Zázračné Krasnice 13, 14

Zázračné Krasnice 13, 14

Anotace: 2. díl svazku RENOVACE DUŠE

Sbírka: Zázračné Krasnice

13.
Tomáš má místečko, kam si rád vyleze. A to je na mámin, nebo tátův klín. Tentokrát byl „poctěn“ Jarda.
„Tomáši, pan Jonáš říkal, že bys nemusel chodit do školy. Stačilo by jednou za půl roku formální přezkoušení…“
„Tohle, tati, nemyslíš vážně? Já mám ve škole Adélu… teda, chci říct… kamarády, tati. A co bych doma dělal sám, když Markéta s Katkou jsou stejně ve škole? Táto… tati…“ Tomáš tahá Jardu za vousy, „že můžu chodit do školy…“
Úpěnlivě, se strachem v očích, kouká Tomáš na tátu.
„Ach jo… no jo… dělám to nerad,“ Jarda kluka pohladil, „tak si do tý školy choď. Ale je to pro tebe ztráta času…“
„To těžko. Kluci zase umí, co já ne!“
„Jó? Například?“
„Například, tati, když žábě strčíš do zadku brčko – tak ji můžeš krááásně nafouknout!“
„Proboha,“ zhrozil se Jarda, „a tohle se tvojí Adélce líbí?“
„Nééé, co blázníš, tati,“ naladil andělský úsměv, „Adéle se líběj jiný věci, přece…“
„Co? Jaký věci, Tomáši?“ Jarda se nervozitou začíná trochu potit…
„Já nevím… třeba… vždyť víš,“ červená se Tomáš…
„Že tys´ ji dal pusu!“ Jarda začíná s výslechem.
„Já? Holce? Fuj! Ty máš nápady, tati... Adéle se líbí, když jí domů nesu tašku. Ona ji má těžkou jako prase, tati.“
Na Jardovi je vidět úleva.
„Když tašku, tak tašku. Panu Jonášovi řeknu, že do tý školy prostě musíš chodit. To je jednou jasný, že jo…“
„Jenom bych rád, tati, abys´ na příští rodičovské schůzce paní učitelce domluvil. Já jsem schválně v počtech udělal dvě chyby, a ona mi stejně dala jedničku. Tati, úča ty moje úkoly snad vůbec nečte!“
„Tak nevím, chlapče, jestli mně z tebe brní víc hlava, nebo noha… co mi na ní sedíš…“
____

14.
„Chlapi, slibte mi, že to nedopadne jako minule,“ hrozí nám prstem doktor Jonáš.
Sedíme u krbu - řekl bych, že snad všichni. Místo brutální borovičky popíjíme lehké červené. Doktor zítra odjíždí... vlastně pořádáme menší rozlučku.
„Když jsem za vámi do Krasnic přijel,“ pokračuje pan doktor, „měl jsem v mozku 100 miliard neuronů. Teď jsem ztěží na polovičce,“ smutně se usměje.
S Jardou jsme si mysleli, že doktora tykání, po tak drastickém zážitku, přešlo. Ale doktor je formát – ani stín výčitky. Jen přátelské škárlení. Dál mu smíme – ne, musíme – tykat.
„Franto, jakpak je vlastně Tomáš učenlivý?“ ptám se.
Doktor se ohlíží, jestli Tomáš není na blízku.
„Já se učím od něj,“ šeptá doktor spiklenecky. „Náš tým vlastně mapuje, co všechno Tomáš ví…“
Visíme doktorovi na rtech, ale on si dává pauzičku. Znalecky vychutnává červené z Moravy. Pak se zase opatrně rozhlédne.
„Lidi, on toho ví strašně moc…“
„Ježíííši,“ vyjekne Jarmila, „aby nás kluk nepřived do neštěstí…“ křižuje se.
„Franto, to my víme taky, že toho ví moc,“ povídá Pavel potichu, „ale… jak moc?“
Doktor si prohrábl vlasy, až mu na hlavě zůstal trčet kohout.
„Jak bych vám to… laicky… teda bez urážky… No třeba: synapsi. To je nervové zakončení pro přenos informací mezi neurony. Mluvím hlavně o mozku… To, že Tomáš věděl hned, o čem je řeč, to mě samozřejmě vůbec nepřekvapilo. Ale co mě šokovalo – on ukázal, jak by se dala s obrovskou přesností MĚŘIT rychlost přenosu informací !!! Já samozřejmě nevím, jestli to bude fungovat… ale, z tohodle úhlu se NIKDO na světě… rozumíte… on je první, kdo to asi rozlouskl.“ Doktor kroutí hlavou, a vyprázdnil další sklínku.
„Franto… a alkohol, ten přenos informací zrychluje, nebo zpomaluje?“ ptám se doktora.
„Zpomaluje. Proč?“
„Zítra ti přece do ústavu přijedou Japonci. Cítím za tebe jistou zodpovědnost, chápeš?“ usmívám se na doktora.
„Honzo, vždyť já v životě nebyl opilý…“
Jarda mu skočil do řeči: „To už jsme jednou slyšeli.“

(Pokračování)
Autor Aťan, 19.06.2007
Přečteno 491x
Tipy 2
Poslední tipující: Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

já chci taky zažít, aby mě jednou moje dítě prosilo, ať může chodit do školy... =D

20.06.2007 22:56:00 | Ágnes

Prosím tě Aťane, kde jsi to s tou žábou vzal?
Jako holka jsem to viděla dělat kluky a pěkně jsem se pozvracela. Ještě vím jak se dělá myší striptýz. Tak kdyby s to chtěl znát, dej vědět. Ráda tě poučím...:-)

20.06.2007 21:00:00 | Verule

Sioraku, geniální děti neumím, moje dcerky ti to rády potvrdí, že jo? (Volají na mne, že by v prvé řadě musely mít geniálního otce :-(

20.06.2007 17:29:00 | Aťan

Už bych se rádá mrkla jedním okem na konec A to jsem si myslela jak nejsem trpělivá.
Prosímtě-pohni.

20.06.2007 11:46:00 | s.e.n

Dva úplně skvostný díly!!!
Tomášek - s chutí jsem se zasmála... (Péťa "měl" v 1. i 2.třídě Áju neboli Alenku - též jí nosil tašku).
A Franta je jasný důkaz toho,že čím je člověk schopnější, tím méně má zapotřebí "něco ze sebe dělat", nepotřebuje se povyšovat nad ostatní. Ostatně - nad "krasnickými" by se povyšoval tak leda totální pablb! :-D

20.06.2007 10:50:00 | Judita

...kruci došla barva ...honem Karla ...

...jsem nasraný a něco ti povím ...závislost je svinstvo ...

20.06.2007 07:56:00 | WhiteSkull

Danieli... tak to se budem učit dva. :-))

20.06.2007 07:50:00 | Aťan

Aťane, nezlob... tyto děláš fakt schválně... Já už o tom po nocích přemýšlím, zkouším varianty, am půjde vývoj toho příběhu... fakt mě budeš mít na svědomí...
Ale jinak je to naprostá bomba. Až to bude komplet, tak si to projdu a budu se učit, jak se vyrábí napětí v ději...

20.06.2007 07:11:00 | Daniel S.

Také jsem v životě nebyl namol - dle definice doktora...

19.06.2007 16:16:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí