Fotka

Fotka

Anotace: Krátká etuda dvou trosek a jejich slz.

Hledí. Komora. Spoušť. Náboj. Otvor. Tma.

Ta tma se zdála být stále větší a větší. Ten strach se zdál být větší a větší. Život ovšem visel na vlásku.
Když zrovna neviděl tmu, lynoucí se ze smrtícího otvoru zbraně, viděl oči. Vystrašené, naivní a nervózní avšak odhodlané oči člověka, který na něj mířil.
Minutová ručička právě padla na dvanáctou, noční. Měl právě zavřít obchod. Tak, jak ho zavíral každý, předchozí den.
Dnes však ne. Dnes je tu s ním silně abstinující muž, rozhodnutý vzít si všechny peníze z kasy a jeho peněženky. Vše co nastrádal za měsíc, s čím jen stěží zaplatí nájem a udrží rodinu pohromadě. Kvůli jednomu zkurvenému feťákovi.

Oba jsou v nouzi. Oba jsou ochotni udělat cokoli, aby se zachránili.

Ručička se znova pohnula o minutu. Feťákovi začíná docházet trpělivost.
"Vytáhni tu peněženku, no tak dělej, DĚLEJ!" A ještě více zdůrazní, kdo tu má bouchačku.
Prodavač se konečně pohnul. Pomalu, velmi pomalu sune ruku za záda, do zadní kapsy kalhot.
"Hele žádný blbosti, JASNÝ?! Jinak ti udělám olověnou hvězdu na čele, princezno."
Ruka však vytáhla peněženku a hodila ji na pult. Feťák ji ihned popadl a jednou rukou kontroloval obsah. Tím ale vysypal na pult pár bankovek, mincí a jednu fotku.
Oba se zarazili. Muži za pultem proběhlo pár nádherných vzpomínek, které zažil se svojí rodinou zachycenou na fotce.
Muži s pistolí proběhl v hlavě obraz jaho matky ležící ve svých vlastních zvratkách, v bezvědomí, páchnoucí močí a alkoholem. Obraz hrobu, na něm vyryto pár písmen, dávajících dohromady jméno jeho otce. Nádherný obraz jeho dívky. Její blonďaté vlasy, hrající ve větru svou milostnou píseň. Moudré a šťastné oči. A pusa, kterou mu dala tehdy v parku. A úsměv, nezapomenutelný úsměv, který následoval, a jímž ho obdarovávala každý další den. Obraz, kdy si poprvé šlehnul. Obraz, kde už se jeho dívka nesměje, kde už její oči nejsou šťastné, kde už není jeho dívka. Obraz další dávky a další dávky a další...
Pak procitne a vidí před sebou fotku jedné rodiny. Děvče v laciných šatech. Jako by ji znal. Snad ty zlaté vlasy, snad ty modré oči. Snad ten úsměv. Vidí matku. Oči má unavené a tvář strhanou, ale přesto se směje, přesto je šťastná. Vidí otce a jeho krámek...

Když pokládá zraň, rozbrečí se. Prodavač ho vezme za ruku a poté ho obejme. Slzy úlevy a zoufalství se smísily v naprostém porozumění.
Autor Tömätäri, 17.09.2006
Přečteno 384x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Ten začátek je takový zmatený...nevím koho mi je líto.

29.04.2008 10:32:00 | Fuori dal mondo

No tak prrr... řekni mi, že takový Asimov, King nebo Bradbury či Tolkien psali reálně... tady nejde o reálnost nebo nereálnost... tady jde o životní příběh... všichni vidí reálnost v bídě a utrpení, v tom, že se každý topí ve svých vlastních sračkách... Neříkám, že jsem nějaký spasitel, ale já nabízím i jinou variantu, pozitivní... A ano, z jiného světa, aby se každý zamyslel, že sebevražda kvůli každé kravině je ještě větší kravina...

25.11.2006 16:13:00 | Tömätäri

Máš to krásně napsáno, ale není to reálné!!! A vůbec ne v tomto světě! Když už mě chceš psát o cosmogirl, tak ty uvažuj nad tím, jestli píšeš realisticky!!! :-) Ale jak říkám ... sto lidí, sto názorů!!! Jinak moc krásné!!

24.11.2006 17:16:00 | Majketka Pietraszová

Myslím, že kouzlo tohoto textu je právě v tom jeho optimistickém zakončení. Tady na Literu se to sebevraždama a vraždama a tak celkově umíráním jenom hemží. Je fajn, že někdo z té řady vyčuhuje:-)

22.10.2006 17:03:00 | Gina Rocca

Já myslím,že takových povídek,co se na konci umírá a tak je tu dost.Mě se tohle hodně líbilo.

17.09.2006 19:24:00 | Petík 2

To rozhodně nemusíš. Je příjemný přečíst dobrý konec a zjištění, že aspoň někdo se dostal z nejhoršího. Možná by to ve skutečnosti takle být nemuselo ale nikdo nepožaduje, aby byli povídky nejrealističtější jak můžou. Ty si autor a můžeš si s ní pohrávat jak chceš. Záleží na tobě. Neměl bys jí předělávat, když se ti takhle líbí.

17.09.2006 17:56:00 | Darkspace

no jo no. ale už nechci nechat lidi umírat nebo je nechat se utopit ve svém vlastním neštěstí. ale asi máš pravdu. někdy to předělám, až to na mne zase příjde.

17.09.2006 17:27:00 | Tömätäri

Proti tomu jak je to napsané nemám výtky, píšeš moc krásně o tom jsem se už přesvědčil, ale stejně nemyslím, že by to takhle dobře skončilo...

17.09.2006 17:20:00 | Darkspace

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí