V RÁMCI ÚSPORNÝCH OPATŘENÍ

V RÁMCI ÚSPORNÝCH OPATŘENÍ

Anotace: Další veselá, netradiční a nekorektní "sci-fi".

V rámci úsporných opatření jsem nakonec jediným kmenovým astronautem na lodi Hyundai i105 zůstal jen já, místo všestranně proškolených Libora s Lubošem letěli nově přijatí agenturní zaměstnaci, Polák Juzek a Rom Dezider, kterým firma nemusela dávat příplatky za noci, víkendy a svátky, strávené v kosmu, a taky stravenky dostávali v nižší hodnotě. Hned mi bylo jasné, že si koledujeme o parádní průser. Problém nastal už při přistání na Marsu, kdy se Juzkovi podařilo utrhnout podvozek; když jsem mu dal dýchnout do alkotestru, ukázal displej 4,5 promile! Zapsal jsem to do palubního deníku, nic jiného se ostatně nedalo dělat, vyhodit jsem toho ožralu nemohl; však to pšonkovi vedení po návratu pěkně vyúčtuje! Při pokusu o odlet se pak ukázalo, že se nemůžeme odlepit od povrchu rudé planety, protože vážíme deset tun nad maximální limit! Mohlo za to přemrštěné množství vzorků, nasbírané Deziderem s úmyslem dobře je na Zemi zpeněžit! Nedbaje jeho spílání do gadžovských dylin nechal jsem cikána všechny šutry vyházet. Korunu všemu nasadilo neúspěšné spojení s orbitální stanicí Sungwoo 6; neúspěšné proto, že někdo vychlastal veškerou brzdovou kapalinu a někdo jiný pak odstranil všechnu měď z kabelů. Nezbývá než upustit od plánovaného doplnění paliva a pokusit se doletět zpátky na Zemi s tím, co máme. Když dobře využijeme každou kapku, mohlo by se to podařit. Při kontrole poslední palivové nádrže však s hrůzou zjišťuji, že je poloprázdná! Spojuji se se základnou a chci vysvětlení, jakýsi důležitý Korejec tam však stále dokola povýšeně drmolí cosi o úsporných opatřeních! Ke všemu nám dochází i kyslík – většinu ho spotřeboval ohýnek v pilotní kabině, rozdělaný Deziderem. Juzkův skelný pohled napovídá, že Polak ma wszystko kdzies, zatímco jeho snědý kolega vylovil z úkrytu propašovanou kytaru a pěje nějaké teskné písně. Obávám se, že ty stravenky už nikdo z nás nevyužije.
Autor Neklan, 26.09.2019
Přečteno 430x
Tipy 2
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jáa, jajaj! Eščchče furt dobrý. I když fčerejšek byl drošku opepřen "Zítra vstanu a opařím se čajem" a tady bych viděl něco i ze "Skřivánci na niti".
Esli se pletu, je to možný. Se musím přiznat, Metaxa mi šmakuje. Ovšem kategoricky říkám, že:" Alkoholické nápoje zásadně nekonzumuji! Leda v malých dáfkách". Čez buřt!

26.09.2019 19:34:50 | Lesan

Díky za zájem a hodnocení, ač pod vlivem :-) Ještě sem pár mikropovídek hodím.

27.09.2019 05:08:30 | Neklan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí