SEN NEBO SKUTEČNOST ?

SEN NEBO SKUTEČNOST ?

Anotace: Jednou odpoledne jsem se nudila, tak jsem zkusila napsat něco jako povídku, a tak bych chtěla vaše posouzení, jestli se mám pokoušet o něco dalšího nebo mám radši zůstat u básniček...

„Bylo to super.“ Zašeptá Hanka, ještě jednou Michala políbí. Potom už jí nezbude nic jiného než vzít si tašku, vyskočit z auta a upalovat domů, protože už má několik minut zpoždění a je jí jasné, že pokud je doma táta, jen tak jí to neprojde. Nabrala tedy směr “domov“ a už si to šinula ulicí ozářenou matným světlem pouličních lamp. Snažila se jít tou nejkratší cestou, proto zahnula za roh krámku s pečivem a za méně než deset minut stála před velkou bílou vilou, v níž ještě svítilo několik oken v přízemí. Váhavě přistoupila k domovním dveřím, nalehla na zvonek a jen se modlila, aby táta nebyl doma. Po několika vteřinách už zaslechla pleskot něčích nohou na plovoucí podlaze v předsíni, v příštím okamžiku se před ní otevřely dveře a Hanka si mohla oddechnout, že táta není doma. Kdyby totiž byl, dávno by se vyřítil z domu a vrazil jí pár facek.
„Kde jsi byla tak dlouho? Proč jsi se aspoň neozvala? Buď ráda, že táta není doma, ten by ti dal!“
„Promiň, mami, nějak jsem se s Luckou zapovídala a ani jsem si nevšimla, že už je tolik hodin.“
„No dobrá. Aspoň že jsi doma. Honem se převlékni a jdi spát.“
Hanka na nic nečekala, vyzula si tenisky a už se řítila po schodech do druhého patra, kde se nacházelo její království.
V pokoji za sebou zavřela dveře, opřela se o ně, přivřela oči a se zadumaným výrazem se svezla až na zem. Dnes to s Michalem bylo opravdu krásné. A o tolik jiné než kdy jindy. Musela na něj stále myslet. Michal byl tak skvělej. Měl pěknou postavu, hnědé vlasy a pronikavě modré oči. A Hanka ho k zbláznění milovala… Otevřela oči. Vždyť stále sedí u dveří! Zvedla se tedy a přešla ke skříni s oblečením, odkud vytáhla svoje oblíbené triko na spaní. Nebude přece spát v pyžamu jak malá holka! Vždyť je jí 16! Jo 16.... povzdechla si. Proč jí jen nemůže být o něco víc? Všechno by hned bylo snazší. Nemuseli by se s Michalem pořád někde schovávat jako nějací trestanci. Michal je totiž o deset let starší. Ach jo…. zas na něj myslela... na to, jak se jí dnes dotýkal, líbal ji a říkal, že ji miluje. Hanka ho taky moc milovala, a proto mu právě dnes dala to nejcennější, co měla. Ano, právě dnes se s Michalem poprvé milovala. Viděla to před sebou jako nějaký film. Najednou však viděla něco úplně jiného, to co už tolikrát. Jak jí přijde SMS a ona si ji chce přečíst. Za chvilku se však otevřela oči a zjistila, že už je ráno. Zas to byl ten její hloupej sen. Nikdy se nedozvěděla, co v té zprávě stojí.... jako každý den nad tím jen mávla rukou a odloudala se dolů do kuchyně nasnídat. Na stole jako vždy našla jakousi zdravou výživu, o které si její máma myslela, že je nejlepší. Hanka ale tahle “zdravá“ jídla nesnášela... musela to ale sníst, jinak by ji tam máma držela klidně hodinu, a to si nemohla dovolit, chtěla přece jít ven s Michalem. Dnes spolu budou celý den, protože Hančina máma za chvíli odejde do práce a vrátí se až pozdě večer, no a Hančin táta je nejspíš dlouhodobě pryč.
Když měla konečně Hanka byt volný, začala se chystat. Zbývala jí asi hodina, než si pro ni přijede Michal, a proto běžela do svého pokoje a za chvíli už se hrabala ve skříni, aby vybrala to nejlepší oblečení. Vtom jí ale zazvonil mobil. Odhodila tedy tričko, které si právě kriticky prohlížela, a přešla ke stolu, na kterém se nacházel její Siemens S65. Přišla mi zpráva, říkala si pro sebe a už mačkala tlačítko “otevřít“. Nějak se to ale zaseklo a teprve po chvíli bušení do přístroje si mohla přečíst krátkou zprávu: JE KONEC! JSI PRO ME PRILIS MLADA A JA UZ STJNE DOSTAL TO CO JSEM CHTEL. A DOSTAL JSEM TO VCERA VECER KOTE. DOUFAM ZE JSI NEMYSLELA ZE Z TOHO BUDE NECO VIC. SBOHEM... Nemohla tomu uvěřit! Bylo to jako v tom jejím snu! Vždyť to je ta zpráva, co nešla otevřít ! .... Do očí jí vyhrkly slzy. Nevěděla co dělat. Vždyť Michal pro ni byl všechno. Milovala ho celým srdcem a teď? Vše je pryč! Vše se zhroutilo jako domeček z karet… Hanka celá hysterická běžela do koupelny, otevřela skříňku s léky a za chvíli už polykala všechno, co našla… najednou se jí udělalo strašně krásně a ona dopadla na studené dlaždice. Kolem ní se to točilo, podlaha se houpala a Hance hlavou prolétla jen dvě slova. Přesně jak to psal Michal..... JE KONEC !
Autor -Wendy-, 16.09.2006
Přečteno 317x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkné...četlo se to celkem příjemně, chtělo by to jen ještě dopilovat styl a vzít to trochu víc do hloubky...

21.10.2006 18:07:00 | Pseudopisálek

Připojuji se k předešlému komentáři. Klidně zkoušej dál psát povídky, když zapojíš více fantazii a najdeš i jiná než tradiční zakončení, určitě to bude stát za to.

16.09.2006 23:53:00 | Pavel D. F.

Neni to špatný. Některý spojení se mi dost líbí, styl je taky ucházející ale občas mi některé pasáže přišly už poněkud ohraný. Mohlo by to být trochu rozmanitější. Abys věděla co myslim:
"Michal je totiž o deset let starší. Ach jo….zas myslela na Michala..."
Tady je například naprosto zbytečný opakování jmen a ono se to potom tak pěkně nečte, přitom se tomu dá dobře vyhnout. Potom další věc - konec mi přijde poněkud uspěchanej.
Nemyslim, že bys to měla vzdávat, pokud tě psaní povídek opravdu baví. Jestliže je to jedna z tvých prvních určitě to není špatný, krom toho ti ještě neni zas tolik let a časem se to samo může zlepšit. Možná to bude chtít trénink. Tvou poezii neznam, takže nemůžu soudit ale klidně se dej i do povídek, když se budeš snažit, může to být moc hezký :)

16.09.2006 22:27:00 | Darkspace

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí