5.10.2013

5.10.2013

Anotace: jenže voči přes ty brejle, toho už dost viděli, jedno vidí je to v hajzlu, druhý je to v prdeli.

Dnes je sobota caryjajuchacháá, ten posledný deň, nečakaj ma, nečakaj ma moja milá, já už neprídem…  Kromě toho, že  se mi vybavila slovenská lidová písnička, musím bohužel konstatovat, že propadám depresím z vysokoškolské matematiky, která je zatím v prvopočátku, a tak vážně uvažuji o ukončení studia na Fakultě elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice. Od večera a dnes celý den, tedy řeším co dál.  Mám několik možností:

  1. Ukončit studium a jít pracovat – výhody: plat, praxe  X nevýhody: pozbytí studentských výhod včetně MHD zdarma, na kterou mám nárok skrz otce u DP, krom toho studentský život je prdel
    S touto myšlenkou jsem si mimochodem pohrával již po maturitě, kdy nám škola nabízela právě práci v Dopravním podniku hl.m. Prahy, který je zřizovatelem naší školy. Bohužel,  nehledě na můj obor /IT/ mi nabídli pouze pozici dozorčího stanice metra s možným kariérním růstem. Mám ale na víc.
  2. Setrvat na pardubické univerzitě a ignorovat předměty které mi nejdou / nebaví mě – viz. Matematika I. – výhody: dobrá odborná připravenost do IT X nevýhody: tři roky a nakonec bez titulu
  3. Poslechnout sestřino doporučení a přejít na provozně ekonomickou fuckultu ČZU v Praze do oboru Informatika – výhody:  Praha – celý týden doma, klid na učení, údajně jednodušší matematika X nevýhody: nezdrhnu z Prahy, což byl původně můj hlavní cíl
  4. Setrvat v Pardubicích a úspěšně zkouškou zakončit předmět Základy algoritmizace, který by mi na ČZU nejspíše uznali

Tak. Celý den porovnávám náplně a obsahy předmětů v Pardubicích a v Praze. Vypadá to, že obsahu předmětu Matematika I se prostě nevyhnu, ale v Praze bych se vyhnul Matematice II.

Pro porovnání: Sylabus předmětu Matematika I v Pardubicích:

Základy výrokového a predikátového počtu. Množiny. 
Výrok a výroková forma. Logické operátory. Kvantifikátory. Množinové operace. Číselné množiny. Suprémum a infimum číselné množiny. 
Zobrazení a jeho typy. Mohutnost množiny. Spočetné a nepočetné množiny. 

Posloupnosti reálných čísel. 
Posloupnost reálných čísel. Limita posloupnosti reálných čísel. Základní vlastnosti vlastních i nevlastních limit. Typové limity a jejich použití při výpočtech. Monotónní posloupnosti a jejich vlastnosti. Eulerovovo číslo e. 

Reálné funkce jedné reálné proměnné. 
Pojem reálné funkce. Některé speciální třídy funkcí (omezená, monotónní, sudá, lichá, periodická, složená, inverzní). Základní elementární funkce (konstantní, mocninná, exponenciální, logaritmická, goniometrické, cyklometrické, hyperbolické). Funkce racionální, ryze lomené racionální funkce, parciální zlomky. 

Limita a spojitost funkce. Základní vlastnosti limit. Typové limity a jejich použití při výpočtech. Věty o spojitých funkcích na uzavřeném intervalu. 

Diferenciální počet funkcí jedné proměnné. 
Derivace funkce v bodě a na intervalu, geometrická a fyzikální interpretace. Věty o derivacích, derivace elementárních funkcí. Diferencovatelná funkce a diferenciál funkce, aplikace diferenciálu k přibližným výpočtům a k odhadu chyb. Derivace a diferenciály vyšších řádů. 
Věty o střední hodnotě. L´Hospitalovo pravidla. Taylorův polynom a jeho užití. Taylorova věta. 

Průběh funkce (význam první a druhé derivace, lokální extrémy funkce a inflexní body, absolutní extrémy funkce, asymptoty grafu funkce), souhrnné vyšetření průběhu funkce a sestrojení grafu funkce. Řešení slovních úloh na absolutní extrémy. 
Vektorová funkce a její derivace. Derivace parametricky dané funkce. 

Integrální počet funkcí jedné proměnné. 
Primitivní funkce a neurčitý integrál. Základní vzorce, základní integrační metody (per partes, substituční). Integrace racionálních funkcí, integrace parciálních zlomků. Některé speciální substituce. 

Určitý integrál, definice Riemannova určitého integrálu, podmínky existence, vlastnosti. Metody výpočtu. Zobecněný Riemannův integrál, nevlastní integrály. Funkce gama a beta. 

Geometrické a fyzikální aplikace určitého integrálu. 

Číselné a funkční řady 
Kritéria konvergence pro řady s kladnými členy, alternující řady 
Mocninné řady, Taylorova řada 

 

Sylabus Matematiky na ČZU:

  1. 1.     Úvod do predmetu, základní elementární funkce, inverzní funkce, definicní obor funkce.
  2. 2.     Limita funkce ve vlastním i nevlastním bode. Formální derivování nejjednodušších funkcí.
  3. 3.     Derivace: formální postup a její význam. Tecny ke grafum funkcí.
  4. 4.     Vety o strední hodnote. L´Hospitalovo pravidlo. Asymptoty grafu funkcí.
  5. 5.     Použití derivace k vyšetrování prubehu funkce. Intervaly monotonie a extrémy funkcí.
  6. 6.     Intervaly zakrivenosti funkce. Aproximace funkcí: diferenciál, Maclaurinuv a Tayloruv polynom.
  7. 7.     Shrnutí prubehu funkce. Primitivní funkce a neurcitý integrál. Integrace prímou metodou a metodou per partes.
  8. 8.     Integrace metodou substituce. Kombinace vícero metod k výpoctu neurcitého integrálu.
  9. 9.     Urcitý integrál a jeho užití pro výpocet ploch rovinných obrazcu.
  10. 10.   Diferenciální rovnice 1. rádu: separovatelné, homogenní a lineární. Metoda variace konstanty.
  11. 11.   Diferenciální rovnice 2. rádu: lineární s konstantními koeficienty. Metoda neurcitých koeficientu.
  12. 12.   Reálné funkce více promenných a jejich definicní obory. Parciální derivace. Lokální extrémy funkcí více promenných.

 

Aneb, když sis na střední neudělal do sešitu ani čárku  a sral jsi na to, tak si to teď vyžer.

Autor jezevec.edward, 05.10.2013
Přečteno 407x
Tipy 1
Poslední tipující: Elisa K.
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vydrž. :-)
Sylaby síce vyzerajú hrozivo, ale moje skúsenosti z výšky boli, že to prednášali tak, akoby si to videl prvýkrát.
Btw, na oboch školách to vyzerá na skoro rovnaké učivo.

05.10.2013 21:14:19 | nebech

Já byh hned neházela flintu do žita, taky jsem měla v prváku na vejšce skoro celej rok pocit, že ničemu nerozumím a taky jsem chtěla několikrát skončit. Ale když jsem se pak učila na zkoušku, tak to všechno perfektně zapadlo. Být tebou, tak tomu dám ještě šanci.

05.10.2013 17:16:45 | iluzionistka

co jsi měla za obor a na jaký škole?

05.10.2013 17:19:04 | jezevec.edward

No já studuju Všeobecné lékařství na Karlovce v Hradci. Ale věř mi, takhle se fakt cítí každej na začátku roku.

05.10.2013 17:19:52 | iluzionistka

všeobecný lékařství studuje ségra, ale v praze. Jenže já mam hroznej deficit ze středoškolský matiky.. Skrz to, že jsem na to kašlal jsem rád, že vypočítám rovnici.

05.10.2013 17:21:40 | jezevec.edward

No tak to já to měla podobný, protože jsem z jazykovýho gymplu a na přírodní vědy se u nás moc nedbalo, tak jsem taky na všechno na začátku koukala jak vyoraná myš, ale když se člověk snaží a fakt se učí, tak se to pak zlepší. Jde o to, kolik tomu chceš věnovat úsilí.

05.10.2013 17:23:39 | iluzionistka

jsem od přírody velice líný člověk.

ale na medině nemáte moc matiky ne?

05.10.2013 17:25:41 | jezevec.edward

Jo, tak to je zlý, ale já taky pozoruju, že jsem rok od roku línější :D

No, měli jsme tam zas fyziku a blbou statistiku, to byl děs.
Ale pokud máš nějaký cíl, za kterým jdeš, tak se to překonává snadněji.

05.10.2013 17:28:43 | iluzionistka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí