První láska

První láska

Anotace: Prosím, buďte shovívaví, psala jsem to už před pár lety :)

První láska
,,Ach jo, taková krása. Jak něco může vytvořit tak nádherné barvy?“ Katka Nováková, šestnáctiletá dívka, právě sedí u okna a pozoruje zázraky podzimu. Jak ráda by vyběhla ven, řádila ve spadaném listí a smála se s kamarádkami, ale to už nikdy nepůjde. Právě v tu chvíli jí dělá společnost jen kolečkové křeslo.

Bylo léto, červenec, začínaly prázdniny a na dohled byly jen večírky, flirty a letní lásky. Katka právě dokončila základní školu a po prázdninách měla nastoupit na gymnázium. Jejím velkým snem bylo studovat medicínu a stát se lékařkou.
Hned první prázdninový večer u Novákových zazvonila Lucie. Hvězda základní školy, za kterou běhali jen ti nejhezčí kluci, a Katčina nejlepší kamarádka. Měla bohaté rodiče a značkové oblečení, proto není divu, že téměř každý chtěl být alespoň na pár minut v její blízkosti.
Otevřel jí Katčin otec.
,,Dobrý den, zavoláte mi Katku?“ spustila Lucie mezi dveřmi. ,,Katko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!“ rozléhl se bytem otcův hlas.
,,Ahoj Lucko, co tu děláš???“ divila se Káťa, zatímco běžela ze schodů.
,,Dnes je u Dannyho mejdan. Chci, abys šla taky. Prosím!“ ,
,Já nevim, jsem nějaká utahaná“ vykrucovala se Katka. Vůbec totiž neměla náladu dělat tam své drahé kámošce křoví. A navíc, když tam nebude nikoho znát.Jenže Lucka ji tak dlouho přemlouvala, až Katka svolila. Jen se oblékla, nalíčila a vyrazili.
Párty už byla v plném proudu a vládla skvělá nálada.
,,Ahoj kočko“ volal už ode dveří Danny na Lucku. Hned na to se k ní přihrnul a vášnivě ji políbil. ,,No jo, já to tušila. Zase jako pátý kolo u vozu“ myslela si Katka. Když ji Danny konečně pustil, Lucka Katce říká: ,,Tak se dobře bav, já jdu s Dannym“ mrkla na ni, otočila se na patě a odešla. Katka tedy šla obhlédnout společnost. Pár lidí ze školy, pár neznámých.... Hned na to ale Katka zbystřila. Na baru seděl krásnej kluk! A díval se přímo na ni. ,,Páni, ten je.... Toho neznám. Mám za ním jít?“ myšlenky se Katce honily hlavou doslova rychlostí blesku. Než se ale stačila rozhodnout, kluk se zvednl a zmizel. ,,Bezva, takhle se nikdy neseznámím.“ Sáhla po skleničce koly a napila se. ,,Ahoj, smím tě pozvat ještě na jednu?“ Katka se stašlivě lekla. Před ní stál onen krásnej kluk od baru a krásně se usmíval! ,,Jo, proč ne?“ oplatila mu úsměv. ,,Jsem Pavel“ představil se. „Katka“ Za chvíli už spolu mluvili jako by se znali léta. Když právě začali hrát písničku ,,There You'll be“ z Pearl Harboru, Pavel se zvedl a vzal ji za ruku. ,, Půjdeš si zatancovat?“ ,,Jasně, moc ráda!“ Na tanečním parketu se k sobě přitiskli a v těsném objetí se hýbali do rytmu.
Když písnička skončila, zašeptal Pavel, jestli by se nešla projít. Katka souhlasila. Venku právě krásně svítil měsíc a byla teplá noc. Posadili se na lavičku a Pavel ji chytl za ruku. Zadíval se jí do očí a oba se k sobě přiblížili. Pak ji políbil! Ani nevěděla, jak dlouho tam seděli, ale Katce bylo krásně. ,,Páni, to je hodin, musím jít!“ ,,Počkej, půjdu tě vyprovodit.“ ,,Fajn, jen skočím za kamarádkou“ Když ji konečně našla, byla Lucka už trochu opilá a zdálo se, že ji snad ani nevnímá. Očividně se ale skvěle bavila. ,,Lucko, musím jít, doprovod mám.“ Jen kývla hlavou a dál se o Katku už nezajímala.
Cesta jim uběhla rychle, drželi se a ruce a povídali si. Před Katčiným barákem se tedy zastavili. ,,Dáš mi číslo na mobil?” zeptal se jí po chvíli ticha Pavel. ,,Rád bych, abychom se ještě viděli....” ,,Jasně, budu moc ráda” odpověděla rozzářeně Kačka. Když mu ho nadiktovala, ještě se políbili a pak už šla Katka domů. Nemohla se soustředit na nic jiného, než na Pavla. ,,Já jsem se asi zamilovala....” honilo se jí hlavou těsně předtím, než usnula.
Ráno se probudila ve skvělé náladě. Prázdniny, volno, PAVEL! To bylo poprvé, co byla Katka zamilovaná. Myslela si, že to potrvá věčně....
Rodiče byli v práci, a tak si Katka lebedila doma sama. Najednou jí přišla SMS: Ahoj Kacko, to jsem ja, Pavel, nechces jit vecer do kina? Vyzvedl bych te tak v 18:00. Pavel.
Radostně naťukala do mobilu, že ano, že se už moc těší....
Pak jí volala Lucka. ,,Zdar, kam jsi včera zmizela?” ,,Šla jsem domů, seznámila jsem se tam s jedním klukem, tak mě vyprovodil. Já ti to ale říkala, jenže tys byla namol....” Lucka pak vyzvídala, jaký je, jak vypadá, tak jí to Katka vše radostně vylíčila.
Když s hovorem skončila, začla pobíhat po bytě, jak děsně byla nervózní. A chvíli nepostála. Nevěděla, co si má vzít na sebe, jak se nalíčit,..... Prostě typické holčičí trable. Konečně byla připravená. Do 18:00 už zbývalo jen pár minut.
V 18:00 se ozval zvonek od domovních dveří. Byl to Pavel. Katka si vzala tašku a už spolu mizeli na ulici.
Vyrazili do kina. Na film Holka na hlídání. Romantika a legrace!! To maj rády snad všechny holky.
V kině se k sobě přitulili a sledovali film. Katka vlastně ani nevěděla, co se ve filmu dělo, byla totiž soustředěná jen na svého Pavla. Tak to bývá, když je člověk poprvé zamilovaný.
Po hodince a půl spolu odešli na něco k jídlu. V kině holt člověku vytráví. Sedli si v malé a útulné restauraci a povídali si. O své rodině, zájmech, prostě, vystřídali snad všechna možná témata. Po večeří vyprovodil Pavel Katku před její dům. ,,Bylo mi s tebou krásně, ostatně, tak je mi s tebou pořád.... Mohli bychom si to zopakovat?” řekl. Tohle jí udělalo strašnou radost. Dokonce takovou, že málem zapomněla odpovědět. ,,Jasně, mně s tebou bylo taky úžasně....” Pak se políbili. ,,Tak zítra v pět v parku?” ,,Jasně, těším se už teď” odpověděla mu a přitiskla se k němu. Uvědomila si, že snad nikdy nebyla šťastnější.
Doma si Katka přehrála ten krásný večer, který právě prožila.
Druhý den si odpoledne domluvila s Luckou. ,,Tak povídej, jak je to s tim tvym objevem?” to bylo to první, na co se zeptala, když se sešli. Tak jí Katka vše nadšeně vyprávěla. Když skončila, koukala na ni Lucka, jako by byla duch.Vykulené oči a překvapený výraz. ,,Pavel? To je Dannyho nej kámoš! Tak to je super, budeme moci na rande vyrážet ve čtyřech.... Je to fakt krasavec.....” Katka na ni koukala a čekala, že Lucka ještě něco řekne. Ale tak se nestalo. Tak změnily téma hovoru.
Ve čtyri už byla doma jako na koni a chystala se na rande s Pavlem. V pět už stála v parku, jak byli domluveni. Za chvilku se Pavel objevil. ,,Ahoj lásko.....” políbil ji na uvítanou. ,,Ahoj, tak co podniknem?” ptala se pak Lucka. ,,Mohli bychom na tu výstavu, co je tady ve městě..... Co ty na to?” Katka bez váhání souhlasila, protože měla umění moc ráda. Sice to není typické pro holky v jejím věku, ale ji to prostě bavilo. A Pavla zřejmě taky.
Takhle se scházeli celé 2 týdny a vypadali, jako by byli stále stejně zamilovaní, jako když se poznali.
V sobotu odpoledne Katce zazvonil telefon. ,,Ahoj Kačko, tady Pavel. Danny nás pozval na párty. Tak v sedm se pro tebe stavim, pojedeme autem, je to totiž u něj na chatě a to je dost daleko..... Souhlasíš?” ,,Jasně, v sedm budu čekat....” ,,Tak fajn, miluju tě...” ,,Já tebe taky....” A byl plán na večer.
V sedm už Katka čekala před domem, když u ní zastavil Pavel a oni vyrazili. Cestou si skvěle povídali.
Právě vyjížděli z dálnice. Zátáčeli, když v tom se najednou odněkud vyřítil strašnou rychlostí kamion a než se Pavel stačil vzpamatovat, s jejich autem se srazil. Katka slyšela už jen svůj křik a skřípění kol. Pak nic. Tma.

Probudila se v nějaké světlé místnosti. Ležela.
Rozhlédla se kolem a uviděla rodiče, jak u ní sedí. Nic nechápala....
,,Holčičko, jsme tak rádi, že ses konečně probudila....” Rodičům tekly slzy.....
,,Co se stalo?” vypravila ze sebe Katka namáhavě.
,,Měla jsi autonehodu. Narazil do vás kamion. Řidič prý za volantem usnul. Teď to vyšetřuje policie.....” Maminka stále plakala. Ani otec neměl daleko k slzám.
,, A kde je Pavel?” zeptala se.
,,Je nám to strašně líto, holčičko, ale on to nepřežil.... Na místě zemřel....” Katka ani neměla sílu na pláč. “To není možný, to nemůže být pravda..... Proč on? “ honilo se jí hlavou. Pak teprve začala plakat. Maminka ji utěšovala, ale tím nic nezmohla. Katce bylo, jako by jí právě někdo vyrval srdce. Když chtěla vstát, přišel další šok. Nešlo to! ,,Mami, proč nemůžu pohnout nohama? To mě přivázali k posteli nebo co?” To už Katka skoro křičela. Bylo jí hrozně. ,,Víš, zatím nemůžeš chodit.... Ale lékaři říkají, že se to zlepší.....” To byl Pro Katku další šok. Zatmělo se jí před očima a omdlela.....

Ležela v nemocnici celé 3 týdny. Téměř nejedla, s nikým nemluvila. Jen se pořád dokola ptala: Proč se to muselo stát? Až psycholog jí pomohl vrátit se alespoň z části do normálního života.

Teď sedí u okna a přemýšlí.... Přehrává si ty nádherné chvíle, které spolu měli možnost strávit. Tak krátké chvíle, tak krátký čas.
Chtěla by zas chodit. Je to už půl roku, ale stále se s tím nemůže plně vyrovnat. Chce však žít, nepřestane bojovat. Věří, že zítřek bude lepší....

Ale stále si pokládá jednu otázku: každá první láska tak moc bolí?
Autor P.e.t.r.a, 15.01.2010
Přečteno 518x
Tipy 2
Poslední tipující: Lady Elleana, Bíša
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Supr moc se mi to líbilo.

24.01.2010 17:53:00 | Rejžák

Supr moc se mi to líbilo.

24.01.2010 17:53:00 | Rejžák

moc pěkné, procítěné a strašně smutné... moc dobře se to četlo

17.01.2010 00:07:00 | kacul

V jednom místě se ti tam plete Katka s Luckou, je to trochu matoucí. Jinak je to docela pěkné. Možná by i zasloužila pokračování...:-)

16.01.2010 13:47:00 | Darwin

Hezky se to četlo...moc pěkně píšeš ;)

16.01.2010 09:23:00 | Lady Elleana

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí