Žiletka

Žiletka

Anotace: Povídka o tom, jak něčí žiletka pomohla někomu najít si cestu.

Jen tak tě tam prosila. Ale skara proč...? Neměl si jí to dovolit, neměl si to připustit, v žádnem případě. Její chladné mrtvé oči tě bodaly v noci, do snu, do zad, do hlavy, do nohou, do rukou....
Vzpomněl si si na její poslední večer s tebou. byl vánivý, vášnivější, než normálně. Měl si, jako obvykle, žletku jako jakýsi amulet na klíčích. Měl si pocit, že se jí jen zalíbil, a ono... Dal si jí tu žiletku. Aby měla radost. Neměla však v plánu si jí dát na klíče. Ani se s ní nechtěla oholit. Nechtěla si ji dá ani na stěnu, nebo něco podobného.
Zařízla si jí do žil.
Do svého hlubokého těla.
Už jí nebavil svět?
Nebo snad ty?
Slza ti skápla na betonový nosník mostu, na kterém sedíš.
Co jí k tomu vedlo?
Broblémy?
Starosti?
Trable?
Nechtěla se ti s tím svěřit?
Nebo snad nemohla?
Slzy kapou. Kap, kap kap. Chceš před tou tísní utéct, ale dost dobře to nejde. Chceš utéct od těch zvuků padajících kapek slz.
Chceš, ale nemůžeš.
Nejde to.
Tak se smiř.
Prostě to nejde.
Posuneš se o pár centimetrů dál. Koukáš se pod sebe. Město už usíná. Jako by to bylo věčnost, co tu tak přemýšlíš.
Skočím! Rozhodneš se pevně. Chceš, ale nemůžeš. Něco se ti zařízne pod kůži. Žiletka. Smutně se po ní podíváš. Chceš ji zahodit.
Chceš, ale nemůžeš.
Chceš odejít.
Chceš, ale nemůžeš. Chceš, ale nemůžeš. Nemůžeš nic. Zní ti v hlavě.
"Já můžu všechno!" Vřískneš. Upustíš žiletku a soustředíš se dolů.
Chceš odejít odsud.
Chceš odejít ze svého těla.
Chceš odejít ze světa.
Sebereš odvahu a skočíš. Padáš, stále....stále padáš.
Chceš dopadnout.
Chceš, ale nemůžeš.
Moment, rozmyslel sem si to! Bleskne ti hlavou.
CHCI ŽÍT!!!
Nasloucháš svému vnitřnímu hlasu,ten jen ale řekne:
Chceš, ale nemůžeš.
Autor Azachiel de Grim, 09.06.2007
Přečteno 358x
Tipy 1
Poslední tipující: Adie.80
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jak vidno, pud sebezáchovy je skutečně nejsilnější instinkt...
Fakt povedený. Napřed jsem se bála, že to zas bude další klišé o sebepoškozování, ale jsem moc ráda, že se moje obavy nesplnily....:o))

08.02.2008 23:10:00 | BluePsycho

Než jsem to začala číst, tak jsem si říkala že to zase bude ta naivní, ubohá povídka o žiletce, který nemám ráda. Ale stejně jsem si jí přečetla. A byla jiná-pěkná. Hodně pěkná:)

25.12.2007 16:44:00 | peace and love

tohle bych primo neradila mezi ty tuctove povidky:) Povedene

02.12.2007 15:29:00 | BloodAngel

Hodně se mi to líbilo, hlavně ten konec byl úžasný... :)

22.11.2007 06:02:00 | Kira Haulie

Hodně se mi líbí...něco mi připomíná,jednu takovou situaci z mého života a možná proto se mi tak líbí.Ale vážně se povedla:)

09.11.2007 20:05:00 | už ne pernikova princezna

Jo, něco v tom je. Zas ta chvíle kdy ti hlavou /nebo srdcem/ proběhne takovej záchvěv...a víš, že v tom něco je, něco co ti třeba v noci nedá spát...a za tohle se dává stovka...

21.08.2007 16:38:00 | Eylonwai

ten konec je fakt povedenej...

11.06.2007 20:10:00 | mosquito

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí