Před začátkem

Před začátkem

Anotace: ..."před začátkem" bylo téma pololetní slohovky (mám za 1, tak to snad můžu publikovat :) ...o tom, jak je i v začátku důležitý konec...

Každý z nás má hluboko v podvědomí zarytou tuhle tajemně dlouhokrátkou chvíli – chvíli před Začátkem. Každý musí dodnes v chřípí cítit třaslavý dotyk nejistoty a lechtavé naděje při vzpomínce na čekání, až právě na nás přijde řada, abychom na Jevišti předvedli, co dokážeme. Nejinak tomu bylo se mnou, ačkoli v mém čekání na Začátek nejspíš nebyla velká žádostivost; jsem člověk nerozhodný, milující jistoty, což snad vysvětluje, proč na mé Vystoupení museli diváci až nečekaně dlouho čekat… Není snadné vydat se něčemu neznámému a ještě těžší je vydat se někomu… Člověku, jehož srdce tepe v důvěrně známém rytmu a tepe pro nás, a přeci je nám jeho tvář povědomá jen z rozpitých kreseb fantasie…
Seděla jsem tehdy za oponou schoulená a možná vystrašená, kolem mě byla jen tma a hřejivé útulno, které přesto nebylo s to utěšit moje obavy. Jaké to tam bude? Budou mi tleskat, nebo už vytahují z kapes shnilá rajčata? Zvládnu svou roli, když tolik věcí spočívá jen v improvizaci? A co když tam čeká jen mrtvě prázdný sál? Proč odsud pospíchat? Mám tady vše potřebné… Já se přeci nechci předvádět! Něco podobného se mi dozajista honilo hlavou, i když jsem uvnitř věděla, že ven MUSÍM, že Jeviště čeká a že je mou povinností pokusit se žádného z diváků nezklamat.
Srdce se mi rozbušilo bláznivou rychlostí, tělo se pohnulo ve snaze vymanit se konečně z té zbytečné neurčitosti, trhla jsem oponou, zvedla hlavu a… narodila jsem se…
Autor Tinwen, 20.06.2006
Přečteno 269x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

výborný, za toto dostat něco jiného než jedna by byl zločin

20.06.2006 20:56:00 | czernozub

Jako slohovka moc pěkné a bezvadně napsané, ale do povídek bych to nezařazovala.

20.06.2006 19:28:00 | Sokolička

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí