Vzpomínky na Indii

Vzpomínky na Indii

Anotace: Byl jsem v Indii delší dobu a podobných atrakcí jsem viděl více.

      Púna, Maháráštra, Indie

   U příležitosti závodů motocyklů, je v městě plném turistů, celodenní doprovodný program.

Moji pozornost upoutá skupinka lidí v půlkruhu kolem Inda v turbanu s píšťalou pungi vyrobenou z plodu kalabašového stromu. Odklopí koš, ve kterém bývá obyčejně menší či větší kobra, ale zde kupodivu leží smotané, asi dvoucentimetrové lano. Ind začne hrát a zároveň pohybovat píšťalou v kývavém rytmu. Po chvilce se zvedne konec lana napodobujíc pohyby skutečné kobry a pomalu se zvedá do výše. Když dosáhne tak druhého patra, přistoupí k lanu pomocník, většinou mladší hoch a vyšplhá po zvednutém lanu. Pomocník v pestrém oblečení provede na lanu několik cviků a pak se spustí dolů. Ind v turbanu změní melodii a pohyb píšťaly a lano se začne pomalu stáčet zpět do koše. A to vše na volném prostranství bez pomocných lanek nebo konstrukcí. Turisté hází do připravené nádoby mince. Stojíme ještě chvilku a nechápeme. Dozvídáme se, že někdy vyšplhá mág za pomocníkem po laně a rozseká ho mačetou. Sleze zpět na zem, a když sestaví kusy těla, pomocník vyskočí bez známek zranění.

 

       Mumbai, dříve Bombay.

   Diválí nebo také dípávalí pro nás známé jako svátek světel. Svátek se slaví čtyři dny a je to opravdu velkolepá podívaná. Tisíce, možná desetitisíce olejových lampiček, které svítí všude, kam se podíváte. V Kamala Nehru Parku právě probíhá vystoupení. Je to podivný tanec masek, za doprovodu skupiny muzikantů s pro nás nezvyklými nástroji.  Park utichne v momentě, kdy jedna z masek přivede malého klučinu v kroji, také s maskou. Klučina si sedne na připravený kobereček a masky kolem něj tančí v podivném křepčení. Bubny přidají na síle a pomocník podá tanečníkům trojzubce. Pojednou jeden z tanečníků napíchne hocha na trojzubec a obloukem jej hodí proti protějšímu tanečníku. Ten jej zachytí trojzubcem a opět hodí chlapce dalšímu tanečníku. Takto si jej přehazují neuvěřitelné tři minuty. Pak dopadne bezvládné tělo chlapce na zem. Tanečníci zapíchnou trojzubce do země a udělají sevřený kruh kolem těla chlapce. Změní se muzika i rej tanečníků. Když se kruh rozevře, sedí chlapec opět na svém koberečku. Jeden z tanečníků jej vezme za ruku a společně odejdou. Pro Evropana docela horor. Srdce mi bušilo a nemohl jsem uvěřit tomu, co jsem právě na vlastní oči viděl.

 

     V Indii je stovky památek, které ve vás zanechají hluboké vzpomínky, ale to co jsem popsal a viděl, bylo opravdu velice zvláštní.

 

 

Autor lada34, 22.01.2015
Přečteno 299x
Tipy 5
Poslední tipující: Jort, Romana Šamanka Ladyloba, jitoush
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí