VIRUS

VIRUS

Anotace: Nejnovější příspěvek do vznikající knížky krátkých, vesměs parodických sci-fi povídek.

Z mobilní základny na jednom z Neptunových měsíců jsme pobaveně sledovali marný boj pozemšťanů s našimi nanoroboty, které ve své tuposti pokládali za virus. Jakmile celkový počet napadených a usmrcených dosáhl několika tisíc kusů, začaly jednotlivé státy v panice uzavírat hranice v nesmyslné snaze zastavit nebo alespoň zpomalit postup našeho předvoje. Nanoroboti byli naprogramováni k útoku na plíce, o nichž vědecké oddělení naší firmy zjistilo, že patří mezi nejdůležitější lidské orgány. Totální rozklad plic trval tři týdny a bezpečně vyřadil pozemšťana z provozu. Zabránit se mu dalo jedině přeprogramováním nanorobotů, což však bylo zcela mimo možnosti tohoto technologicky zaostalého druhu, a tak se veškeré pokusy o vyvinutí vakcíny pochopitelně míjely účinkem. Jedna z pozemských mikrobiologických laboratoří sice vypustila domněnku, že virus byl vyvinut uměle, celý svět se však naštěstí té hypotéze vysmál. My jsme naopak řvali smíchy nad zprávami a záběry z té malé planety, řehtali jsme se všem těm chaotickým, hloupým opatřením, jako bylo třeba zavření restaurací nebo zrušení sportovních událostí. Postavy s komickými rouškami na ústech, rabující regály prodejen potravin, vyloudily úsměšek dokonce i na přísně stažených rtech Lu, šéfky našeho týmu.
Nebudu to protahovat, do roka bylo s celým lidstvem utrum. Nanoroboty jsme stáhli zpátky na základnu a vyslali čističe, aby zlikvidovali mrtvá těla a uklidili všechen bordel, který pozemská civilizace během své existence nadělala (přiznám se, že nikdo z nás nechápal, jak si lidé sami a dobrovolně mohli tak zaneřádit svůj domov; no, evidentně si ho vůbec nezasloužili). Trvalo další rok, než byla Země zcela vydezinfikovaná a připravena přijmout kolonisty. Nikdy nezapomenu na rozzářené oči dětí z rodin prvních laverdonských osadníků.
Za hladce provedenou misi jsme všichni čtyři dostali mimořádné prémie a dva týdny dovolené navíc. Kde ji strávit, o tom jsme nemuseli dlouho uvažovat. Zítra už však volno končí. Před chvílí mi sem na Azurové pobřeží, kde se válím na pláži, volala z Havaje Lu. Pozítří odlétáme do souhvězdí Kauris, přelidněný Sioran si tam prý vyhlédl planetu, osídlenou nějakými primitivy. Naše nanoroboty čeká další perná šichta.
Autor Neklan, 20.03.2020
Přečteno 232x
Tipy 6
Poslední tipující: danaska, Marten, Helen Zaurak, Frr
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Člověče Neklane, tak ti mě napadlo - a to ještě před přečtením tvé povídky - že to takhle nějak může být. Já mám i ve svém babičkovském věku ráda sci-fi a knížku bych si moc ráda pořídila. Takže za tuhle povídku ST a pozdrav z Prahy. Daniela

20.03.2020 19:46:35 | danaska

Super, díky! Až kniha vyjde, dám vědět :-) Jinak mám ještě na skladě soubor padesáti povídek deseti různých žánrů Malé pivo, malý rum, který mi vyšel předloni, je tam i rubrika Budoucnost, obsahující pět vědeckofantastických povídek.

21.03.2020 06:23:41 | Neklan

Jako příznivec sci-fi jsem si početl...;-)

20.03.2020 19:21:32 | Marten

Doufám, že si pořídíš knížku, až bude hotová :-)

20.03.2020 19:36:34 | Neklan

;-)) uvidíme...

21.03.2020 22:45:47 | Marten

hohoho, nakopeme vám prdel, mimozemci!!! :-)

20.03.2020 08:09:08 | ZH

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí