Černý anděl

Černý anděl

Anotace: No... chmurná melancholická nálada... možná, že bych v tomhle stavu neměl psát...

Letěl mezi hvězdami. Černé peří na jeho křídlech se ve větru vzpurně třepotalo. Snesl se oknem vstříc pohasínající duši. Cítil smutek, který naplňoval celou místnost. Uprostřed pokoje ležela stařenka a zírala prázdným pohledem do stropu. Její ruku svírala mladá dívka. Hlavu stále schoulenou co nejblíže u tichého srdce. Plakala, měla strach otevřít oči, vnímala chlad prostupující dlaněmi její babičky, ale stále nemohla uvěřit, že ji navždy opouští. Anděl se na ní soustředil svýma slepýma očima. Uvědomoval si všechnu tu bolest, kterou jí působí. Upustil jedinou temnou slzu, kterou propustil duši z nehybného těla. Zůstal stát před oknem a stále poslouchal zpomalený dech děvčete. Vnímal, každý její pohyb. Stejně jako jeho i jejíma očima bylo srdce. Byla slepá.
Od toho večera se u jejího domu objevoval často. Sedával v korunách okolních stromů a vnímal každý její úsměv, každou slzu. Když plakala ona, plakal také, jeho slzy dopadaly na listy stromu a snášely se s nimi k zemi. Když se smála, pod jeho úsměvem rozkvétaly růže. Přičichával k nim spolu s ní. Její pocit samoty ho doháněl k zoufalství, přece nebyla sama, on byl vždy někde poblíž. Ale jak jí to říct? Lidé jsou k řeči andělů hluší. Nemohl se jí dotknout a ona necítila jeho přítomnost. Nevnímala všechnu tu lásku, s kterou kolem ní kroužil.
Celé dny se nemohla vzpamatovat, připadala si, jako když spí. Hledala impuls, hledala něco, co by jí mohlo probudit zpět k životu. Měla pocit, že je na schodišti a každou hodinu o schod níže. Myslela si, že jediné, co jí může vrátit život, je opravdový spánek. Věčný spánek.
Jeho srdce svíral strach, dívka se chystala k poslední ukolébavce. Ale on nemohl zakročit. Nemohl vzlétnout. Ona ho připravila o křídla. Připravila ho o jeho srdce.
Autor Košťák David, 27.03.2006
Přečteno 732x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Je to pěkný, jaksi mi došly slova..

25.05.2007 19:53:00 | -Jojo-

O černých andělech se píše často. O smrti se píše možná ještě častěji, vždycky trnu, že další povídka bude stejná, jako povídka od jiného autora. Stejné téma se mi navazuje s podobným zpracováním. Ty jsi originál. Můžeš psát na téma které píšou tisíce lidí, lae ta tvoje povídka bude nakonec úplně jiná a toho si važ.

07.09.2006 17:30:00 | Aaliyah

Bylo to fakt hezký...píšeš moc krásně=)

03.09.2006 20:30:00 | Dark Angelus

...

17.07.2006 08:52:00 | Zamilovaná do nezamilované doby

Sunny to vyjádřila přesně - jak bychom poznali, že existuje dobro, kdyby nebylo zla? jak bychom věděli, že je světlo, kdyby nebylo tmy?... To všechno patří k životu, neustálá konfrontace...jen bychom měli v sobě nalézt dost síly udržet negaci na uzdě, protože jinak by nás zničila.

Píšeš krásně v jakékoliv náladě.

19.05.2006 08:10:00 | Mara*

Ty jo..., zase to zaokrouhlíme na PPB - plný počet bodů. Nádherné, každé slovo je intenzivní a důležité. To se mi na této povídce líbílo nejvíc,,,

07.04.2006 19:20:00 | WhiteShadow

Rádo se stalo:o) I já jsem někdy smutná, strašlivě moc. Pláču a připadám si k ničemu, ale vždycky to zaspím. Ráno je pak lépe, opravdu. A vždycky mám chuť udělat něco, z čeho budu mít radost. Třeba zítra až půjdeš do školy popřej někomu krásný den, jen tak...:o)
Tak se opatruj a pěkný večer přeji a děkuji. Papa Sunny

27.03.2006 22:18:00 | Sunny

Pročpak jsi dneska tak smutný...víš Davi, smutek je důležitý, když jsme potom šťastni, dokážeme si ten neskutečně nádherný pocit lépe vychutnat. Až budeš usínat, vzpomeň si na všechny ty okamžiky, kdy jsi doopravdy šťastný byl, tak, že jsi se až usmíval a nemohl to zastavit...třeba usneš a budeš snít o něčemkrásném, na co teď nemáš, ale jednou mít budeš. Určitě, vím to:o) dobrou noc, Sunny

27.03.2006 21:51:00 | Sunny

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí