Je pozdě !!!

Je pozdě !!!

Anotace: O velkém přátelství

Znali se už už sedmým rokem a to znamenalo pro oba hodně.
Ona se jmenovala Majla, on David.
Jeden za druhého by dali život.
Problém byl ale v tom, že ona bydlela v malém městě a on
cestoval od města k městu s kolotočem.
Vždy, když měl přijet, čekala už v parku, kam jezdívali.
Ten týden, co stáli v městském parku chodívala každý den jen, aby se spolu mohli bavit.
Společné záliby a smysl pro humor, je slučovali stále víc.
Tenhle rok to bylo ale jiné. Bylo v něm něco, co ona nechápala. David se rozhodl, že odejde. Kolikrát ho prosívala, aby zůstal a on se jen nechával přemlouvat.
Nevím, asi mu to dělalo dobře, že se jiní trápili, ale nakonec vždy zůstal. Nastal konec srpna, několik akcí než skončí sezona. Skoro poslední bylo jejich město. ,,Poslední den a je konec ´´opakovala si už od rána Majla. Bylo pět hodin večer a hudba, co lákala lidi na kolotoče pomalu utichala. ,,Ještě 2 skladby a je konec´´ čekala, co se ozve z reproduktorů. Právě doznívala píseň Pár přátel od Michal Davida a Majla už měla slzy v očích. Zaznělo Dilemma a to už cítila, jak jí první slza stéká po tváři. Udržovala to v sobě, nenechá Davida, aby ji takhle viděl. Utřela pramínek slzy a šla k němu.
Bavili se jako by to byl normální den, jako vždycky.
Jejich slova ubíhala tak, jako slova Nellyho.
,,Poslední píseň ve vašem městě hraje pro všechny, kteří se přišli pobavit. Sejdeme se na tomto místě příští rok a teď, všichni jsme šampioni´´ promlouval Pavel k několika lidem,co vydrželi až do konce.
Pustil We are the Champions od skupiny Queen.
Majla to nevydržela, začala plakat. Celou dobu neviděla nic, jenom svoje vzpomínky.
,,Nashledanou v roce 2009´´dokončil svůj proslov Pavel při posledním tónu skladby.

Ticho,všichni odešli jen Majla a pár známých tu zůstalo sedět.

Kluci skládali atrakce. Dopakoval se i ten poslední špalíček a všichni cítili to napětí, které narůstalo s příchodem loučení.

Za necelou čtvrt hodinu už stáli u brány.
Majla,David,Robert,Dana,Standa,Káťa i malá Eliška, která se přišla rozloučit se svými kamarády.

Bylo to dlouhé a láskyplné loučení. Jen Majla stála dál a plakala. Všichni už odešli jen naši přátelé zůstali stát.

,,Neplač, najde se jinej, se kterým si budete rozumnět´´
,,Nene, už nikdy to nebude takový´´oponovala Davidovi.
,,Už se nevrátíš viď ´´zeptala se ho roztřeseným hlasem.
,,Ne,nevrátím už mi to tu leze krkem. Šéf,Robert už to všechno nevydržím.Vrátím se k Anetě´´, řekl tiše.
,,Jdi za svým srdcem, kam chce ono jdi i ty.´´ Rozumněla jeho pocitům.
Poslední slovo.........Poslední obětí..........Poslední pusa na rozloučenou............Poslední pohled na sebe...........Poslední nadechnutí............a je konec.

,,Měj se krásně a snad ještě někdy spolu´´ křičel,když odcházela s pláčem pryč.
Otočila se ,,Snad máš pravdu, ale radši sbohem´´ řekla s bolestí a už zmizela mezi vysokými činžáky.

.......................................................

Celou zimu seděla doma, nechodila ven, na diskotéky ani za svými přáteli, kteří jí lákali denně ven. Nešla, trápila se, plakala. Celou zimu, ve dne i v noci.
Vánoce nebyly tak veselé jako jindy, kdy zpívala celé rodině u stromku s ozdobami. Ani silvestr neoslavila tak, jak se má. Stála na balkoně a dívala se na překrásný ohňostroj. Připomínalo jí to pouť, kde se na ohňostroj dívali ještě s Davidem. Smsky byly slyšet snad z každého koutu jejich města. Jedna smska přistála i u ní. Byl to David s přáním, s nádherným přáním do Nového roku.
To bylo naposledy, kdy se jí ozval.

V dubnu přijely opět kolotoče, bežela jako o život,jen aby se přesvědčila, že neodešel. Nebyl tam. Všichni vyměřovali místa, kam dát svoji atrakci.Robert pomáhal, kde se dalo, ale David nikde. Věděla, že co se má stát se stane. Vytáhla nějaké léky, co našla doma.Plnou hrst si jich nasypala do úst, zapila je vodou, sedla si na lavičku a čekala na smrt.
Ztrácela vědomí, srdce se pomalu utlumovalo. Počítala s bolestí, srdce se svíralo v křečích. Poslední pohled na plácek a tam ho spatřila.

Vrátil se, přece se vrátil, ale bylo moc pozdě. Ztratila vědomí, srdce přestalo bít.
Byl konec velkého přátelství i hnědých Majliných očí.Byl konec všeho !!!
Autor Savidge, 22.08.2008
Přečteno 430x
Tipy 6
Poslední tipující: Vampiric.Angel, R., lennerka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

Jo a dodatek: Nejvíc se mě líbil ten záblesk naděje na konci.. Myslím, že tahle povídka by mohla být varováním pro všechny lidi, co myslí na smrt, co jsou smutní po strátě, nebo po zradě.. že NADĚJE přece existuje ;) Nemusí být vždycky pozdě..

Tak ještě jednou: Skvělá povídka! ;)

22.08.2008 19:17:00 | lennerka

Je to moc procítěné, moc smutné... :( Přesto hezká povídka, líbí se mi. Škoda, že jej spatřila tak pozdě, nemusela zemřít, její smrt byla dojemní...
Oceňuji, že máš pořád nové a nové nápady byť všechny tvoje povídky jsou smutné.. Veselší ale asi nemáš v plánu, viď?

22.08.2008 19:11:00 | lennerka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí