Dopis Vlastě Kálalové-Di Lotti

Dopis Vlastě Kálalové-Di Lotti

Anotace: bacha jako na to... tenhle text jsem poslala do jedný mezinárodní soutěže a získala za něj zvláštní ocenění poroty. já vím, že bych se neměla chlubit, ale co naděláš...

Dopis Vlastě Kálalové - Di Lotti, české lékařce a rodačce z Bernartic

Drahá Vlasto,
Tímto dopisem bych Vám chtěla vzdát hold za vše, co jste kdy udělala.
Vaše nebojácnost se projevovala už tehdy, když jste se rozhodovala, kam jít na školu. I když vás spoustu lidí postrkovalo k profesi, kde byste mohla využít své lingvistické nadání, díky kterému jste uměla již v sedmnácti letech sedm jazyků, rozhodla jste se pro lékařskou fakultu se specializací na chirurgii, což bylo až troufalostí.
Velice mě zaujalo, s jakým přesvědčením jste se připravovala na cestu do Bagdádu, a ač jste nevěděla, jestli se vaše mise opravdu uskuteční, šla jste tvrdě za svým cílem, a tak se to díky T. G. Masarykovi a jeho půjčce podařilo.
Dala jste bagdádským ženám tolik potřebnou lékařskou péči. Tím ale Vaše pomoc nekončila. Stávala jste se čím dál známější, založila jste sanatorium v Domě trubačů a díky vaší dobré pověsti jste dostala možnost léčit příslušníky královské rodiny.
Nebyla jste jen lékařkou, ale i významnou vědkyní a entomoložkou.
Mimo to jste byla matkou syna Radbora, dcerky Drahomily Lydie a manželkou Georgia Di Lotti.
Byla jste silnou ženou, překonala jste těžkou nemoc, která vás upoutala na několik měsíců k lůžku. A to nejhorší, vyvraždění celé Vaší rodiny ustupujícími Němci roku 1945, mělo terpve přijít. Když Vám vraždili vaše nejbližší, předstírala jste smrt, aby jste mohla dále pomáhat. Jistě s bolestí v srdci jste přednášela všude ve Světě, učila se dalším jazykům a snažila se být nápomocnou všem, kteří to potřebovali.
Prezident Masaryk řekl: „Udělala jste v cizině Československu dobré jméno. A takový kus práce by leckterý mužský nezastal.“ Já ač nejsem prezidentem říkám: „Děkuji!“ Tímto prostým slůvkem se dá říci hodně, já chci vyjádřit můj neskutečný obdiv k Vám, vaší práci, statečnosti a činům, protože jen slovy se zlu čelit nedá.
Autor CHoKoLaTeKiss, 08.03.2008
Přečteno 306x
Tipy 2
Poslední tipující: kryndy
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Ačkoliv tuto ženu vůbec neznám, chápu Tvůj výraz díků. A je krásné, že zrovna na MDŽ.

08.03.2008 21:56:00 | kryndy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí