Adrian Halker

Adrian Halker

Anotace: Bylo mi řečeno ať napíši referát na spisovatele, a tak jsem si ho vymyslela.. A tady Vám svou práci předkládám..

Adrian Halker se narodil v roce 1929 ve skotském městě Glasgow jako čtvrté dítě. Adrian pocházel z nepříliš bohaté rodiny obchodníka Johna Halkera.
Ve dvanácti letech byl otcem poslán za strýcem do španělského Madridu, kde měl nastoupit k dalšímu studiu na měšťanské katolické škole. Zde se poprvé objevilo jeho jazykové nadání. Závěrečné zkoušky na madridské škole složil s vyznamenáním. Na univerzitu, ale nakonec nenastoupil.
Krátce po dokončení školy se oženil s Alejandrou De Silva, se kterou měl dvě děti – Marianu a Diega. Už v této době, tedy kolem roku 1950, se pokouší vydat svou první knihu s názvem Edinburghský květ, ale je mu to zamítnuto vydavateli. Avšak díky Alejandřině pomoci a podpoře se mu ho nakonec daří vydat již o rok později v Británii, stejně jako následující tituly. Roku 1958 Adrianovi umírá jeho manželka na tuberkulózu.
Zlomený Halker se navrací do rodného Skotska, kde píše svou asi nejlepší a nejuznávanější knihu, která nese název Madridská šlechtična. V této knize vzdává Halker úctu památce manželky Alejandry. Adrian Halker se v roce 1960 opět oženil, tentokrát s mladou malířkou Alisseou McCairn, s níž má tři děti – Collina, Williama a Elean. Během doby 1960-1969 vydal své další romány: Hlas krve, Láska v nenávisti, Kolotoč snů a Trnová koruna. Všechny jeho knihy mu přinesly s nečekaným ohlasem i slávu a bohatství.
V roce 1970 Adrian Halker tragicky umírá při automobilovém neštěstí v rodném Glasgow ve věku 41 let. Jeho tělo je uloženo v rodinné hrobce McCairnů na skotské vysočině.
Autor Santinan Black, 10.06.2008
Přečteno 341x
Tipy 3
Poslední tipující: Yenneä, C.alwen
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Teď už jen zbývá změnit pseudonym a vydat román Trnová koruna:-)

01.06.2009 13:36:00 | Gina Rocca

Zajímavé, ale možná trošku klasické - spisovatel a různá neštěstí. Ovšem onen spisovatel by mohl mít dobrá díla.

21.06.2008 14:03:00 | Rikitan

skoda ze neexistuje... moh by mit docela zajimavy dila s takovymhle zivotem:))

11.06.2008 13:39:00 | C.alwen

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí