Když kámen krvácí

Když kámen krvácí

Anotace: nevim, co sem napsat.. snad jen omluvte moje vylití pocitů

Stále obklokopena lidmi, přesto sama. Stále usměvavá, přesto smutná. Stále dětinská, přesto dospělá. Stále lehkovážná, přesto rozvážná. Stále s otevřenou náručí, přesto uzavřená. Stále milá, přesto zlá. To vše jí dávalo pocit jistoty. Postavila si okolo sebe zeď, aby jí nikdo nemohl ublížit. Neměla důvod, ale ona si ho našla. Navenek sebejistá dívka, uvnitř třásnoucí se holčička, která se bála dotknout. Utíkala před každým pohlazením. Lásku brala jako poblouznění, co za bolest nestojí. Dívala se na svět naivníma očima za růžovými brýlemi. Nic si nenalhávala. Věděla, co může očekávat. Proto se považovala za nezranitelnou. Povahy byla klidné, vše řešila s chladnou hlavou. Skrývala v sobě dva človíčky. Oba bojovali o přežití. Rvali se o místo na výslunní. Hádali a ponižovali. To vše musela snášet ve své hlavě.

Srdce se ji rozbušilo pokaždé, když ho uviděla. Tep se zrychlil, ruce se potily. Pohled kmital z místa na místo, tváře znachověly. Čelo pokryly krůpěje potu. Jazyk se pletl. Zakoktávala se. Špičkou boty nervózně rozrývala hlínu. Třásla se po celém těle. Když ji pozdravil, zakopávala. Jeho letmý dotek v ní vyvolával bouři. Pohled ji vždy zjihl a naplnil se něhou. V očích vypukly ohňostroje. Zářily na dálku. Vznášela se nad zemí. Chvílemi se bála, že spadne, ale pak ji vždy štěstí naplnilo až po okraj. Dříve neuměla milovat, teď po lásce toužila. To vše musela snášet ve svém těle.

Nechala ho dojít až k sobě. Nechala ho se dotknout jejího srdce. Dala mu ho do dlaní. On ho upustil a nechal jen tak ležet. Možná si ani nevšiml, že ho ztratil. Její kamenné srdce obměklo, začalo krvácet. Potůčky slz pronásledovaly její kroky. Srazil ji na kolena. Nasliboval ji toho. Nandal ji na oči naplást. Už nebyla opatrná. Nebyla to ona. Změnil ji... Stala se nočním tvorem. Ve tmě se jí zdálo všechno krásnější. Viděla vždy jen obrysy, kterých se nemusela bát. Zahalila se do černého hávu noci. Počítala hvězdy, poslouchala slavíky, nakukovala do prázdných oken smutných domů. Skrývala se ve stínu. Její srdce obalil kámen. Rysy jí ztvrdly. Její dotek pálil. Pohled bodal. Lidé se ji vyhýbali. Už bude navěky sama, smutná, dospělá, rozvážná, uzavřená, zlá...
Autor Venite se stále směje, 22.08.2006
Přečteno 530x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Není to můj osud. Jen takhle se zbavuji svých negativních pocitů a řekni, kdo by se zbavoval těch pozitivních?:)

16.03.2007 16:04:00 | Venite se stále směje

Opravdu zajímavá povídka.Ani nevim co víc dodat.Vše už bylo řečeno.Jen bych asi chtěla podotknout tak obecně,že když nejsi pořád smutná,jak to,že nevidim žádné veselé povídky??Třeba je tvůj osud psát jenom smutné,ale i já jsem si to o sobě myslela a teď po dlouhé době to měnim.Ale jen tak dál.Máš zajímavej styl psaní.caecus archangelos

16.03.2007 09:06:00 | Caecus archangelos

Téma s nápadem mi osobně nejsou moc blízké, ale nemusím je prožívat, abych věděl, že jsou velice skutečné. Od začátku druhého odstavce se rozjela precizně zpracovaná směs pocitů, která mne osobně uchvátila, jak již řekla Agnesita, svojí realističností. Naladěnou atmosféru podtrhuje skvělý styl, který dokázal vše krásně vystihnout. Ačkoli tato povídka nemá přesně to, co většinou požaduji, abych se jí mohl zcela poddat tak tím, co má, to zvádla dobře vynahradit. Obyčejně 80... Znovu bych ale chtěl vyzdvihnout výborné zpracování, které mě protentokrát nutí ještě zvýšit...

18.09.2006 22:44:00 | Darkspace

strašně se mi to líbí! je to hodně podobné mému stylu, smutné a přitom pravdivé, prostě....život.
btw. nemyslete si, že 14letí nemůžou mýt smutky! Protože smutky má každý a každý hodně silné a prožívá to tak, jak mu dovoluje jeho věk!

24.08.2006 21:03:00 | xxxbleble

je to smutné a až neuvěřitelně ze života... to, jak píšeš, že to srdce upustil a možná si toho ani nevšimnul, je to prostě moc krásné...

24.08.2006 14:53:00 | Agnesita

Prozaická poezie! I když skoro... Moc se mi to líbilo. Jinak, já taky dělám chyby. Nemám totiž word, abych si to měl kde opravit...:o) Hezké.

22.08.2006 17:20:00 | Mors

Za ty hrubky se omouvám, ale psala sjem to o půlnoci.. já smutky neberu nikde.. nejsem smutná... navíc myslíš, že mi pubertáci nemůžem být smutní?;-)

22.08.2006 14:23:00 | Venite se stále směje

tak tohle...je to fakt moc pěkný,trochu mi to něco připomíná..zase po dlouhý době mě někdo příjemně překvapil:)

22.08.2006 12:51:00 | tyxka

Kde to ve čtrnácti bereš tyhle smutky. Je to dobrý, jen pár gramatických chyb.

22.08.2006 11:34:00 | Aglája

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí