Bezva kariéra

Bezva kariéra

Anotace: Na tohle mě navedla ta událost s vlakem... je to fakt strašný, ale tohle není reálný. I když...

Usmála se a přijmula pochvalu od třídní učitelky, že jako jediná má písemku z fyziky za jedna. Byla na to ostatně zvyklá. Zářila ve všech předmětech, byla skvělá ve sportu a měla bezva rodinu. Taky nedávno navštívila konkurz do televizního seriálu a byla úspěšně přijata. Ale nic neměla zadarmo. Po škole se pilně učila, hodně četla, každý večer si šla zaběhat, třikrát týdně měla plavání a jednou za týden si šla zahrát s kamarády volejbal. Už od první třídy se účastnila různých recitátorských soutěží a s přehledem vyhrávala. Také už hrála ve dvou hrách, které se pořádaly na konci školního roku a jak jinak, vždycky hlavní roli. Měla velký sen stát se doktorkou a zachraňovat lidi. Ale už i ve svých 14 letech toho zvládla hodně. Vyhrála několik závodů v plavání, hrála volejbal za školu, i přesto, že ho trénovala jen jednou týdně, každoročně vyhrává závody v běhu, vymetá recitátorské soutěže a ještě se nestalo, že by měla na vysvědčení jedinou dvojku. Byla veselá a šťastná, a tak byla i oblíbená a měla spoustu kamarádů. Dnešní den byl ale ještě něčím výjimečný, protože její dlouholetý idol se jí zeptal, jestli s ním nebude chodit. Samozřejmě souhlasila.
Spokojeně si šla domů se svou nejlepší kamarádkou a probíraly konkurz, na který se přihlásila a který vyhrála. Zítra měla jít na první zkoušku a zvažovala, co si má vzít na sebe. Jak tak šly, zapovídané a rozesmáté, nevšimly si blikání semaforu ani vlaku, který právě projížděl. Její kamarádka si toho na poslední chvilku všimla a zavolala na ni, už když byla na kolejích. Ona se otočila a viděla vlak. Jenom chviličku. Ani vykřiknout už nestihla. Vlak ji s hlasitým hukotem nabral a ona zmizela pod ním. Když vlak zmizel a chvilku potom se mu konečně podařilo zastavit, naskytl se všem příšerný pohled. Ležela tam, ale jako by to ani nebyla ona...
Její rodiče tomu nemohli uvěřit. Matku museli odvézt do psychiatrické léčebny, protože se zhroutila. Její starší sestra ihned přijela u internátu a odmítala tomu uvěřit. Řidič, který za nic nemohl, se zhroutil při pomyšlení, že zabil dítě. Kamarádka, která tam byla s ní a viděla to, dostala záchvat a nemohla se uklidnit. Její kluk se strašlivě rozbrečel. Celá škola trpěla při pomyšlení, že už ji nikdy neuvidí. Jak bývala šťastná! Ale neměla toho štěstí přece jenom moc? Že už by nad ní život přestal držet svou ochrannou ruku a řekl si, že zase pomůže někomu jinému? Zrovna v tu chvilku, kdy ho potřebovala. Celý život byla zodpovědná a podobnou blbost by nikdy neudělala. Tak proč? Zdá se, že tam nahoře opravdu je něco, co řídí naše osudy. A ona už měla jít dál asi sama. Ale ve špatný čas. Už nikdy nikoho nezachrání. Protože zachránit potřebovala ona sama. Je to smutné, ale je to tak.
Autor *Kaki*, 02.11.2006
Přečteno 364x
Tipy 5
Poslední tipující: Fenceless, veronicie
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Všechno přišlo na zmar. :(

19.12.2009 13:42:00 | Fenceless

veronicie: jj dík za komentář, tak já si nechám poradit zkušenějším a změnila jsem to;-), sice nevím, jestli je to lepší, ale máš pravdu, že to v tom znělo divně..

01.12.2007 19:47:00 | *Kaki*

Fakt moc hezká povídka, hezky napsaná... Člověka to vezme za srdce... Jenom se mi tam možná trochu nehodilo to: "její rodiče z toho byli na prášky" Jako ono je to dobry, ale řekla bych že se to hodí spíš do nějakyho humornějšího textu... Ale jinak vážně nááádherná povídka!!!

29.11.2007 21:34:00 | veronicie

Moc děkuju, je to fakt smutný a já jsem to ze sebe potřebovala dostat, tak jsem to napsala. Fakt moc dík

04.11.2006 15:44:00 | *Kaki*

Byla to opravdu tragická událost, která Tě inspirovala ke smutné a hloubavé povídce. Těžko se oceňují negativní věci, ale ačkoliv ta povídka je moc smutná, musím říct, že se mi moc líbí díky zpracování námětu a především díky závěru, kde uvažuješ nad tím, že možná toho štěstí už bylo moc a tak se někdo tam nahoře rozhodl, aby už ona dívka dál šla sama. Ta povídka nebyla bůhvíjak dlouhá, přesto byla výstižná a strhující. Mám dojem, že tohle bude dílo, které jen tak nevymažu z hlavy ale v pár blízkých dnech si na něj ještě vzpomenu. Klobouk dolů před Tvým talentem. S pozdravem KATKA DE KRHO:)

03.11.2006 13:03:00 | Katka de Krho

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí