Vždycky něco končí, vždycky něco začíná . . .

Vždycky něco končí, vždycky něco začíná . . .

Anotace: Minipovídka scifi? . . . tak se to stalo . . . je mi hrozně . . . na parapetu sedí nějakej Tvor . . . už si nevzpomínám . . . vtom slyším zvláštní zvuk . . . už se tolik nebojím . . .

 

 

Vždycky něco končí,

vždycky něco začíná . . .

 

 

     Tak se to stalo. Tajně jsem doufal, že za mýho života se to nestane. Jenomže všechno to, co jsem si o tom přečet´ v Archívech Dávnejch dob, tak to všechno tam naznačovalo, že k tomu jednoho dne dojde. A to se stalo právě dneska . . .

 

     Je mi hrozně. Dívám se z okna a vidím tu spoušť. Po ulicích bloudí lidi. Chodí sem a tam a neví, co mají dělat. Je to zoufalý. Já taky nevím, co mám dělat, tak zatím koukám z toho okna. . .

 

     Ale nejsem tu sám. Na parapetu sedí nějakej Tvor! Je to neuvěřitelný! Je to Tvor z  Dávný doby! Je nádhernej! Nemůžu si vzpomenout, jak se jmenuje . . . Mohla by to bejt třeba srnka, ale ne, ty už přece před stoletími vyhynuly. Tohle je takovej malej Tvor opeřenej. Ano, tihle přežili do Našich časů. Čet´ jsem o nich v Archívu Dávnejch dob. Moc mě baví se v něm hrabat . . . No, to už teď nepůjde, nic totiž nefunguje . . . a pro jistotu jsem se rozhlédl po Místnosti. Ne, nic, jen ticho. Když jsem se podíval znovu z okna, Tvor už tam nebyl. Jsem tu zase sám.

 

     Tak čekám, ale nevím přesně, na co. Je mi deset a za chvíli už budu asi mrtvej. Život na naší planetě Ideal, dříve jí říkali Země, asi skončil . . . Ale možná, možná, že ještě uvidím mámu a tátu. Už si nevzpomínám, kdy jsem je vlastně naposledy  o p r a v d u   viděl . . .

 

      Máme to tak jako v každý jiný normální rodině, komunikace přes roboty. Máme dobrý vztahy. Když mají táta a máma míň práce, komunikujeme pak každý druhý měsíc. Ale roboti teď nefungujou.  Jak jsem řek´, nefunguje nic. To by se táta s mámou mohli vrátit sem do Místnosti. Stejně nemůžou pracovat na rozvoji naší „Ideální společnosti“, když nic nefunguje . . ., napadlo mě.

 

     Vtom slyším zvláštní zvuk, který jsem předtím nikdy neslyšel.  Dveře se otevírají nějakým podivným mechanickým způsobem a za nimi - jsou tam dvě postavy. Znám je. Jsou to oni. Táta a máma.

 

    Jdu k nim, trochu se bojím. Dívají se na mě a mlčí. Najednou mě máma přitiskne k sobě, a když mi dá svoji tvář na tu moji, cítím na puse sůl. Ale nevadí mi to, protože jinak cítím takový krásný teplo . . .

 

     Už se tolik nebojím, když teď budeme spolu takhle žít, a dokonce jsem se začal těšit na to nový neznámý, na to - co teprve přijde, na to - co teprve začíná . . .

Autor Fany, 29.11.2016
Přečteno 701x
Tipy 10
Poslední tipující: bogen, Iva Husárková, LV, Amonasr, Sanneke, Cyrda, banan
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...něco vždycky pokračuje...;-) jako dávný čtenář sci-fi říkám dobrý...

01.12.2016 22:14:51 | bogen

Děkuji, bogene, vážím si toho :-)!

02.12.2016 05:54:28 | Fany

Fantatickééé!!! Slintám blahem. S dovolením si ukládám. Miluju sci-fi. Fany, jsi mi vyrazila dech a jsem Ti za změnu tématu od opuštěného nádraží, které mi svíralo srdce smutkem, k tématu katastrofického scénáře budoucnosti, které mi svírá srdce smutkem, ale tak nějak lidsky mile roboticky buch buch buch... velmi vděčnáááá.... urááááá. ST. :-)))

30.11.2016 14:04:33 | Iva Husárková

Jé, tak to jsem, milá Ivo, fakt moc ráda, že jsem Tě tímhle nějak nevylekala :-), je vidět, že jsi statečné děvče, které vydrží všechno :-)))!

30.11.2016 15:37:32 | Fany

Fany, jsi proměnlivá a to je úžasné. Dokážeš zpracovat každé téma stejně jako marmeládu... :-))

01.12.2016 05:28:35 | Iva Husárková

Milá, Ivo, to je tak krásná voňavá pochvala :-), jestli si můžu vybrat, tak já nejradši jahodovou :-). Moc děkuju :-)!

01.12.2016 05:57:36 | Fany

Miluju jahodovou, tmavou s velkými zrníčky, tuhle jsem šla do obchodu a marmeláda nikde, prý zakázali používat výraz marmeláda nebo co a mělo to tragický dopad na výrobek samotný, páč co jsem si koupila jako nějakou ovocnou mišmaninu mě naprosto zklamalo... :-))

01.12.2016 06:46:51 | Iva Husárková

:-(, fůj, ty nejsou vůbec! dobrý!

01.12.2016 06:58:37 | Fany

Nee... :-(((

01.12.2016 13:29:15 | Iva Husárková

Mrazivé - kéž by to navždy zůstalo jen sci-fi, i když nevím, nevím... :-) ST

29.11.2016 17:53:35 | Amonasr

a samozřejmě bych si taky přála, aby tohle scifi zůstalo scifi, doufejme :-)!

29.11.2016 17:58:59 | Fany

Moc Ti děkuji za Tvoji pochvalu i komentář, vždycky mě to potěší :-), jsem ráda, že ta "mrazivost", tíseň, beznaděj, ale i jistá naděje skrz pocity desetiletýho kluka tam snad je :-).

29.11.2016 17:57:55 | Fany

No vidíš, za tu naději jsem Ti zapomněl poděkovat - je fajn, když ji autor čtenáři nenápadně podstrčí... ;-) Život nepřinášející naději by ani životem už nebyl, stejně jako umění uměním... ;-)

29.11.2016 18:03:43 | Amonasr

:-), můžu se pod Tvá slova podepsat :-)? Děkuji :-)!

29.11.2016 18:05:45 | Fany

:-)

29.11.2016 18:08:06 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí