Ustláno v cukrárně

Ustláno v cukrárně

Anotace: Romantická slaďárna pro všechny milovníky sladkého :o)

 

S požitkem jsem zabořila dezertní vidličku do trojúhelníčku pařížského dortu. Trojúhelníček již nebyl dokonalým trojúhelníkem, spíš opižlaným cosi. Nechala jsem chuť čokolády poválet na jazyku a polkla. Vidlička se s cinknutím opřela o dezertní talířek. Vyhrabala jsem z kabelky Blues pro bláznivou holku a spokojeně se začetla, zatímco jsem si vkládala mezi rty další kousky dortu.

 

A chce se mně…

trochu žárlit 
na slunce 
které ti po těle kreslí 
malé nepochopitelné obrázky.

 

Podívala jsem se prosklenou výlohou cukrárny ven. Slunko bylo malinko schované za mraky, jako by se stydělo svléct naplno svůj oblačný kabát. Děti o kousek dál na náměstí běhaly kolem kašny, důchodci seděli na lavičkách a povídali si. Mezi tím vším pochodovali městští DJové v podobě holubů, kteří nepřetržitě trsali hlavou tam a zpátky na neexistující tuc tuc z imaginárních sluchátek. Dokonalá letní idylka.

„Spadne ti šlehačka,“ ozvalo se kousek ode mě.

„Co?“ stočila jsem pohled zpátky ke stolu. S vytřeštěnýma očima jsem pozorovala kluka stojícího u mého stolku, jak si na lžičku nabírá kopeček šlehačky, která byla položená vedle dortu. Trhla jsem talířkem k sobě.

„Tu šlehačku mi zaplatíš,“ podívala jsem se na zbytky bílé hmoty uvízlých na vykrojeném dně.

„Fajn. Kolik za ni chceš?“ opřel se dlaněmi o desku stolu a zahleděl se mi do očí. Dech mu voněl po kávě. Ani nepočkal, až si stanovím cenu a vylovil z kapsy pět korun. Došel ke stolku na druhém konci kavárny, ve stoje dopil obsah šálku a u pokladny zaplatil. U dveří se zastavil.

 „Přijdeš zítra?“ zeptal se mým směrem. Nečekal na odpověď. Na chvilku se na mě ještě podíval. Jako by chtěl, abych si ho zapamatovala. Dveře cukrárny se s cinknutím zvonečku zavřely. Zdálo se, že slunce začalo svítit o něco víc. Jako by chtělo, aby se mi chtělo žárlit.

 

Říkala jsem si, že nebudu blbá. Prostě tam nepůjdu a je to, vždyť co je mi po něm. Ale odpoledne bylo tiché. Tak provokativně tiché. Když jsem se přes náměstí vracela z běhání, mého takřka jediného pohybu, holubi vzlétli k obloze a s ostrým mácháním svých sivých křídel se přemístili na střechy a parapety.

 

a já

budu poslouchat jak se z oblohy s ozvěnou vracejí

údery tvého srdce

v rytmu ptačích křídel.

 

Převlékla jsem se, hodila do kabelky peněženku a vyrazila směr cukrárna. Ušklíbla jsem se, když jsem ho výlohou zahlédla schovaného u stolku vzadu. Před sebou měl talířek, z kterého jak jsem po příchodu ke stolku zjistila, laškovně mrkal větrník a vedle vesele kouřil šálek. Vzala jsem si jeho vidličku, seškrábla z čepičky větrníku trochu karamelu a vyoperovala z útrob trošku krémové náplně.

„Oschnul by ti karamel,“ vrátila jsem mu větu ze včera.

„Slečna je vtipná,“ odsekl a začal lžičkou od kávy chladnokrevně vraždit nebohý větrník. Mezi rty mu zmizelo trošku větrníkových střev v podobě šlehačky. Odešla jsem k pokladně a objednala si. Dívali jsme se na sebe přes okraje šálků. Mě do rtů pálila horká čokoláda, jeho rty pro změnu hladila omamně vonící káva.

   Šálky a podšálky o sebe šťastně cinkly. Seděli jsme naproti sobě a povídali jsme si. Pohled sem tam sklouzl jinam než do očí toho druhého. Čas spokojeně šplhal do vyšších a vyšších poloh na ručičkách hodin. Až nastala chvilka rozloučení.

„Tak zase zítra?“ navrhla jsem.

„Určitě. Ve dvě?“ střelil od boku hodinu setkání.

„Dobře. No… ahoj,“ zvedla jsem se a přisunula židli ke stolu. Chytl mě za zápěstí. Nechápavě jsem zvedla hlavu. Zvedl mi bradu a lípl rychlý polibek na rty.

 

Musím to dělat rychle
aby se to aspoň trochu podobalo
ohňostroji

 

„Měj se hezky,“ popřál mi ještě s úsměvem, než se za mnou dveře cukrárny zavřely. Poklusem jsem se vydala domů. Vítr mi objímal dlaněmi tvář rozzářenou úsměvem, slunce mi svými prsty pročesávalo vlasy a srdce mi splašeně bilo. Nadechla jsem se. Jako bych cítila cukr. Asi už mi přeskočilo. Nebo je láska doslova sladká. Začala jsem se té myšlence o sladké lásce smát. Tak jo. Opravdu mi přeskočilo.

 

 

Červenec se spokojeně prokousal do své první poloviny. Bylo pozdě večer, večerem se sem tam ozval výkřik typický pro město. Nějaké to zbloudilé auto. Pár opilců snažící se si vzpomenout, kde bydlí. Spánek mi už zavíral oči a sny už se připravovaly k vyprávění. Něco mě napadlo. Potichu jsem se zasmála a zavřela oči. Dech se mi po chvíli prohloubil a za víčky byla tma. Černá jako lógr.

 

Bude ráno
Střízlivé
šedé a moudré jako vlasy mého otce
Málokdo si všimne
že máš oči
jako kávu.  


Autor Elisa K., 30.06.2014
Přečteno 1067x
Tipy 20
Poslední tipující: K.D, bezprizorně, Laven De Brig, PangurBaan, Akrij8, jitoush, Luky-33, Robin Marnolli, Jort, AndreaM, ...
ikonkaKomentáře (34)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

a udělal bych pokračování "po dvaceti letech", kdy jsou oba morbidně obézní, špinaví a všude kolem nich je bordel. a potom co jim umřelo dítě v první třídě, byli už moc bachratí na to, aby udělali druhé. :)

20.08.2014 11:43:07 | Morýš

Ale fuj, no tak...

20.08.2014 11:44:24 | Elisa K.

toš fakt. ten námět se mi líbí. nejradši bych ho aj ukradl :D

20.08.2014 11:47:03 | Morýš

No to se opovaž :P

20.08.2014 11:50:45 | Elisa K.

tak napiš pokračování :D dám ti "scénář" :D

20.08.2014 11:52:47 | Morýš

A nechceš to napsat rovnou ty, hm? :P

20.08.2014 11:56:35 | Elisa K.

tak jo, ale napsala jsi mi abych se neopovážil to ukradnout. dobrá vykradu co se dá :D

20.08.2014 12:03:04 | Morýš

A kdy to asi tak napíšeš? :P

20.08.2014 12:04:37 | Elisa K.

snad dneska. budu se snažit. cítím se takový plný šťávy. včera v noci jsem od půl dvanácté do jedné napsal povídku kaktus. šlo to úplně samo. tohle taky zvládnu :)

20.08.2014 12:06:17 | Morýš

No tak se budu "těšit"

20.08.2014 12:06:47 | Elisa K.

Příjemně sladká povídka...

18.08.2014 20:00:30 | angel.soul

Díky :)

18.08.2014 20:01:33 | Elisa K.

To bylo nádherný. To mě opravdu uchvátilo. Jsi skvělá autorka, doufam, že budeš i skvělá spolužačka a kamarádka.

15.07.2014 15:42:56 | Laven De Brig

Děkuji.

15.07.2014 18:58:23 | Elisa K.

Není zač :-D

15.07.2014 19:02:48 | Laven De Brig

Eliško, to je nádhera. Píšeš skvěle a každý okamžik u Tebe má svou barvu, chuť i vůni. Čtenář nejen čte, ale vnímá všemi smysly a v neposledku srdcem. Děkuji za počtení

11.07.2014 23:07:52 | Akrij8

Děkuji moc, Jirko :) Vida, a to se říká, že muži neradi sladké :))

11.07.2014 23:09:40 | Elisa K.

To u mě vážně neplatí, právě jsem dojedl dnes již desátou sušenku, měl jsem maliny, třešně, višně a borůvky. Já si život rád osladím, i když to na mě není vidět :o)

11.07.2014 23:14:08 | Akrij8

Moc hezky napsané, jakoby lehce a dobře se povídka čte. Hezký den a hodně inspirace.

10.07.2014 07:59:36 | lada34

Děkuji, to jsem moc ráda, že se povídka líbila, také přeji hezký den :)

10.07.2014 11:15:52 | Elisa K.

......Eliško,vím,dnes už podruhé,parádně napsaná povídka,má to něco
do sebe.Vždy si mimoděk vzpomenu na Poetu,který někde,jako reakci na
Tvé dílko,napsal,že se těší,až si půjde pro podpis na autogramiádu
Tvé knihy......no.....něco na tom bude..../úsměv/.Ji.

03.07.2014 20:07:02 | jitoush

Malinko se červenám :) Díky moc. A ten Poetův komentář si pamatuji, dodneška vím, u kterého dílka mi ho napsal :)

03.07.2014 21:01:59 | Elisa K.

...vůbec se nečervenej,víš, z Tvého psaní mám pocit,že píšeš lehce
a tak nějak samozřejmě,plyne to přirozeně,proto se to dobře čte.A s tvojí
chutí a pílí se to bude ještě dál rozvíjet.Fandím Ti,tak ať Tvá
vnímavá osobnost zachytí spoustu okamžiků na cestě životem.....Ji.

04.07.2014 21:24:43 | jitoush

Ani nevíš, jak se mi taková slova krásně čtou. Děkuji moc.

04.07.2014 21:26:30 | Elisa K.

za dva body:-)
skoro bych řekl, že ti jde líp próza. (to ale neznamená, že tvá poezie je špatná, naopak:-)
Prostě ti to jde.
RM.

01.07.2014 20:42:35 | Robin Marnolli

Děkuji :) Baví mě jak próza, tak poezie, jestli mi to jde, to už nechávám na čtenářích :)

01.07.2014 20:45:39 | Elisa K.

...jeden čtenář si myslí, že ti to jde:-)

01.07.2014 20:48:55 | Robin Marnolli

Tak to jsem moc ráda :) Hezký večer přeji :)

01.07.2014 20:50:00 | Elisa K.

...no mě hlavně dostali ti DJové...:o))...to jsem se tady rozesmál nahlas, když jsem si je představil...:o))

01.07.2014 18:47:24 | Jort

To jsem ráda :) Já když vidím holuby u nás na náměstí, tak opravdu "trsají" hlavou tam a zpátky, jenom ty sluchátka jim chybí :))

01.07.2014 18:50:09 | Elisa K.

Ježiš, to je nádhera! Opravdu tak krásně romantické, takové sladké pohlazení, mmmm, díky :)

01.07.2014 16:56:37 | AndreaM

Děkuji moc :) Jsem ráda, že se líbilo :)

01.07.2014 18:11:14 | Elisa K.

Eli! Áááách... miluju Hraběte a Ty jsi to na něj tak skvostně navlíkla! Teď Ti jen upřímně přeju, aby Tě něco tak poetického a sladkého potkalo, holčičko! :)
Zatím jen ST :-)

01.07.2014 08:54:41 | Pamína

Děkuji, Pamíno :) Taky miluju poezii Václava Hraběte, miluju i romantiku a sladké, tak proč to všechno nesmíchat dohromady ;)

V reálu to zažít, no nevím, ale ve snech... proč ne :) Díky za milou návštěvu.

01.07.2014 13:13:45 | Elisa K.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí