Konec plastelíny

Konec plastelíny

Anotace: Kříženec kategorií láska, ze života, válečné a sci-fi.

Jsou dva typy lidí. Jedni se snaží měnit své okolí podle svých představ, druzí mění své představy podle okolí. Křemen a plastelína. Jsem spíše ta plastelína. Skoro nic mi nepřijde tak principiální, abych se kvůli tomu musel hádat.
Vyrostl jsem mezi androši v Rozjeté žábě. Dlouhé vlasy a vousy tam měl každý.
„Ty vlasy si musíš mýt každý den," povídá mi tchyně měsíc po svatbě, kdy už bylo jasné, že neuteču.
„Vypadá to pořád neupraveně," řekla mi po dalších sedmi dnech. „To jsi mohl mít za svobodna, teď je ale tvá vizáž Mariinou vizitkou. A my jsme Marii vychovali, tak je to i naše vizitka. Co kdyby ses dal ostříhat?"
Na vlasech mi nezáleželo, a tak subito do holičství. Hlavně klid. Šánti, šánti.
„A co vousy? Vypadáš jak ZZ Top. Nech si třeba knírek, to by bylo hezké. Ale musíš to pravidelně zastříhávat."
Když se setká plastelína s plastelínou, mrtvolnost. Když se ale setká plastelína s křemenem, něco se děje. Vousy nejsou otázkou života a smrti. Proč se přít o malichernosti?
„Vypadáš jak východoněmeckej sňatkovej podvodník," počastovala mě Marie.
Oholil jsem si tedy i knír.
„Kde máš knír?" ptá se tchyně. „Proč jsi dal pryč knír?"
Dostal jsem neodolatelnou chuť na pivo. Do Rozjeté žáby jsem vstoupil holý a hladký jako nemluvně.
„A hele, Kódl," přivítali mě androši. „Vzpamatuj se, člověče, vypadáš jak idiot."


https://www.youtube.com/watch?v=c1Ynz485BWY
Autor Kaprikorn, 27.01.2024
Přečteno 70x
Tipy 14
Poslední tipující: Fialový metal, Narragan, jitoush, cappuccinogirl, Sonador, Žluťák, básněnka, mkinka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...No...jen se nakonec sám sobě neztratit...a to dočista.....Ji.Všeho s mírou....poučný příběh...

27.01.2024 19:52:14 | jitoush

Tak tohle je hodně dobrý!!! A zatra poučný:-)
Já si myslím, příteli, že ono je asi nejlepší pohybovat se "někde mezi" Někdy někdy plastelínově ohebnej, někdy kamenně tvrdej, někdy je super hrát si na natvrdlýho, ono i todle někdy může přinýst něco dobrýho...prostě takový to "potud a dál už ne"!!! Skvěle napsaný, poučilo, pobavilo, no co od dílka chtít víc, dobrej psavec jseš!!!

27.01.2024 18:26:25 | cappuccinogirl

Pak si jedno nedej:)

27.01.2024 18:03:47 | Žluťák

Jo plastelína, tou už být opravdu nikdy nechci :-)

27.01.2024 17:59:25 | básněnka

Text mě dostal, také jsem slyšela, ať se ostříhán,ale já mám ráda dlouhé vlasy.

27.01.2024 17:57:17 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí