Jak vznikl ostrov Kos

Jak vznikl ostrov Kos

Anotace: Tato povídka nás napadla u moře. Seděly jsme s mou kamarádkou Naty na pláži a pozorovaly tyrkysové moře.

Sbírka: Prázdniny v malérech a příbězích

Deník Olivera Tigakiho
1. července
Dnes jsem konečně vyrazil z Athén. Bude to dlouhá cesta. Ostatní mi říkají, že to nemá cenu, ale pro mě to má a velkou. Sebou jsem si vzal jen pitnou vodu, kousek chleba a samozřejmně svého oblíbeného kosa jménem Kos. Moře bylo klidné a já věděl, že tato plavba dopadne dobře.
2. července
Brzy ráno se strhla bouře. Doufám, že přežiju. Nikdy jsem netušil, že poslední slova, která zakřičel můj kamarád,když jsem vyplouval, budou:" Olivere nikam nejezdi!" Velké vlny narážely do skalních útesů okolo mě a kapky nemilosrdně bubnovaly na okno kajuty. Najednou přišla velká vlna a já věděl, že toto je má poslední chvíle. zavřel jsem oči, abych už nic neviděl, ale po chvilce jsem ucítil studené moře.
3.července
Probudil jsem se brzy ráno. Ležel jsem na kuse dřeva a blízko mne jsem spatřil břeh. otočil jsem se a na svém rameni spatřil svého Kosa. seskočil jsem ze dřeva a vodou se brodil ke břehu. když jsem vylezl z vody, stál jsem na krásné, třpytivé, písečné pláži. Uvědomil jsem si, že jsem bez vody a jídla. pod velkou palmou jsem objevil banán. S chutí jsem se do něj pustil. A už ani nevím, jak jsem usnul.
4.července
Probudil jsem se celý zpocený. Proto jsem se šel vykoupat do moře a vyprat si oblečení. Rozhodl jsem se prozkoumat okolí. Pomalu jsem procházel krajinou a v jedné chvíli přede mnou přeběhli dva bílí divocí koně. Došel jsem k jezeru a pomyslel si. tady se mi líbí. Domníval jsem, že jezero bude asi jediný pitný zdroj. napil jsem se. V dáli jsem spatřil vysoké hory. ohromily mě a já se chtěl vyšplhat nahoru. vydal jsem se úzkou pěšinkou vzhůru. Po stráních poskakovali kamzíci.
5.července
ráno jsem se probudil a měl v hlavě jasno. Tenhle ostrov pojmenuji podle mého oblíbeného zvířete: kos. Tenhle kousek krajiny, kde je krásné jezero a pláž, pojmenuji po sobě: Tigaki. A až objevím to pravé místo pro hlavní město, bude se jmenovat po kosovi: Kos.
10. července
Dnes jsem potkal Juli! Úžasnou a krásnou další obyvatelku ostrova. myslím si, že jsem se zamiloval. Už mi nevadí, že jsem ztroskotal. Juli bydlí v nějakých vykopávkách a je to tam prý moc hezké.
17. července
Miluji Juli. A ona mě taky. Řekla mi to a já jí též. S Juli jsme objevili nové prameny. Teď žijeme v mé vesnici blízko jezera. Poslal jsem po Kosovi svůj dopis přátelům. Doufám, že se brzy vrátí i s nimi.


O několik měsíců později se Oliverovi Tigakimu narodil syn. Jeho přátelé už dávno připluli na ostrov a osídlili ho. Hlavní město postavil Oliver blízko Asclepionu, vykopávek kde žila Juli.
Autor Veronika 1304, 26.07.2009
Přečteno 238x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí