Netrpělivost

Netrpělivost

Anotace: Domácí úkol do češtiny??? Checheche...

Půl páté večer. V zámku zarachotí klíč, Jana vtrhne do bytu. A to dneska přišla brzo! "Tome, jsem tady. Zabalils' všechno, jak jsem ti řekla?" Tomáš nikde, byt je prázdný. Jana zakleje, to jí dělá naschvál!
---
Půl šesté večer. V zámku zarachotí klíč, Tomáš vejde do bytu. "Promiň, měli jsme oslavu. Hodím ty tašky do auta. Doufám, žes' nepila, budeš muset řídit..." Jana spolkne nadávku a zamkne byt.
---
A už se řítí po dálnici. V hustém provozu kličkují mezi kamiony. Stmívá se . "Co bylo dneska v práci?" - "Nic!" odbude ho. Tomáš se omlouvá: "Pepík měl narozeniny, museli jsme si připít." - "Zrovna dneska! Víš, jak nesnáším dálnici..." - "Pozor!" - "Kde dělal autoškolu?! To ho neučili blikat?!"
---
Jana mrkne na tachometr. Přidá plyn. "Jestli to nestihneme, tak si mě nepřej!" - "Ale no tak," chlácholí Tomáš. "S takovou skvělou řidičkou." Prstem zmáčkne tlačítko. Auto zaplní hudba. "Ztlum to!" - "Ale vždyť je to potichu," brání se Tom. "Mně to vadí. Ztlum to!" - "Dobrá, dobrá." Prstem zmáčkne tlačítko, rádio se vypne. Jana se mračí. Nestihnou to. "Pozor!" - "Co zas?" - "Překračuješ povolenou rychlost."
---
Na přední sklo bubnují kapky. Jana skřípe zuby. Nestihnou to. Nesnáší déšť! Nesnáší dálnici! Tomáš si brouká nějakou písničku. "A to hlásili, jak má být pěkně." Jana upřeně sleduje vozovku. "Nemáš tam pití?" ptá se a střelí po něm očima. Tomáš hledá v tašce. "Hm...hm..." Jana si povzdychne. Nestihnou to. Mrkne na tachometr a přidá plyn. "Hm...hm... Nemůžu to najít..." Zrovna dneska! Nestihnou to...
---
Provoz nepatrně řídne. Jana mhouří oči, vozovka se jí leskne. Nepřestává pršet. "Kolik je hodin?" - "Něco po sedmé." Nestihnou to. Nemůžou to stihnout. Jana má vztek. Slíbili , že přijedou v čas. Nestihnou to. Na silnici stojí voda. Jana přidá plyn. Musí to stihnout! Slíbili, že přijedou v čas! Musí to stihnout!
---
"Pozor!"...
Autor Di, 09.03.2008
Přečteno 248x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí