Mít tak strážného anděla

Mít tak strážného anděla

Anotace: A proč mít jen jednoho? Co takhle rovnou dva? Jednoho na den a druhého na noc. No nezní to fajn?

 

Nebe bylo minutu od minuty temnější. Blížila se půlnoc a Litus nikde. Když uslyšel za oknem šumot, otočil se.

„No konečně. Kde ses válel?“ utrhl se na společníka.

   „Ale. Sluníčko se zlobí? Na Gutrixovo ulici otevřeli novej bar. Snad chápeš, že jsem se tam prostě musel mrknout. A uhni, rád bych prošel“

     Denní anděl strážný Radas podrážděně udělal krok vpřed, aby jeho noční obdoba, Litus, mohla vstoupit.

Radas si Lituse znechuceně prohlédl. Roztrhané džíny, černé triko s potiskem jakési nebeské metalové kapely a džínová vesta. Kolem pravého zápěstí měl kožený náramek s ostny.  Černé vlasy rozcuchané, v pravém obočí piercing a zelenomodré oči orámované tužkou. Tvář mu zdobilo třídenní trniště.

Tohle má být noční anděl strážný patnáctiletý holky? Pomyslel si znechuceně Radas. On sám, oblečený v bílých džínách a v bílé košili byl Litusův přesný opak. Blond vlasy po ramena, oči šedé jako bouřková obloha a tvář měl vždy hladce oholenou.

     „Ty máš takový štěstí, že nás nevidí a neslyší“ zavrtěl Radas nad Litusem hlavou a ukázal bradou na spící dívku.

    „Hele, Sluníčko, učení nech na jindy, jo? A padej, teď mám službu já“ odsekl mu Litus.

     „Tak čau zítra“ rozloučil se Radas a stoupl si na venkovní parapet, připraven k odletu.

  „Jo a ještě, Litusi?“

„Co je?“

   „Neříkej mi ‚Sluníčko,‘ víš, že to nesnáším“ požádal ho.

    „Seš denní strážnej anděl, tak jak bych ti měl řikat? Světlo?“

   „Litusi“ zavrčel Radas. Už mohl být dávno doma.

 „Už vím! Žárovka!“ v očích nočního strážného anděla to zajiskřilo náhlým zábleskem geniality. Radas si povzdechl, rozepjal křídla a konečně si to zamířil domů.

 

„Litusi! Litusi, vstávej!“ třásl s ním bez lítosti následující ráno Radas.

    „Hm?“ otevřel líně jedno černě orámované oko.

„Co to má znamenat?“ běsnil Radas stojící u postele.

  „O nic… jsem se nepokusil“ zvedl Litus provinile dlaň z dívčina ňadra a nadzvedl se v posteli na lokti.

     „Jo? Tak co děláš u ní v posteli?“ nadzvedl denní anděl obočí.

         „Byla mi zima“ vykouzlil Litus úsměv neviňátka.

    „Andělům není zima“ založil si Radas ruce na prsou.

    „Jak není zima? Máš to ňák vědecky podložený? Nemáš. A krom toho, třeba jsem výjimka“ snažil se si Litus narovnat pomuchlané oblečení.

   „Sluníčko?“ zvedl Litus oči k Radasovi.

     „Co je?“ zaskřípal Radas zuby.

„Myslíš, že spí na ostro?“

  „Cože? Kdo?“ vytřeštil Radas oči.

     „No kdo asi. Ona“ usmál se Litus  na stále spící dívku.

       „Nevím a ani mě to nezajímá“

  „Nezajímá? Počkej, ty ji neočumuješ, když se převlíká, nebo když se sprchuje?“ zahrál Litus údiv.

   „Sám víš moc dobře, že bych to zkusil jednou, a Gabriel by mě z pozice strážnýho anděla vyrazil. A mně tahle práce vyhovuje“ úšklíbl se Radas.

   „Prosím tě, na Gábiho se vykašli. Dyť je to kus“ zašilhal po dívce.

       „Ale je to člověk“ namítl Radas.

„A co? Náhodou, vztah člověka s andělem je teď in. Viděl jsem v lidským knihkupectví ňákou knížku, holka se tam očividně zamiluje do anděla a on je tam popisovanej jako tajemnej a sexy. No nepřijde ti, že to na mě perfektně sedne?“ prohrábl si Litus samolibě vlasy.

   „Vypadni“ doporučil mu se smíchem Radas.

    „Co? Už teď?“ protáhl Litus pusu. Radas přikývl. Litus přistoupil k oknu.

„Tak jo. Zase večer, miláčku“ rozloučil se.

„Miláčku? To bylo na mě?“ zeptal se Radas znechuceně.

„Ne. Přece na ní“ zavrčel Litus tónem jak-tě-to-mohlo-napadnout, přispěchal ještě rychle k dívce a políbil ji na rty. Radas na něj zděšeně zíral.

   „Jestli se to Gabriel dozví –“ chtěl začít přednášku ale Litus ho přerušil.

„Měj se, Sluníčko!“ vyskočil z okna a roztáhl křídla.

 

Radas se otočil zády k oknu. Pozoroval, jak dívka šmátrá po nočním stolku, aby nahmatala mobil s nastaveným budíkem. Když si přetáhla přes hlavu noční košili, odvrátil oči. Jedno oko mu cuklo směrem k jejímu na okamžik obnaženému tělu.

Ach jo, pomyslel si a otočil se čelem k oknu. Na okamžik se mu zdálo, že slyšel Litusovo škodolibý smích. Ale venku zas jen zpívali ptáci.

Autor Elisa K., 30.12.2013
Přečteno 656x
Tipy 22
Poslední tipující: Smile-and-Fire, Aiury, MissMelancolic, PrinceznaAmellie, Firren, enigman, Inna M., poeta, jitoush, Sýkorka07, ...
ikonkaKomentáře (21)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Toto se mi moc líbilo! ;) Super napsané :) :)

23.04.2014 11:51:23 | Aiury

Moc díky :)

23.04.2014 18:00:10 | Elisa K.

To je skvělá povídka a navíc vlastně fantásko :-)

17.01.2014 22:04:41 | Firren

Tak trošku :) Děkuju :)

17.01.2014 22:06:18 | Elisa K.

to zní fajně...a co třeba čtyři...

31.12.2013 15:55:13 | enigman

Třeba máš opravdu čtyři strážné anděly... Jen je nevidíš...

31.12.2013 15:59:16 | Elisa K.

já je vidímmm...asi čtrnáctkrát...

31.12.2013 18:53:58 | enigman

Četla jsem to už včera,ale únava padla na má víčka,tak koment až dnes.
Bavilo mě to,ať Ti to píše furt pryč a tak.A vzpomínáš si ,jak jsem
se inspirovala Tvojí recenzí na knížku? Dcera ji dostala jako dárek,
tak jsem zvědavá ,jestli bude taky tak nadšená.Ať se daří.Ji.

31.12.2013 12:23:44 | jitoush

Děkuju :) Snad se bude mnou doporučená knížka líbit, určitě mi pak napiš dojmy ;)

31.12.2013 15:37:25 | Elisa K.

Pěknej humor, Eliso, jen co je pravda. Však nevíme, možná máme i víc těch strážných, když je někdy třeba, ale asi taky nebudou všichni úplně svatí:)

31.12.2013 09:35:19 | Inna M.

Děkuju :)

31.12.2013 11:32:37 | Elisa K.

No, úplně se vidím jak na starý kolena sedím v křesle, hned co jsem zul brusle
a čtu tvůj román o sexuálním harašení na managerských postech samotného nebe ;-)
Už se moc těším..a jestli to z toho nevyznělo, fakt dobrý a kvalitní čtení ;-)

30.12.2013 23:35:34 | poeta

Děkuju :-)

30.12.2013 23:37:24 | Elisa K.

Dáš mi jeden podepsaný výtisk a bude to ouk;-)

30.12.2013 23:38:53 | poeta

:D Paráda. Až lituju, že mi už není 15. Já už musím brát i toho bezzubého důchodce s vypelichanými peruťkami a vycházkovou francouzskou holí, kterého víc než mé bezpečí a spokojenost zajímají vlastní čmelíky. Ještě, že nejsou dva. To už bych si připadala jako v čekárně u ortopeda. :D Krásně ti to píše. Veselého Silvestra a šťastný vstup do Nového roku. :O)

30.12.2013 23:26:57 | Tichá meluzína

Tobě taky, Meluzínko, a děkuji :) A přeji mnoho inspirace k psaní :)

30.12.2013 23:28:52 | Elisa K.

Tak tohle se skvěle četlo. Povedený kousek.. :D:)

30.12.2013 22:37:27 | Sýkorka07

Děkuju :) Potěšilo ;)

30.12.2013 22:38:24 | Elisa K.

Se nezdáš, Eliško... ;-))) Bezvadně Ti to psaní graduje i se závěrem roku, tak ať Ti to frčí tímhle neuvěřitelným tempem dál i v tom příštím...! ;-)

30.12.2013 22:36:33 | Amonasr

Díky :-) Do příštího roku Ti taky přeji časté návštěvy Múzy ;-)

30.12.2013 22:37:59 | Elisa K.

Díky ;-)

30.12.2013 22:43:51 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí