Ministerstvo náhod - 7

Ministerstvo náhod - 7

Anotace: předposlední díl mé nahodilé povídky :-)

7.
     Lea se pomalu loudala do práce. Dnes se měla zúčastnit jednání, kde se bude řešit, zda je možné jen tak náhodou uzavřít pro stát nevýhodnou smlouvu. Lea měla na věc svůj názor a byla rozhodnuta si ho nechat pro sebe. S vyjadřováním svého názoru na některé věci neměla nejlepší zkušenosti. Jednání začalo v devět hodin. Lea byla v nenáladě, protože se nemohla v klidu nasnídat. Slova se ujal jakýsi odborník na náhody, kterého Lea neviděla nikdy předtím ani potom. Prohlásil, že některým náhodám se prostě nedá zabránit. Co se týká náhodně uzavřených smluv, je to prý velice časté. Později se ukázalo, že to byl externista z jakési renomované firmy se sídlem na Panamských ostrovech. Tato firma se prý specializuje na odborné posudky pro Ministerstvo náhod. Posoudí prý cokoli, se závěrem dle potřeby. Je tak dobrá, že už ji využívají i jiná ministerstva. Není to nic levného, ale zase má ministr klid, že cokoli udělá, je v souladu se zákonem. Pokud není žádný příhodný zákon, bleskově ho zajistí. Prostě služba k nezaplacení, v každém slova smyslu.
    Ley se nikdo na nic neptal a byla za to ráda. Jednání netrvalo ani hodinu. Vyběhla po schodech a za chvíli byla zpátky ve své kanceláři. Ve služebním e-mailu na ni čekal seznam školení, z nichž si měla vybrat. Jako obvykle vůbec nic užitečného. Pod seznamem však byla zajímavá věta: Pokud se vám nic nehodí, můžete si najít příhodné školení sami. Podmínkou bylo pouze, že jej musí zajišťovat některé z ministerstev. Lea byla překvapená. To se musí využít, řekla si a mrkla na web. Chvíli brouzdala po internetu, až narazila na nabídku školení Ministerstva nitra. Nějaké nové ministerstvo, řekla si. Přečetla si, že vzniklo asi před rokem. Důvodem jeho zřízení bylo prý zjištění, že Ministerstvo vnitra se ve skutečnosti žádnými skutečně vnitřními záležitostmi nezabývá. Toho zjištění využila vláda, která někam potřebovala umístit jednoho vlivného politika, na nějž žádné ministerstvo nezbylo. Je to prý založením romantik, tak ho to uspokojilo, i když má jen pár podřízených a jeho ministerstvo sídlí v podkroví budovy patřící jinému úřadu.
    Lea tenhle úřad dobře znala. Byl to Úřad pro ochranu obyvatelstva. Tento úřad je všeobecně považován za velmi prospěšný. Zabývá se prevencí občanů před škodlivými vlivy všeho druhu. Lea slyšela o jeho dotačním programu na podporu preventivní léčby nemocí. Výzkumy farmaceutických firem prokázaly, že nejlepší je začít s preventivní léčbou hned po narození. Lea četla o dotaci, kterou získala farmaceutická firma Fujzer na preventivní léčbu Alzheimerovy choroby. Pokusy na myších prý prokázaly, že tuto nemoc nedostala při pravidelném podávání nového léku Prevental-mental až do vysokého věku ze sta myší ani jedna. Fujzer však není s výsledky spokojen a hodlá lék upravit a rozšířit jeho účinnost i na další choroby, které tyto myši nedostaly (například rakovina prostaty). Navíc zjistil, že stav cholesterolu byl u drtivé většiny myší v normě. Lék dostane název Multi-prevental a lobbisté Fujzru už lobbují ve Spodní sněmovně o rozšíření povinného očkování o tento lék. Zároveň s tímto zázračným lékem vyvíjí tato firma i doplňkový lék Anti-prevental, který by měl potlačit většinu vedlejších účinků Multi-preventalu. Zdá se, že Fujzer myslí na vše.
    Lee se ale zdála preventivní léčba podezřelá. Řekla si, že to bude muset probrat s Michalem. Pak ji napadlo, že by na to školení mohli jít spolu, určitě ten e-mail dostal taky. Podívala se na nabídku školení Ministerstva nitra a byly tam opravdu zajímavé věci. Lea četla názvy kurzů: Porozumění pro začátečníky, Boj s nenávistí, Jak porozumět vnitřnímu hlasu, Jak najít smysl života, Souznění duší, Meditace pro každý den, Poznej sebe sama a Jak se zbavit prokrastinace. Dobrá polovina kurzů byla již ale obsazená. Lea zjevně nebyla první, kdo měl ten dobrý nápad. Musím se s Míšou domluvit rychle, než budou obsazeny všechny kurzy, řekla si. Domluvili se rychle. Půjdou na kurz Souznění duší.

Autor kozorožka, 23.04.2023
Přečteno 59x
Tipy 8
Poslední tipující: BArBArKO, Marry31, Frr, mkinka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavé kurzy, takové by se mi taky líbili. Škoda, že nebyly npasané ty z emailu

24.04.2023 10:07:16 | Marry31

:-)

24.04.2023 11:42:22 | kozorožka

Zajímavé.

23.04.2023 10:29:35 | mkinka

Dík

23.04.2023 11:15:34 | kozorožka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí