Nepořádek

Nepořádek

Dnes trocha osobní archeologie. V únoru roku 2000 jsem napsal povídku, ale krátce poté se mi zhoršila moje dlouhodobá nemoc a při několikaměsíční hospitalizaci se na povídku úplně zapomnělo, nebyl jsem tehdy ještě na žádném literárním serveru (ač nějaké servery v této době už existovaly) a psal jsem převážně "do šuplíku" a do jednoho elektronického časopisu, který jsme dělali s kamarády - tam povídka také nevyšla, Prostě jsem v současné době vyhrabal text povídky, ještě k tomu v trochu nevyhovujícím formátu (LaTeXový zdroják se ztratil) ale byl jsem schopen extrahovat text a zkopírovat sem. Nechal jsem, z úcty k mému tehdejšímu já, anachronismy typu "disketa" a pouze doplnil znovu kurzívu, kterou se nepodařilo zkopírovat jako kurzívu. Tak si užijte toto "archivní" dílo, je z něho vidět, že je z období, kdy ještě dozníval můj velký zájem o fyziku (a astrofyziku) z období gymnázia.

------------------------------------------------------------
Už pět nechutných let se plahočíme na Alfa Centauri. Kosmická loď má
velmi vtipné a originální jméno Alfa. Tuto zprávu naťukávám do lodního deníku, protože co je v počítači, to se zcela jistě neztratí není-liž pravda? No není snad pravda že v kompíku je to v adresářích, v souborech, v databázích . . . ergo uspořádané ! A není tam chaos jako tady v kajutě, viď, Pavle?
Hmmm. . . Pavel spí, nebudu ho rušit ale určitě jsem měl před chvílí v ruce
ty fotky Oortova mračna, které se musí poslat na Zem. A disketu s gameskama.
Určitě jsem tu někde měl tu disketu s gameskama. To snad není možný, tady
toto. Spánek a gamesky. Dvě formy úniku ze stále se zvětšujícího bordelu.
Řasy. Všude ty zatracený řasy z urychlovacích nádrží. Vyrůstají ven a někdo
je furt musí odstřihávat. Já ne. Já teď nejsem na řadě. Já se jenom snažím najít
ty fotky v tom bordelu, kterej tady vládne. Všechno to lítá v podělaným beztíž-
ným stavu. Starý časopisy, comixy, diskety, vědecký zprávy. . . A řasy. Podělaný
hydroponický žrádlo.
Vždycky jsem chtěl být kosmonautem. Ach jo, to jsem byl ale naivní cvok.
Přihlásit se na let na Alfa Centauri. . . A to je teprve cesta tam. Čím dál větší
bordel. Čím to asi – sakra zakopl jsem o starej výzkumnej spis – všechno je?
Jdu přemýšlet a u toho hledat tu disketu s gameskama.
***
Nic jsem nenašel. Samozřejmě. Za chvíli bude kosmická loď Alfa v takový
pozici že budeme moct vysílat na naši Matičku Zemi. A já nemám ty fotky.
Ach, Země, Země. . . Jsme tu uzavřeni v plechový pixle a letíme vesmírem. Po-
čkat. . . uzavřeni . . . to mi něco – teď kolem proplulo pár knížek – připomíná! To slovo začíná na „en". Co to jenom. . . i v mysli už mám bordel.
Entropie! To je ten výraz! V uzavřeným systému vzrůstá – kruci, řaso, nepleť se tady! – neuspořádanost čili entropie. Zajímavá myšlenka, zapsal bych to do počítače ale kde mám v tom bordelu najít toho zatracenýho kompa, krucinál!
Autor danielsoft, 01.12.2022
Přečteno 212x
Tipy 1
Poslední tipující: Marry31
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobrý bordel, úplně jsem si to představila :D

01.12.2022 13:00:21 | Marry31

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí