Ztráty a nálezy ?

Ztráty a nálezy ?

Anotace: O tom, jak člověk poznává sám sebe.

„Promiň, ale myslím, že bychom…. Vím, že sem vůl, ty seš pro mě moc dobrá. Hodná a… čistá a...taková… já ti nechci zkazit život. Už se …nebudeme se už vídat,“ řekl Patrik s očima přilepenýma k pravidelným žulovým čtvercům, které zdobily náměstí. Křečovitě jsem svírala lavičku a před očima nechala jachtu svých snů přeměnit na Titanik. Za týden jsem pak vyplakala celý Severní ledový oceán s pocitem, že musím umřít. Večer jsem roztrhala všechny fotky, smazala jeho cédéčka, rozbila jeho dárky. Znáte to, první láska. Kurva jedna.

„ Ano…ano…je v tom jiná, nešpehuje, nepodezřívá, nevolá mi do práce a nevyptává se!! Nechápeš to? S tebou se dusím…prostě…chci to skončit a basta,“ z Davidových očí se nedalo vyčíst nic jiného než chlad. Vždycky, když se rozčiluje, srandovně našpulí pusu a pravou tváří mu projede nehezký tik ( Už ho takhle viděla jeho nová láska? A líbil se jí?) Pokrčila jsem rameny, to se holt někdy stává. Prostě lidé se sejdou a zase se rozejdou. Znáte to, druhá láska. Ta jediná a pravá. Kurva jedna.

Do třetice všeho dobrého, do třetice všeho zlého. Setkání, které je osudové. Kouká na tebe, ty koukáš na něj a máš pocit, že tenhle okamžik trvá dny, roky, měsíce, věčnost. Že vesmír konečně zaklepal na dveře a vklouzl do tebe a tvoří tvojí součást, jako by to bylo odjakživa. Přesně tenhle okamžik se snažím protáhnout na věky. Jenže i vesmír má svoje ale(a černou díru – svoji duši). „Víš, moje bývalá…jo, přesně tahle...čeká dítě a …je moje. Musím se postarat…nepodvedl jsem tě, jak to můžeš říct?! Nelžu…No bylo to jenom jednou, jedinkrát, opil jsem se a …. Věděl jsem, že to pochopíš, jsi moje holka ( Akorát žít budu s jinou),“ Honza mě nešetřil. Neviděl důvod. Popravě řečeno, ani já ho neviděla. Jízda na doraz s prázdnou nádrží. Láska číslo tři. Kurva jedna.

Počtvrté to vyjde, dám si pozor, půjdu do toho s rozumem, žádné plýtvání citů, jsem dospělá a snad jsem i dospěla, žádné pubertální vytáčky, žádné růžové brýle. Žádná bolest
( HAHA)!!
„ Nebudeme se dále stýkat. Protože….prostě na mě nemáš…Chci jít dál a ty… mi stojíš v cestě. Užili jsme si a to ti musí stačit,“ Nic necítím. Proč taky ?! Jsem to já, kdo odchází. Jsem láska číslo čtyři. Kurva jedna.

A pak se nadechnu. Po dlouhé době. Konečně.
Autor derrry, 01.06.2007
Přečteno 371x
Tipy 2
Poslední tipující: kavec
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...už to napsali podstatně ti druzí za mne , je to dobré , jen mi to připadá takové nedotažené do konce , že by konec s otevřným pokračováním , možná to špatně vidím a cítím , ale po každé se snažím mluvit pouze za sebe...Jirka

09.06.2008 19:19:00 | kavec

Líbí:-)

11.08.2007 16:38:00 | Megs

Líbí :)

04.08.2007 11:19:00 | kookky

Kompozičně dobře zvládnuté a od prvního okamžiku jasně definované jako hořkosladký náhled do života. A není důležité, jestli jde v tomhle případě o čistou fikci nebo ne, protože pro mě je to prostě literární dílo, i kdybys tady nakrásně říkala, jak je to doopravdy. Koho to zajímá? Kdo chce útěchu, píše si deníček...
Plusové body máš určitě za nápad, za položení přímých řečí a za postupnou gradaci i za opakování motivů, které bylo velmi dobře zvolené. Stejně tak jsi dokázala využít toho, že minimem lze dosáhnout maximálního účinku. Stačily čtyři situace, každá byla jiná a každá byla výstižná.

03.08.2007 15:06:00 | Gina Rocca

zdravím derrry,
vidíš při čtení Tvé povídky jsem zauvažovala o Tobě navrhnuté kolonce "zpověď", ale chyba...hezky jsi mi to v komentu (tady někde pode mnou) vysvětlila..jedná se pouze o fikci a né o tebe!:-D takže jsi mi vlastně odpověděla a já tě tady nemusím utěšovat:o)
Každopádně zpět k dílku, moc hezky napsané...vyborně se mi četlo (asi proto, že tam nejsou závorky a tečky!:o) ) a jak jsi se sama přesvědčila je víc než pravdivé ( viz komenty pode mnou) a každý to časem pozná, pokud nenarazí na tu pravou a osudovou lásku..jej, plácám..ale fakticky jsi mě dostala! A pak, že ty se řadíš do fronty s mávátkem v ruce, tam bych měla jít stát já! Vážně!
Hezký den( teď spíš noc)!

25.07.2007 23:14:00 | Barunka=o)

Stereotyp ani kazdodennost.. bohuzel :) Myslim, ze vsichni na to jdou moc moc logicky.. :D

18.06.2007 20:41:00 | Trapné děťátko

3x a dost pokusu sice neplati, ale pokud bys placala jedno slovo za druhym, tak te samozrejme diskvalifikuju :D Mozna by mohlo platit... 3 napady za den.. a nebo 20 napadu za tyden. Ale kdo to ma pocitat, ze? :D Ale abstak ani ta zavislost to nejsou.. Je mi lito :)

10.06.2007 21:15:00 | Trapné děťátko

Krásná povídka podvědomě nutící k zamyšlení. Všechny obrazy spolupracovaly a vedly k dosažení předem stanoveného cíle. Dílko na mě působilo velice vyzrálým dojmem. BTW: latinu mám za sebou s uspokojivým titulkem v indexu hrdě hlásajícím výborně minus:-) Hodně zdaru ve zkouškovém:-))

03.06.2007 14:45:00 | Dorimant

Jsem ráda, že jste zauvažovali, ale než mi napíšete další soucitné komenty, vězte, že se jedná o fikci. Jsem single 99% svého života a jsem na to hrdá, protože mi nic jiného nezbývá :-)))

03.06.2007 14:05:00 | derrry

Moc povedené, ale asi pravdivé co? Tohle si ale vystihla všechno dobře, i když já měla jen jednoho kluka, asi chápu..No nic, snad se brzo objeví ve tvém životě ten PRAVÝ!

03.06.2007 09:44:00 | -Jojo-

Asi ztratila iluze, že? Otázkou je, zda by se dokázala znovu poddat lásce, která by byla třeba právě ta osudová! Pokud ne, tak to byl nejhorší způsob, jak odsoudit, tak nádherný cit...moc pěkná derry =)) Člověk nad Tvými věcmi musí přemýšlet, nn jako u jiných...

02.06.2007 10:56:00 | Irene Forsyte

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí