PRVNÍ ČLOVĚK

PRVNÍ ČLOVĚK

Anotace: Netradiční sci-fi.

„Drž to, do prdele!“ zařval mi do ucha Yoz-mxix. Koutkem oka jsem zahlédl, jak mu po skráních stékají čůrky potu. Oběma rukama jsem vší silou svíral třesoucí se páku přistávacího modulu. Byli jsme už jen několik desítek metrů nad neprostupným pralesem a nikde žádné vhodné místo, kam bych mohl stroj posadit.
„Tamhle!“ vykřikl Phlog-gluqg a ukázal na jakousi vyvýšeninu na dvou hodinách. Stočil jsem modul tím směrem; byla to stolová hora, přesně to jsme potřebovali.
Měkce jsme dosedli do trávy. Yoz-mxix mě uznale poplácal po rameni: „Jsi vážně pašák, Wqoh-xopte! Za to můžeš vystoupit jako první!“
Zůstal jsem jako opařený. Taková čest! Oči se mi zalily slzami a vděčně jsem Yoz-mxixovi stiskl pravici.
Phlog-gluqg mi podal srolovanou vlajku: „No tak do toho, hrdino. A nebul, začínám točit.“
Po opuštění modulu jsem na okamžik zůstal stát na schůdcích a rozhlédl se po krajině. Bylo tu překrásně, uchvátil mne především ten vzduch, který je u nás takovou vzácností a mohou si ho dopřát jen ti nejbohatší. Tady jsem ho mohl nasávat plnými doušky a zcela zdarma! Kdesi dole se ozýval praskot stromů a řev mohutných veleještěrů, které budeme muset zkrotit nebo vyhubit, abychom tuto nádhernou planetu, tuto naši mladší a větší sestru, kterou jsme po věky dosud jen zpovzdálí pozorovali, mohli osídlit.
Ještě jednou jsem se nadechl a došlápl na zemský povrch. Rozvinul jsem vlajku Spojených kráterů, jejichž vědci a inženýři se tolik zasloužili o to, že jsme zde dnes mohli přistát, zabodl ji do kypré hlíny a pohnutým hlasem spontánně pronesl slova, která se mi uzdála adekvátní k situaci: „Je to malý krok pro Měsíčňana, ale veliký skok pro Měsíc!“
Autor Neklan, 24.09.2019
Přečteno 592x
Tipy 6
Poslední tipující: Frr, danaska, Iva Husárková
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to dobré tak ako to je. Ešte pár slov navyše by to pokazilo.

12.10.2019 21:02:45 | Vesbudko

Je to dobré tak ako to je. Ešte pár slov navyše by to pokazilo.

12.10.2019 21:02:44 | Vesbudko

Díky!

13.10.2019 05:27:41 | Neklan

Znovu jsem si to přečetla a mám také dojem, že by to chtělo pokračování. Co ty na to?

26.09.2019 20:05:00 | danaska

To už by bylo rozmělňování tématu, myslím si. Dobré je to takové, jaké to je.

27.09.2019 05:06:23 | Neklan

... Vtom proletělo kolem cosi jako ohnivé mračno. Země se otřásla, atmosféra se rozhořela, oceán se vypařil. Mnoho a mnoho oběhů následovala temná zima s prachem zahalenou oblohou bez slunce. Až pak se prach po explozi rozptýlil, ale to už nežili ani kolonisté ani veleještěři. Po zemi pobíhali malí tvorové, co se jednou nazvou savci...

(Nějak mi přišlo, že si to říká a druhou kapitolku. :-)). )

24.09.2019 21:36:49 | A42

:-)

24.09.2019 21:55:31 | Neklan

Já jsem tam překvapení našla, takže jste pane Karle asi opravdu v oboru sci-fi trochu vedle - jak říká mladá a půvabná Fany.

24.09.2019 10:47:55 | danaska

ano, piš to takhle nahoru a sděl něco také autorovi, takhle je to dobře, děkuji

24.09.2019 11:14:10 | Karel Koryntka

Obsahově nějak chudé, bez překvapení. Scifi by mělo mít nějaký vhled a přesah. (Nebo tam je a nechápu ho. jsem vedle jako jedle - jak říká stará dobrá Fany..)

24.09.2019 08:44:27 | Karel Koryntka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí