Svět za Zrcadlem

Svět za Zrcadlem

Anotace: Co se skrývá v odrazu?

Když ještě žil děda, vyprávěl mi různé tajemné příběhy o fantaskním světě, kterému říkal "Svět za Zrcadlem". Jak jsem ty pohádky milovala!

                

Čas však plynul, dědeček stárl a já ztratila zájem o jeho vyprávění ve chvíli, kdy se z jeho mírumilovného světa plného nevýslovné krásy dětských snů a fantazie stalo místo pohlcené temnotou a utrpením.

 

Mé časté návštěvy se snížily na minimum. Ze dvou měsíců prázdnin jsem si na své milované prarodiče udělala čas jen na jediný víkend. Bohužel už to však nebyly ty příjemné okamžiky snění a fantazírování jako kdysi…

Babička trávila čas u pletení a od rána do noci se křižovala nebo bědovala, než ji po dlouhých hodinách přemohl spánek. 

A dědeček seděl ve svém starém polorozpadlém houpacím křesle s deset let starými novinami rozloženými v klíně.  Houpal se dopředu, dozadu, sem a tam a s vytřeštěnýma očima upřenýma před sebe si pod řídké neupravené vousy huhlal nesmyslná slova.

 

Když jsem mu jednoho dne podávala čerstvě uvařený čaj, znenadání se rozmáchnul a hrneček s horkou tekutinou přeletěl polovinu místnosti. 

Děda mě silou popadl za dlaně. Upřel na mě své prázdné oči, v nichž se na kratičký okamžik objevil záblesk strachu a naléhavosti.

„Nikdy!“ zachraplal dědeček úzkostným hlasem. „Nikdy se tam nesmíš vypravit, rozumíš?  Nikdy! Nikomu odtamtud nevěř! Ba ani sobě…“

„Dědo, o čem to mluvíš?“ vyjekla jsem polekaně. Dědeček se však už vrátil zpět do stavu nervózního houpání a nesmyslného huhlání.

 

Po tomto zvláštním incidentu byl dědeček převezen do ústavu. Jeho stav se nelepšil. A po několika měsících strávených na lůžku zemřel…

Jeho smrt mne hluboce zasáhla. A babičku mnohem více. Nervově se zhroutila. Odmítala se však odstěhovat do Domova důchodců, proto jsme se k ní nastěhovali.

 

Jednoho dne jsem se s krabicí plnou starého nepoužitelného harampádí vydala na starou půdu. Lepenkovou bednu jsem položila na volné místo ztrouchnivělé dřevěné podlahy, když něco mezi tou prachem pokrytou veteší zaujalo můj pohled.

Opatrně jsem se vydala do rohu místnosti a ze zvláštně tvarovaného předmětu tyčícího se téměř dva metry do výšky jsem strhla zažloutlé plátno.

 

Bylo to zrcadlo.

 

Lemem látky jsem z popraskaného skla setřela špínu a poté jsem o několik metrů poodstoupila.

 

A hleděla jsem si do očí. V odraze jsem byla já. A přeci ne.

 

„Nazdar.“ proneslo posměšně mé zrcadlové "Já", když jsem se ohromeně dotkla skla a můj odraz mě nenapodobil. „Čekám tu na tebe už dlouho.“

„Proč?“ podivila jsem se a dál jsem udiveně zkoumala zašlé zrcadlo.

„Jsem tvou vstupenkou do Světa za Zrcadlem.“ odpověděla mi "Ona".

         Tělem mi projel záchvěv dychtivosti. „Mohu ho navštívit? Vážně tam mohu na okamžik vstoupit? Podívat se na tu krásu?“

„Jasně.“ protočila oči. „Na jak dlouho jen budeš chtít.“

„Co mám udělat?“ vyhrkla jsem a oči se mi rozšířily očekáváním.

 (Jen matně jsem si vzpomněla na dědečkova slova…)

 „Jen se mě dotkni.“ odpověděla. 

(Měla jsem si všimnout zlomyslnosti v "Jejích" očích…)

 

Natáhla jsem paži a prsty jsem se dotkla skla. Tentokrát mě můj odraz napodobil.

         Tělem mi projel chlad. Bezděčně jsem se otřásla. A zavřela jsem oči. 

Chlad ustal. A z prostoru za zrcadlem se ozval potěšený smích, který ke mně donesl slova: „A tys byla mou PROPUSTKOU!“…

 

Autor Aiury, 16.05.2014
Přečteno 852x
Tipy 22
Poslední tipující: Rozina, Akrij8, Draconian, Pamína, jitoush, Firren, Amonasr, Daniela, Jort, Kubský P., ...
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Skvělé a nejskvělejší na tom je, že máme podobné téma,nezávisle na sobě!
Možná se naše dvě vstoupivší někde v tom světě potkají!
Akorát že moje je tam za trest a tvá ze zvědavosti :)
( a vrátí se? těším se na zprávy, jak se tam má!)

21.05.2014 12:07:58 | Rao

:)) Neboj, už se na tom pracuje ;) Už mám vymyšlené, co bude za tím Zrcadlem, ale nevím, jestli "ona" skončí dobře ... nebo špatně ? ;) :D

Ano, třeba se tam někde setkají, kdo ví? :D

21.05.2014 12:16:21 | Aiury

Tak tohle nemá chybu! Moc krásně se to četlo :)

19.05.2014 19:38:35 | Rozina

To jsem moc ráda ! :)) Moc děkuji :))

19.05.2014 19:42:31 | Aiury

Pěkně napsané, až mě mrazilo v zádech...

17.05.2014 17:30:36 | Akrij8

Moc děkuji! :))

17.05.2014 17:52:04 | Aiury

Hehe, původně jsem tě chtěl trochu pokárat za to, že jsi mohla povídku více rozepsata vytěžit z ní více...ale ona je to jen miniaturka o závěrečné pointě...o tu jde. A moc se ti povedla.

17.05.2014 13:27:11 | Draconian

Já to původně mám víc rozepsané, ale nechtěla jsem, aby to bylo nějak příliš dlouhé :)) a ano, šlo mi spíše o ten závěr :)) moc děkuji :)))

17.05.2014 15:37:31 | Aiury

....fakt zdařilý text....přečetla jsem to jedním dechem....Ji.

17.05.2014 12:34:07 | jitoush

To jsem moc ráda:) děkuji :))

17.05.2014 15:36:03 | Aiury

Opravdu bezvadné počtení... :-)

16.05.2014 23:16:15 | Amonasr

Moc děkuji! :))

17.05.2014 15:35:34 | Aiury

Super! Pohlcujici, gradujici a otevřené finále, kde si každý může domalovat pokračování. Však lépe bude si možná počkat na to tvoje.

16.05.2014 21:58:16 | Paul Nabre

Děkuji! :)) Jsem ráda, že se povídka líbí :)) ale nejsem si jistá tím pokračováním ... ;) Myslím, jestli není lepší nechat to otevřené ... ? :))

16.05.2014 22:44:09 | Aiury

To je moc pěkný začátek delšího příběhu :-)

16.05.2014 21:30:00 | Firren

Moc děkuji :)) Ale já to spíše beru jako "ukončené" , s neuzavřeným koncem ... ;) :))

16.05.2014 21:31:22 | Aiury

...opravdu fantastická povídka se závěrem, který mě rozbušil srdce...tak to má celé vypadat...ukolébat vyprávěním a pak rána...ST...a tentokrát mě mrzí, že nemohu dát víc než ST, protože to je opravdu skvělý text...:o)...řekl bych, že ti svědčí víc toto civilní fantasy, které je podobné jaké tvořil pan Bradbury...i když připouštím, že v těch různých fantasy národech se já ztrácím...:o)...každopádně tohle mě hodně dostalo...klobouk dolů...:o)

16.05.2014 20:15:59 | Jort

Páni, mnohosettisícekrát děkuji !! :)) Jsem ráda, že se tu líbí i mé povídky, snad se mi podaří napsat nějakou další ;)) :))

16.05.2014 21:19:46 | Aiury

Páni, mnohosettisícekrát děkuji !! :)) Jsem ráda, že se tu líbí i mé povídky, snad se mi podaří napsat nějakou další ;)) :))

16.05.2014 21:19:44 | Aiury

Perfektně napsané ! :-)

Vyvolalo to ve mě zvláštní pocit - neklidu nebo vnitřního strachu. Zvláštní a proto se mi to líbí ... díky za to :-)

16.05.2014 19:50:00 | Kubský P.

Moc děkuji za slova chvály :)) I za to, že to vyvolalo nějaké emoce :)) moc si toho vážím a snad se budou líbit i další moje dílka :))

16.05.2014 21:18:16 | Aiury

a vstoupila,či vstoupil?

16.05.2014 19:39:17 | básněnka

Vstoupila ;)) :))

16.05.2014 21:16:33 | Aiury

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí