O šedivé dámě

O šedivé dámě

Anotace: ...napadlo mě..jednou..cestou...když bylo zataženo..dopíšu jen pokud přijde inspirace...:)

Sbírka: O šedivé dámě

O šedivé dámě, si povídají i havrani na vrcholech procellských věží. Škrtá sirky času. "Hledám důstojný vztah" vyřkla jednoho rána a tu větu mlha roznesla do ulic...Vídají ji za okny jejího domu, kreslit svůj osud do sražené páry. Kdo zaslouží si pozornost této dámy?..."Celou dobu jsme věděli, co je ten muž zač" bylo skloňováno z úst místních drben a starousedlíků, až musela zabouchnout okenice, by neslyšela nahlas myšlenky honící se jí v hlavě. Toho večera se z procellského nebe spustil déšť, dopadal na tváře šedé sochy z mramoru, původně zářivě bílé a lidé po dlouhých měsících spatřily její oči. "Už není více slepá, ale tolik bolesti v nich bylo, viděli jste?" ptala se starší z dam, která ráno, bylo mladou ženou se zlatými copy, snad z úcty ke smutku, tleskla dlaněmi a celé město zahalila tma...

Nyní hodiny na Ostré věži, ukazují dvanáct, nikdo neví, zda je půlnoc, či poledne. Procella se stala místem iluzí a ztracených existencí. Místní chodí ven, jen když je to nutné, při cestě do hospody, s cílem zahnat samotu párem slov nebo do obchodu. Povídá se, že se v ulicích zhmotňují sny. Na Náměstí padlých andělů leží na lavičce muž. Ruka mu bezvládně visí nad poloprázdnou lahví whisky. "Co na mě všichni hází vinu" škytnul "já ji miloval, to ona byla šílená..ženská!" nikdo neslyší jeho slova, která mumlá si pod týdenním strnišťem. Muž se namáhavě posadí a pokračuje v blábolení "já nikdy nikomu nepatřil a nepotřebuju nikoho" odfrknul si.

Klopýtala ulicemi, na sobě šedý plášť, jehož kápě tlumila už tak tichý pláč. Myšlenky se jí v hlavě míchaly. "Chci být stínem, splynout s deštivou oblohou a pak rozlétnout se nocí jako temný havran." Zdálo se jí to, nebo kolem prosvištěla černá křídla, slyšela krákot. "Včerejší večer, neměla jsem tam chodit, všechny vztahy jsou jen naděje na ráj, vezmou vás a zmuchlají do kuličky poslední zbytky rozumu, vše co jste budovali zhroutí se jako domeček z karet." Ze vzduchu chytila srdcovou dámu, zamyšleně na ní hleděla. Začala se jí motat hlava, nevěděla kam jde. "Potřebuje jen čas. Dejte mi ho trochu. Než popadnu dech. Snažím se, vydržet. Létat na křídlech, jen ty se však v popel obrátí a já splynu se závratí."
Autor Loveless, 07.07.2012
Přečteno 775x
Tipy 8
Poslední tipující: Madanik, Draconian, Dorimant, Nergal, Marco
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkné počtení. Povedlo se Ti to.

18.04.2016 20:26:06 | Minna Seayard

Objevil jsem, početl si a ... líbilo .-) A ještě půjdu na to pokračování !!!

30.05.2013 22:17:31 | Madanik

děkuju:) a doufám, že nezklamu, je to celý takový spíš o té atmosféřě, jak už bylo níže řečeno:))

30.05.2013 22:19:38 | Loveless

Umíš hezky klást slova a vytvořila si zajímavou atmosféru. Je to taková poetická proza. Líbí se mi to, ale dalo se to rozvést...více rozpracovat. Protože i když si to třeba zamýšlela jen jako nějakou črtu či miniaturu...očekával bych v podobném textu více pocitů.
Jinak jsem si ale početl. Díky.

11.03.2013 18:07:44 | Draconian

a jestli si četl i to druhé dílo...prosím, okomentuj mi to...strhej to třeba kritikou..nebo vynes do nebes:D

11.03.2013 19:12:52 | Loveless

nečetl...ale když sis o to řekla přečtu:-) Jen mi dej prosím čas...jsem utahanej z práce:-)

11.03.2013 19:17:56 | Draconian

:) dobře...

11.03.2013 19:28:08 | Loveless

děkuju, plánuju napsat víc děl v podobným duchu, aby to tak nějak navazovalo..tady je zatím ještě jedna..:) inu tohle mi jde psát, jen když mám inspiraci..když ke mě dojde ta atmosféra...
Víc pocitů, se mi tam právě dávat nechtělo, líbí se mi je naznačovat...:)

11.03.2013 18:42:50 | Loveless

Atmosféra je důležitá, protože děj bez ní nemá potom moc co říci, ovšem ona se bez děje obejít dokáže ;-) Nejlepší je však skloubit oboje :-)

22.07.2012 12:17:29 | Dorimant

až zase nasednu na vlak..do té daleké stanice...a bude spousta času..napíšu i děj:)

22.07.2012 13:31:15 | Loveless

Mno proč ne, atmosféru to má. Myšlenku taky, děj ne ) zatím... ale to nevadí. Něco v tobě je.. já většinu svých povídek psal tak, že jsem stavěl zhruba na tom, co je napsáno zde a děj se tak nějak vyvrbil sám..právě tou atmosférou.

11.07.2012 23:52:12 | Nergal

...stejně to dělám já....zatím mám v hlavě jen siluetu děje a čekám...:)

12.07.2012 10:51:25 | Loveless

pěkný:-)

10.07.2012 18:42:18 | kočkopes

ani nevíš, jak velice mě to těší, jelikož se mi tohle moje dílo obzvláště líbí..jsem narcis:))

10.07.2012 19:52:18 | Loveless

:-) to mě těší ještě víc

10.07.2012 20:11:44 | kočkopes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí