Svět bez andělů

Svět bez andělů

Anotace: Můj příspěvek k motivu anděla. Chtěla jsem napsat něco optimistického a milého, protože andělé by neměli být spojováni se smutkem, ale pak se něco stalo a já napsala tohle.

V té části města jsem ho vídal často. Bezcílně bloumal ulicemi, s nikým nemluvil, jen pozoroval okolí velkýma očima plnýma smutku. Lidé se za ním už neotáčeli, zvykli si na jeho přítomnost, na jeho tiché kroky mezi vysypanými popelnicemi, na jeho pohled, který jako by směřoval někam mimo tento svět. Byl sám, ponořený do vlastních, neproniknutelných myšlenek.
Večer co večer pak sedával v odlehlém koutě místního baru, stejně osamělý jako přes den. Pil jedno pivo za druhým, ale nikdy nebyl tak opilý, aby se zhroutil, zůstával tajemně elegantní, v tmavém obleku, bílé košili a dlouhém černém plášti, zahalený cigaretovým kouřem.
Jen někdy k němu zabloudil krátký zvědavý pohled někoho, jako jsem byl já. Muž mě k sobě upoutal, díval jsem se na něj a hledal odpovědi na otázky, které jsem si kladl snad celý život.
A pak se to stalo, bylo to nečekané a překvapivé, bylo to jako sen, o němž ráno po probuzení pochybujete. Uslyšel jsem jeho hlas, hluboký a mrazivý, naplněný beznadějí a konečným zmarem. V tu chvíli jsem byl jako omráčený, omámený dveřmi, které se přede mnou otevíraly.
„Lidé už dnes nevěří na anděly,“ pronesl do ponurého ticha, s hlavou skloněnou nad půllitrem, vlasy barva havraních křídel mu spadaly do obličeje. Byl to smutný obrázek. „Nevidí je…“
Položil na stůl několik bankovek, pomalu vstal a otočil hlavu k místu, kde jsem seděl. Naše pohledy se na okamžik setkaly, bylo to až neskutečné. Nedýchal jsem, v hlavě mi hučelo. Muž kývl hlavou, to gesto zcela jistě patřilo mně. V plném baru jsem já jediný viděl majestátní, sněhově bílá křídla, která mu vyrůstala ze zad.
Autor Gina Rocca, 05.09.2006
Přečteno 478x
Tipy 4
Poslední tipující: Dark Angelus, Kira Haulie
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

naprosto bezkonkurenční...opravdu povedená povídka;)

16.05.2009 14:44:00 | Dark Angelus

Líbilo se mi to, ale po tom, co jsem si přečetla Noc kdy odešel atp. mě tohle, ne zklamalo, ale neuchvátilo tolik jako ty povídky prve...

02.03.2007 09:09:00 | Cristinne

Talent je Ostravak Ostravsky.Chvála se dobře poslouchá to je jisté. Já bych Tě rád nějak shodil ale ty nedáváš moc šancí. Ono totiž z chyb se nejlépe učíš to ty jisto jistě víš.Hezký to bylo pro mne teda určitě.

18.09.2006 21:14:00 | umělec2

Ahoj, tak jsem si konečně našla čas přečíst si od tebe nějakou tu povídečku a musím přiznat, že tím víc mě tvoje slova chvály těší. Píšeš moc dobře. Má to myšlenku, postupnou gradaci, šťavnatý závěr a plynulou lehkost skloubenou s dobrou slovní zásobou a fantasií. Teď nehodnotím pouze tuto tvoji povídku, ta je na můj vkus mnohem slabší než tvé ostatní, ani ne tak pro to, že by byla krátká, ale zaprvé mi přijde inspirovaná Městem andělů, zadruhé to téma už je vcelku okoukané, i přestože si ho zpracovala velice hezky a zatřetí, asi nejsem tip člověka, který by chtěl vidět anděla s křídly. Představuji si ho jinak. Musím dát ale za pravdu těm, kteří tě chválí za tvoje psaní a přidávám se. Jen na jednu věc bych si dovolila upozornit. Bylo by fajn trochu označit jednotlivé díly navazujících povídek, strašně těžko se v tom orientovalo.

08.09.2006 09:14:00 | Epona

Jsi talent. Vidět křídla, kde nejsou, vidět obličej, když má být ztracen, vidět anděla, když na něj skoro nikdo nevěří. Jo, uznávám, že nikdo není sám.

07.09.2006 17:36:00 | Aaliyah

Nádherný... Moc krásný, jsi talent...

06.09.2006 19:33:00 | Saline A.

Dnes jsem se rozhodl, že Ti už nebudu v komentářích psát, že píšeš skvostně. Konkrétně v téhle povídce jsi se moc nerozapsala, ale i tak to je skvěle napsaná, ale to je všechno od Tebe, takže to je prostě hotová věc. A co se týče povídky...líbila se mi poslední věta, s těmy křídly, ale Tatínkovou holčičkou si pro mě osobně nasadila laťku příliš vysoko...:)

05.09.2006 20:46:00 | Walome

Moc krásný. Opravdu skvělý...co víc dodat...

05.09.2006 13:36:00 | Eylonwai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí