sakra je Luky Dočkal?!“ pomyslel si v duchu rozhořčeně… Prokopovi napsal pouze „ahoj“, tak i když se mu to moc nezdálo, tak mu odepsal to stejné. Chvilku to trvalo, ale ten kluk mu napsal dlouhý odstavec, ve kterém bylo:

Ty můj Prokope,
moc se ti omlouvám, že jsem si zrušil účet na Grindru,

ale nějak jsem se zalekl toho,

že bych ti měl poslat svojí fotku.

Jsem velmi stydlivý, a jak jsem ti již říkal,

 tak jsem se bál, že by se o mně mohl někdo dozvědět.

Teď už vím, že jsem udělal velkou chybu,

když jsem ti nic neřekl. Snad se na mě nebudeš

zlobit moc dlouho, protože bych rád s tebou

zašel na rande. Chtěl bys? Vše jsem si ujasnil, dokonce

i moje city k tobě. Zamiloval jsem se do tebe, i přesto,

že jsem tě ještě ani neviděl.

Tvůj Lukáš

PS: Grindr – Anonym

 

 

[1] Aplikace s databází veškeré hudby

Autor Paolo Bianco, 11.04.2021
Přečteno 321x
Tipy 1
Poslední tipující: stromeček
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hezky napsaná povídka z prostředí, které je pro většinu lidí "terra incognita". Vyrovnat se v pubertě s problémem odlišnosti ve společnosti, která není minoritám příliš nakloněna může poznamenat citlivého člověka na celý život.

12.04.2021 15:36:54 | stromeček

Děkuji moc. :)

13.04.2021 07:10:59 | Paolo Bianco

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí