KLUCI Z ULICE

KLUCI Z ULICE

Anotace: Své vzpomínky na dětství a klukovská dobrodružství v poválečných letech, prožitá v jedné z ulic karlovarské čtvrti Tuhnice si autor knihy Petr Chalupa,

žijící v Karlových Varech od roku 1945, střádal „do šuplíku“. Jeho vyprávění se ujal komunitní web pro seniory www.sedesatka.cz a společnost HELP&SUPORT s.r.o. a vydal je jako knihu s názvem
„KLUCI Z ULICE“
(ISBN 978-80-904727-0-9)

Kluci z ulice nejsou jako Bylo nás pět, i když se obě knihy v mnohém podobají. Kluci z ulice jsou drsnější, syrovější, odráží se v nich jiná doba. Přesto je jejich klukovský svět stejně přitažlivý a zdá se, jakoby autor popisoval svými vzpomínkami naše vlastní dětství… Je psána svěžím jazykem a se zvláštním humorem, který pohladí….napsali „Vydavatelé“.
Kniha byla v prosinci 2010 velmi kladně hodnocena pí. Janou Klusákovou v KNIHOVNIČCE na Českém rozhlase 1 – stanice Radiožurnál.

Ukázka z knihy:

Dodnes nevím, kde se jich tolik tenkrát nabralo. Mám podezření, že Hlaváčková přemluvila všechny své stejně staré obdivovatele a přitáhla sebou i kluky ze Dvorů a Doubí. „Pánové, tohle bude na dlouho“, prohlásil Ota Tomanů a učísl si hřebínkem černou pěšinku, když spatřil ten mrak nepřátel. Vzápětí se jednomu z vrhačů podařilo odhodit zapálené kopí, na jehož konci bylo poselství o vyhlášení války. Kopí se zabodlo do země v neveliké vzdálenosti od Hlaváčkové. Hořící vazelína se rozprskla do okolí. Hlaváčková sundala psanou zprávu, popošla k ostatním a chvíli se s nimi radila. Rozhostilo se silné ticho. Pak se Hlaváčková vrátila, vytrhla kopí ze země, šlápnutím jej přelomila a zakřičela: „Zítra ve tři na rašelině, rozbijem vám všem držky“.


Knihu lze objednat na adrese vydavatele redakce@sedesatka.cz
v brožovaném provedení, cena 177 Kč + poštovné a balné
Autor Petr Chalupa, 19.01.2011
Přečteno 439x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí