Když vaří chlap, aneb orgasmus nad prsíčky u talíře

Když vaří chlap, aneb orgasmus nad prsíčky u talíře

Anotace: ... a vůbec vám nebude vadit, že ta prsa jsou jen krůtí - anebo naopak - bude vám fajn právě proto, že jsou krůtí...

**

Když vás honí mlsná a nevíte,  NEVÍTE! co byste si vlastně přáli, vzpomeňte si na tento receptík. Pak už vám to půjde ráz naráz... Předesílám, že to není špatné ani s kotletami, řízky, plecí i krkovicí - ale krůtí prsa jsou krůtí prsa. Ta v této konstelaci prostě nemají chybu...

Nejdříve ze všeho si dejte v hrnci na pařák uvařit brambory ve slupce. Když jimi projde bez větších potíží špejle, slijte vodu a dejte je vychladnout. Potom je dobré si udělat zeleninový salát dle Vaší chuti, aby měl čas se hezky rozležet a  juchajda - jdeme na to hlavní! Olomoucké tvarůžky si vidličkou rozmačkejte na malé kousky a přidejte k nim naškrábaná drůbeží játra... Můžete samozřejmě použít třeba i Májku. Směs je potom trošku hladší, ale  trochu změní chuť jídla a zase: je to jedno změnu stejně nikdo nepozná...

Promíchejte, opepřete, přidejte špetku provensálských bylinek rozmělněných v dlani, asi čtyři stroužky česneku, rozetřeného se špetkou soli a malou lžičku plnotučné hořčice. Se solí to nepřehánějte, protože syrečky (případně Májka) jsou dost slané samy o sobě. Umíchejte z toho něco jako pomazánku. Jo, pravda, v téhle fázi to tak trochu - no - smrdí, ale slibuju Vám velkým fialovým slibem s jasně žlutými puntíky, že ve finále nebude po syrečkovém odéru ani pamááátky.

Dále: z jasných důvodů, o nichž už píši ze začátku, budete potřebovat tolik krůtích prsou, kolik jich bude třeba pro vás, případně vaše hosty. Maso si nakrájíte na plátky silné asi čtyři cenťáky, do nich uděláte nožem kapsu -  tu naplňte připravenou směsí a párátky, nebo jehlami kapsy sešijte, svrchu lehce osolte (pozor s tou solí, syrečková nádivka je už slaná až až), s citem opepřete a posypte provensálskými bylinkami. Kapsy potom rozložte do pekáčku vymazaného olivovým olejem a je ještě svrchu trochu pokapejte. Přiklopte je horním dílem pekáče a dejte do trouby péci - asi tak - baj oko - na dvěstě stupňů (samozřejmě Celsia - Fahreheitovy stupně by vám to opravdu, ale opravdu neupekly).

Každou čtvrthodinku kapsy kontrolujte a mašlovačkou je heez-ky potírejte vypečenou šťávou. Nebuďte vykulení, když Vám začne směs z kapes trochu unikat. To vůbec nevadí - šťávu to obohacuje a je z ní potom napečením okolo kapes výborné „ňamňání". V tuto chvíli se opusťte maso a dejte se do loupání uvařených brambor, které již stačily trochu vystydnout. Nakrájejte si je na plátky a rozložte je na plech, opět potřený olejem. Osolte je, lehýnce opepřete, posypte mletým kmínem a pokapte zase svrchu olejem. Vstrčte plech s nimi do trouby, třeba pod pekáč s krůtími kapsami  a ony se tam budou hez-ky po-ma-lu opékat.

Až bude maso skoro upečené, zalijte jej sladkou, třiatřicetiprocentní smetanou a dejte ještě, už bez horního dílu pekáče, zapéct - podle potřeby a vaší ctěné chuti. Během téhle fáze zapékání občas, asi - řekněme - po pěti minutách, pekáč vyndejte a kapsy s láskou potřete šťávou a smetanou z pekáčku. Udělá Vám to na mase ú-žas-nou vrstvičku něčeho fan-tas-ti-cky dobrého. Brambory mezitím už asi budou upečené do zlatova a tak plech s nimi vyndejte z trouby.

_____________

Táááák...Brambory i prsa jsou opečené do zlatova... No a tím jsme ve finále. Krůtí kapsy jsou krásně opečené, brambory taky, všechno voní až... no - velice! i ten salát se nám už hezky rozležel. Naaranžujte jídlo na talíře a podávejte...

Kombinace opečených brambor, syrečků, paštiky, masa a sladké smetany, to celé podtrženo kvalitním červeným vínem, nebo nějakou dobrou dvanáctkou, nám připraví něco, jako gastronomický orgasmus - opakuji:  Věřte mně, že se nemusíte bát syrečkového, či česnekového pachu. Během pečení prostě zmizí a zbude jen něco fantastického...

No - a když vás budou mastná ústa chválit, dělejte jako že to nic, to je pro mne normálka: takhle vařím stále, neboli správně česky FURT!

 

 

 

Autor aravara, 17.03.2019
Přečteno 773x
Tipy 4
Poslední tipující: Amonasr, šerý, hanele m.
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Cizinče zdá se, že Vaše kolty Smith & Wesson jsou nabité, proklatě nízko. Avšak krůtí prsíčka? Pchá. Třikrát pchá!!! A to i s tím, že část receptu je totožná s mým!
Neboť základní rozdíl je zcela kardinální, k vyhotovení delikatesně gurmetské pochoutky. Devět z deseti cikánů to již potvrdilo. Jen v příhodném čase sluneční podvečerní pohody je nutno vytáhnouti nefalšovaná kamínka PETRA s kouřovody nerezovými. Jen oheň na švestkových , či bukových polínkách dokáže nefalšované přidání chuti divočiny, v městských aglomeracích zcela nepoznané. Dále nutno míti litinové kastroly na vedlejším dřevěném špalku a stolu řeznickém.
Zásadní rozdíl lahody je však v raním doběhnutím do voliéry australských dravých ptáků (Australka velká), zachvácením šestiměsíčního kokrháče (kohoutě) s následným vykrvením pomocí methódy sekyrko-micinové. Po všech dalších procedurách řádně silný vývar se připravuje na venkovním ohni již zapáleném.
Doporučené podlévání konečné úpravy v litinovém pekáči prsíček bílých v anglické slanině balených, podlévaných pivem ne řidším než stupňů č.12, nejlépe dvakráte chmeleným. S konečným přelivem smetanovým ve vavřínovém oparu a novém koření připraveným. Jó, brambůrky nezapomenout nakopat na políčku, cestou od voliér.
Tato úprava nabývá na významu při totálním black-out krachu, kdy žádná ilektrická inergie po drátech již nepřichází. Může být i tak, že pojíte i Poslední večeři Páně!

18.03.2019 11:48:38 | Lesan

Ale jo, já jsem dědek, který ještě pamatuje starý skauting a čundr, vaření v celkem slušně vybavené kuchyni pro 2000 vojáků i v množství pro dva až tři lidi, pekl jsem ryby na rozpáleném kameni (byl to čedič a fonolit) takže s tebou šousthlasím, přes tuhle žrací romantiku holt! nejni. Musíš ale uvažovat: 81 let není 18... taky se dočkáš obyčejnýho sporáku a budeš rád, že se okolo něj můžeš aspoň šourat (:-D Jídlo dobře udělané na otevřeném ohni ale nic nepředčí. Dávám ti sto bodů ze sta...

18.03.2019 17:02:13 | aravara

Jdu na To!

17.03.2019 23:47:19 | šerý

Dobře činíš a když tě napadne něco chytrýho, co ten můj recept neobsahuje věz, že budu první, kdo to vyzkouší. Je to totiž recept nesvázaný konvencemi a organicky se vyvíjí už 150 let.

18.03.2019 17:05:25 | aravara

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí