Nemocniční pokoj

Nemocniční pokoj

Anotace: Čtyři roky jsem se na to snažila nemyslet.

Docela dobrý. Velký pokoj, čistě bílé stěny, zářivky na stropě a fialové linoleum na podlaze. Všudypřítomný štiplavý pach dezinfekce. Savo. Chlor. Velká kytice kosatců na stolku u okna. Kytky nevoní, erární vůně nemocnice je silnější než příroda.
Televize, na které naladíte jen telenovely na Nově, je k ničemu. A rádio sem nikdo nepřinesl. Pár časopisů pro ženy, televizní program je spíš k vzteku – Esmeralda ve dvanáct, Rosalinda v jednu, návštěvní hodiny od dvou, Kasandra ve čtyři, a někdy mezitím si Natalie Oreio hraje na neodolatelnou puberťačku.
Aspoň že výhled z okna je docela hezký. Z devátého patra vidíte celé město a při slunečném počasí i sousedy za kopcem, jak na zahrádkách okopávají brambory. Taková levná realityshow.
Gumové rukavice se po nafouknutí dají použít jako balónky. V úvahu připadá oslava nebo míčové hry. Copak tady nemůže platit stará heslo – sportem ku zdraví? Ne, jistěže ne, protože tady se léčí barevnými kapslemi, roztoky podávanými nitrožilně a radioaktivním zářením.
Měla bych se tomu všemu smát. Nemocnice si nic jiného nezaslouží. Jenomže…
Jenomže to nejde, protože uprostřed toho všeho, na sterilní posteli pod přikrývkou s modrými pruhy po stranách, mi umírá babička.
Autor Gina Rocca, 08.08.2006
Přečteno 637x
Tipy 1
Poslední tipující: Darwin
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

vím, jak je těžký o tomhle psát... já se odvážila až asi po dvou letech...

27.10.2007 16:43:00 | Trdlo

dneska mam nejakou melancholickou naladu a placu snad u vseho co vidim co ctu co slysim tak ani tato povidka neni vyjimkou ..S pozdravem If

20.08.2007 22:53:00 | Cassandra

Hmm... tak k tomuhle asi napíši komentář taky, to se nedá odbýt bez něj... Protože něco takhle silného jsem nečekal... Lehká satira, s jakou si podala nemocnici nakonec neskutečně vykontrastuje s krutou realitou života, a musím říct, že takovýto konec dodá velmi dobrému dílu punc dokonalosti. Alespoň dle mého názoru...

16.12.2006 14:03:00 | Jimmy Ručka

Mě se hrozně líbí ta lehká ironie, kterou popisuješ nemocnici, ta nahodí pocit takové jemně černého humoru... a potom ta poslední věta, to je opravdu PECKA! Možná to tak na mě působí, protože mě babička umřela před 14 dny, ale i tak si myslím, že to je výborná pocitovka.
Některé tvé věci ze života se mi líbí víc, než tvé fantasy.

12.11.2006 02:48:00 | Filip Pivoňka

Až na tu poslední větu mi to nepřijde vůbec smutné...

18.09.2006 18:06:00 | Ivettka

100.Za ten konec.

25.08.2006 18:12:00 | Aaliyan

Z literárního hlediska-perfektní, z emočního hlediska-zasahující. A drsný, ale pravdivý. A smutný.

23.08.2006 23:16:00 | Walome

Vzpomněla jsem si, jak jsem před několika lety stála v nemocničním pokoji, byly návštěvní hodiny a já tam byla také za babičkou. Byla jsem trochu vyděšená z toho sterilního prostředí a moc jsem si s babičkou nepovídala. Dnes už vím, že kdybych tehdy věděla, že je to naposled, co jí vidím, chovala bych se jinak. Trápí mě to dodneška, ale díky tvojí povídce se mi trochu ulevilo, možná kvůli tomu, že někdo měl podobné pocity. Za to ti děkuju, Gino. Málokterá povídka dokáže i pomoct...

23.08.2006 16:35:00 | Sokolička

FAkt moooc krásné, popis té nemocnice je fakt výstižný, to jo, ale jak již řekla Naty, taky mi na tom něco nesedí nebo dokonce chybí..
Je to, ale mooc pěkně napsané..to musím uznat :)

10.08.2006 18:21:00 | -Jojo-

dojemné, pěkné, smutné a krásné!

08.08.2006 14:47:00 | Agnesita

Ten popis tý nemocnice je opravdu zajímavý. Jen nevím sice co ale něco mi na tom nesedí, ne že by to bylo špatné to ne líbí se mi to jen něco ve mě zanechalo takový zvláštní pocit má to hloubku.

08.08.2006 14:10:00 | Naty

Je to hezké, ale smutné, ale co bych chtěla, když jsem v oddělení smuné povídky. Opravdu moc krásné, ten konec je nejlepší. Je to jak od profesionála.

08.08.2006 14:02:00 | Slocky

Na to se nedá říci je to dobré spíš raději nic. Vím, to je ze života, podáno je to však moc nevím jak to nazvat vykořisťovatelsky a s velkým dosahem do nitra. Je mi smutno z toho a má být?

08.08.2006 13:55:00 | umělec2

Úsporné, přímočaré, výstižné, řekla bych sterilní jako ten nemocniční pokoj. Závěrečná věta čtenáře zasáhne silou velké bolesti - vyvolala ve mně obraz mojí, ve stejném prostředí před lety umírající, maminky.

08.08.2006 12:02:00 | Mara*

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí