Špička ledovce

Špička ledovce

Anotace: Ztráta paměti = ztráta dosavadního života..

Purpurový závěs se nesměle zachvěl. Z knihovny popadaly všechny staré svazky, ale nikomu to nevadilo. Přichází, tichými kroky se vpíji, tak jako se vpíjíme. Kdysi. Červené prostěradlo si na stěně hraje vlastní stínové divadlo o něčem z kašmíru a piano pomalu rozladěně doznívá, dokud i poslední klávesa neodmítne poslušnost. Potom obraz mizí a žádná vzpomínka už jej nesloží.

Ráno, když se probudí, výhled z okna je mu cizí. V otevřené knize nepoznává písmena a uplakaný úsměv ženy, která se nad ním sklání, v něm vyvolává jedinou otázku.. Kdo jsi? Slzy vytryskly z očí a naděje se roztříštila. Nezná ji. Vřelá objetí, smíchem naplněné chvíle a probdělé noci, kdy si jen tak povídali o hloupostech, se nikdy neodehrály. Prázdno. Snad z jejích očí může alespoň hádat. Vidí tam však neznámý příběh, kde on není on. Měl by cítit lítost. Proboha, kdo psal scénář? Desítky nic neříkajících obličejů a zmatek nejen v hlavě, ale i v srdci. Kam se poděl ten pocit, který mu dával křídla? Tak samozřejmý a nenucený, přitom křehký jako porcelánový motýlek.

Slunce kvetlo zlatem a západní vítr sem přivál koráby bolestných záblesků, až se purpurový závěs nesměle zachvěl. Z knihovny popadaly všechny staré svazky, ale nikomu to nevadilo.. Ne, už prosím znovu nezhasínej!
Autor Monali, 12.03.2012
Přečteno 567x
Tipy 18
Poslední tipující: DarthZelda, Anjesis, Kaitlynn, Robin Marnolli, Favi, Dominik Plesr, KockaEvropska, terezkys, Dorimant, ...
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zhasni :) a zavři oči :)

13.08.2013 19:00:19 | Favi

ST! z povídek jsem toho tady zatím moc nečetl, ale tohle je zatím nejlepší, na co jsem narazil;-)
a taky mám rád ty krátké:-)
RM.

09.12.2012 18:21:20 | Robin Marnolli

Přijde mi to hodně lyrické a tím mne to i zaujalo. Vybočovat ze zajetých kolejí není na škodu :-)

15.03.2012 09:44:25 | Dorimant

Píšeš pořád nádherně, i když z toho trochu mrazí.

12.03.2012 23:27:19 | Núrnen

Líbí se mi, takové snové psaní. Nic akčního se tam neděje a přitom se čte tak krásně, ST

12.03.2012 15:09:49 | kočkopes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí