Dialog u Nebeské brány

Dialog u Nebeské brány

Anotace: ...

U NEBESKÉ BRÁNY

ANDĚL: Vítej v Nebi!

ČLOVĚK: Takže tohle je ono...Nebe?

A: Ano, je krásné, že?

Č: To ano, ale...

A: Ale!?...Copak nejsi šťastný? Víš, většina lidí se do Nebe nedostane...

Č: No právě, jsem trochu zmatený, proč zrovna já? Nebyl jsem přece věřící, ani Bibli jsem nikdy nečetl...

A: (úsměv) Copak si myslíš, že být členem nějaké církve nebo žít podle Desatera je přímá vstupenka do Nebe?

Č: No, oni si to myslí...

A: Pak se tedy mýlí.

Č: Dobře, ale...

A: Poslouchej, ty jsi mi tedy opravdu zvláštní...takhle se tady nikdo NEDIVÍ! Všichni, kdo sem přicházejí, jsou přesvědčeni, že sem patří a žádné otázky jako 'Proč zrovná já' je opravdu nezajímají...vlastně, takové skuhrání je slyšet spíš u brány pekelné.

Č: Takže JE i Peklo?!!!

A: Samozřejmě...

Č: Pak mě tedy o to víc zajímá: proč JÁ?!

A: Víš, není to jen o tom, co si myslíš, že jsi udělal správně nebo ne, tady se řídíme trochu jinými pravidly, než těmi vytvořenými lidským rozumem. Vše je podřízeno vyšší inteligenci a viděno tímto pohledem jsi žil celkem slušný život.

Č: Ale já pořád nerozumím...neměla by ta vyšší inteligence, jak říkáte, zahrnovat i špatné skutky lidí, něco jako odpuštění, nemůžu uvěřit, že by Bůh posuzoval, kdo je hoden Nebe a kdo ne, vždyť právě posuzování dělá ze života ne Zemi peklo...

A: Co kdyby ses v tom přestal šťourat a prostě se tomu podvolil. Věř, že vše je takové, jaké to má být.

Č: Takhle to ale není SPRÁVNÉ...takhle to NEMÁ být!

A:(úsměv) Tvé starosti jsou vlastně důkazem, že jsi na správném místě a že to tak být má...tak dost vyptávání, stačí jeden krok a budeš žít navěky v nekonečné blaženosti!

Č: Ale to nejde, vždyť existence Nebe a Pekla je přece jasným důkazem duality, to přece nemůže být VĚČNOST, vše musí splynout v jednotě...

A: Ale, ale, ale... Nečetl jsi tam dole příliš mnoho knížek?! A vůbec, víš, že se svým způsobem zastáváš hříšníků? Lidé, kteří jsou v Pekle, tam opravdu patří, to mi věř...

Č: Ale kdo to rozhodne? Bůh? Jak mi pak někdo takový může přinést věčnou blaženost???

A: Poslouchej, rouhání přímo u Nebeské brány není moc rozumná věc...

Č: Rouhání!? Takže věci, který jsou proti Bohu, jsou hned ROUHÁNÍM???

A: Ty to prostě nechápeš, viď? To, co si myslíš, že se ti zdá správné TEĎ, nemusí být z hlediska boží spravedlnosti rozhodující, vše co musíš udělat, je přijmout to...Vlastně ty to máš už mnohem jednodušší, stačí udělat jenom jeden jediný krok...

Č: Ne! Takhle to NEMŮŽE být! Odmítám věřit v Nebe, které toleruje existenci Pekla a utrpení!!!

A: Pak tedy odmítáš Boha a skončíš navěky v pekelných mukách! Máš poslední šanci...jeden krok, jeden pouhý krok tě dělí od nekonečného štěstí, kterému se nic, co jsi dosud zažil, nemohlo ani přiblížit!

Č: Ne, určitě nechci trpět, ale takto bych žít nemohl. PROSTĚ NEMOHL! Vždy jsem myslel, že jestli přijde nějaká takováhle chvíle, kdy se bude účtovat můj život, že ucítím UVNITŘ, že je to správné, bez pochybností, že POCHOPÍM, ale jediné, co cítím teď, je zmatek a zklamání, že takový Bůh může být...že to všechno byla jenom hra, která nakonec skončí rozdělením lidí na dobré a špatné podle pravidel, o kterých jsme neměli ani ponětí...v takového Boha já odmítám věřit, takového Boha já PROKLÍNÁM!!!

V tu chvíli se anděl mění v ďábla a začne hořet, zatímco člověk se stává éterickou energií, Duchem, a je unášen přes hranice "Nebe a Pekla", za sféry DOBRA a ZLA.
Autor 6thSun, 13.10.2008
Přečteno 974x
Tipy 72
Poslední tipující: beforetherain, ewon, Monica., vyskovak.cz, Iv, seh, Veselý Drak, Helena Lovecká, Athaeneus, Siwa, ...
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (26)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Musím se ti přiznat, že ten konec jsem moc nepochopila. :D Jinak se mi to líbilo, párkrát jsem se i usmála. Je to moc povedená povídka. ;)

11.10.2011 18:52:00 | Monica.

Zas tak mě to neuchvátilo, obzvlášť ten konec mohl být napsaný líp, aby to na člověka nějak působilo. Tohle bylo jen slabé zdělení. Ale to nevadí, na tip to určitě je.

31.05.2011 17:25:00 | vyskovak.cz

Naprosto skvělá povídka,strašně se mi líbí,jelikož mám už dlouho stejný názor.ST
Udělal jsi mi radost :-)

16.02.2011 05:21:00 | Iv

Tak tomuhle říkám Představivost:)))opravdově dobrá je kniha Hovory s Bohem - člověk se ptá a nitro mu odpovídá jménem Nejvyššího vědomí ve chvílích sebepravdy:)
MYSTIKA
MY
STYK
(kontakt se sjednocující energií bez oddělování se.)Nejsi tu sám, jsme tu MY...MY...
Předmět: Tvůrčí vědomí a moc mysli
Viditelnost a průhlednost
Rozvíjení tvořivosti
Poctivost
Snášenlivost
Radostné vyjádření sexuality
Uctívání sebe, respektování druhých
Etická ekonomika
(tohle je z knihy Hovory s Bohem - doporučené předměty pro výuku ve školách:)))) Líbí??? Mně MOC
Sluníčko Tvým dnům :)

30.12.2010 21:30:00 | Veselý Drak

skoro se bojim otevřít jakékoli další tvé dílo .. dežaví (čert vem spelování) či pohled do zrcadla .. co v něm asi ještě uvidím?? .. no nic, odvahu Heleno, odvahu :-)

29.10.2010 23:48:00 | Helena Lovecká

Ty si to už někde publikoval? Tohle znám .. jen tam myslím byl jinej konec ?! :-)

29.10.2010 23:46:00 | Helena Lovecká

tohle je bomba...st

31.12.2009 09:49:00 | PANGÁSIUS

je to parádní, ale na teto zemi existuje velky vlyv nabozenstvi, nabozenstvi ma tady vetsi cenu nez clovek, nebo mozna uz ne tak jak kdysi ale nastroj nesmi byt nad bytost

30.04.2009 11:17:00 | raďo

Musím uznat, že dílko je opravdu zdařilé a kdyby to tak bylo je to super.

23.04.2009 09:40:00 | Lady L

Já bych to komentovala básní Sládka U bran štěstí(omlouvám se za případné nesrovnalosti, píšu popaměti) :
Tloukl jsem na štěstí brány,
jako jiní na ně tlukou,
otevřelo, chopilo mne
tou svou vlídnou, teplou rukou.
Usmálo se, kolem stáli
lidé šťastní, "srdcem lehcí",
dělo: "Vešli za mé brány.
Chceš být šťasten?"
Děl jsem: "Nechci".

21.03.2009 16:21:00 | ziriant

moc pěkné...ja osobně si myslím,že člověk sam si určí jestli nebe nebo peklo...ne stylem života jako takového,ale spíše tím kam jakoby podvědomě chce...pokud cítí že by radši do nebe a měl svatej klid,bude se celý život podvědomě chovat tak,aby se tam dostal....ať už si to uvědomuje či nikoli...a pokud cítí,že nebe není jeho šálek kavy či jak to říci,že prostě ho táhne spíše peklo,nesejde mu na tom jaxe chová,co dělá...nepotřebuje si zasloužit to dobro jelikož ho v podstatě vlastně nechce....nevim jestli sem dostatečně přiblížíla ale jinak by to bylo na dlouho....každopádně moooc pěkné...ST

18.02.2009 20:30:00 | micátko

Čteno jedním dechem...st

01.02.2009 11:44:00 | Lilly Lightová

Zdravím "spolufandu" OSHA :) a chválím lehkým a srozumitelným způsobem vyjádřené dílo, které drtí s geometrickou přesností přesně to, co má :)

29.11.2008 20:35:00 | Ahimsa

...budu muset opsat siorak,protože tak bych to napsal.
Pochopitelně za perfektní dílo(po všech stránkách) obrovský ST a ještě uznání od mé maličkosti,klaním se...

22.10.2008 21:30:00 | WAYWARD

Teda, početla jsem si, myšlenkově velmi blízké a ta tvá zvídavost, kouzelná...

22.10.2008 13:35:00 | SZN

skvělé dílo!

17.10.2008 20:33:00 | Mbonita

Nikdy jsem nebyla na Druhém břehu...
Jen se učím naslouchat svému srdci a myšlenkám. Velmi vzácné jsou chvíle nádherného souznění s celým Vesmírem, ale jsou a dokáží tady na Zemi duši člověka naplnit úžasnou radostí a láskou. Ale pak jsou taky chvíle, kdy člověk z člověka cítí přímo hmatatelné zlo.
Dnes už nepochybuji. Bůh je Láska a peklo výčitky vlastního svědomí.

17.10.2008 09:51:00 | Iva Borecká

Dobře! To mi připomíná Mezi nebem a peklem:) jinak mi přijde logičtější věřit v reinkarnaci, ze které se člověk nemůže vymanit bez sebeočištění vlastní karmy. pak teprve končí dualita a začíná Věčnost, která není ani nebem, ani peklem, ani dobrem, ani zlem, ale počátkem i koncem zároveň, jádrem naší bytosti i celým vesmírem:) nebe a peklo beru pouze jako metafory. jinak moc pěkný, líbí.

15.10.2008 07:50:00 | Squat_the_world

Pochopit To. Tak to je oč tu běží... a každý si to přebere zase po svým...

14.10.2008 11:55:00 | Žqáry

..sám..sobě..je člověk nebem i peklem..ku kterému je blíž,je na něm samém..

14.10.2008 04:36:00 | igniss

...zajímavá myšlenka...nevěřím v Boha, nebe ani peklo, ikdyž možná něco pak (po smrti) opravdu je...a myslím, že každý z nás v daný moment najde na to vše odpověď, jen nám ji už nedokáže sdělit..., a tak i nadále budou vznikat podobné úvahy, povídky, představy..."o)

13.10.2008 19:32:00 | Efiee

je to dilko, ktere me opravdu zaujalo a ke kteremu jsem se vratila ... vyvolava pocity i myslenky nad tim, co je spravne ... a zda neco jako buh existuje ... ci zda je to jen zase clovek, ktery se snazi druhemu vladnout a odruhem rozhodovat ... ze neni vse jen cerne a bile, s tim plne souhlasim ... anebo jsi jen tak vymyslel pohadku o dablu, ktery se prevlekl za andela a svadi cloveka? ... a neni jiz hrichem, nad takovym tematem polemizovat? ... no, pro mne ne, ja jsem v obecnem slova smyslu "neverici":)

13.10.2008 19:27:00 | janewe

Na to se dá říct jen jediné
*smek*

13.10.2008 17:39:00 | Lady C.

Tak tohle si říká dlouhou diskusi. Hmmmmm...(mám nezadržitelnou touhu se rozepsat) ale asi to nejstručnější, co můžu říct je, že ten člověčí pohled na celou věc, tak jak ho tu podáváš, je celkem pozemsky logický. Člověk je více či méně nesmiřitelný a bůh? Proč ho pořád po vzoru církví hledat venku. Řekla bych, že do nás prorůstá z ještě vnitřnějších soustav:).

13.10.2008 16:13:00 | Dota Slunská

... no chvilku som si pripadala ako v Matrixe. Este v polovici toho filmu som vedela o com je, ale na konci som bola uplne mimo... :)
Ale rozmyslam nad tvojimi slovami, rozmyslam a mam pocit, ze rozumom daleko nezajdem. Srdiecko je najdolezitejsie...
podla mna kazdy zijeme ako vieme.. ale zhora sme asi vsetci smiesni s tou nasou snahou zit lepsie...

13.10.2008 14:44:00 | maranika

Petře... noooo můj názor.... na něj si chvilku počkáš... ale příběh zajímavý.

13.10.2008 09:58:00 | Triffid Kolbe

Tak tohle je hodně zajímavý pohled. Jsem zvědavý na další komenty.

13.10.2008 09:15:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí