Zabil jsem člověka

Zabil jsem člověka

Anotace: ---

PŘEDMLUVA

S kamarádem jsme vedli debatu, jestli bych jako civil v míru byl schopen zabít člověka. "Ze mě nikdo vraha neudělá," tvrdil jsem mu s jistotou.
"Však ty na něco přijdeš... a pak to hoď na papír. Rád si to přečtu," smál se mi do obličeje.
Tak Pavle, tady jeden příběh je...

_____

Sedím na půdě a mám už otlačený zadek. Puškou mířím na chodník před barem. Je tu zima, ale přesto se mi potí ruce. S vraždou mám dnes premiéru.

Co se stalo? Vlastně nic výjimečného – jen jsem přišel o všechny úspory a o manželku. Stavební firmě B+K jsem svěřil tučnou zálohu... ale rodinný domek nám nepostavili, a peníze nevrátili. Soud jsme s ostatními věřiteli vyhráli, ale to je asi tak všechno. Za to si nekoupím ani cihlu. Kdyby tchán věděl, na co mám jeho kulovnici...

Už by Velkozloděj mohl z toho baru konečně vyjít, nechce se mi na půdě trčet věčně. Navíc jsem příšerně rozklepanej, ještě nikdy jsem nevraždil. Pořád mám před očima jeho pohrdavý úšklebek. U soudu jsme byly pro něj jen hnidy. Na chodbě nám polohlasně prozradil: „Byl by hřích takové blbce nezkasírovat.“

Před týdnem jsem si na něho počkal u jeho luxusní vily. (Teda jeho vily ne – je přepsaná na „cizí“ osobu, jako všechno.) Vyšel v perfektně padnoucím obleku, dvě gorily ochranky měl u sebe. Přešel kolem mne, vůbec mě nepoznal.
Křikl jsem mu do zad: „Náš stát mě před vámi neochránil, tak se o to postarám sám!“
Otočili se. Jedna gorila se ozvala: „Prosím?“
Konečně i Velkozloděj se mi podíval do očí: „Máte problém, pane?“ zeptal se kultivovaně.
„Jo. Oba máme problém. Jestli mi nevrátíte 680 tisíc, zabiju vás.“
Všichni tři se rozesmáli. Už na mě dál nereagovali, nasedli do auta a odjeli. Byl jsem pro ně pan NIKDO. Jejich myšlení je nastaveno na stamilióny, pouhé tisíce je nezajímají. A lidské osudy už VŮBEC ne...

S Evou jsme prožili krásných šest let. Bohužel bez dětí, protože manželce hrozil krevní výron do mozku. Oslabená stěna cévy je na tak nepřístupném místě, že se nedá operovat. Nepřežila by ani operaci, ani porod. „Vaše paní se musí vyhýbat nadměrné fyzické námaze a hlavně STRESU!“ kladl mi doktor důrazně na srdce.
Nad vodou nás držel sen, cíl, ke kterému jsme se upnuli. Až se odstěhujeme z malého bytu, kde bydlíme s jejími rodiči, adoptujeme si dítě.

Před týdnem Eva upadla do kómatu. Každý den jsem jí do ucha šeptal: „Evičko, bojuj, ...moc tě prosím... Já ty peníze z toho grázla dostanu, nemusíš mít strach...“

Včera to Eva vzdala.

Velkozloděj a vrah mé ženy vychází z baru. Má sebou naštěstí jen jednoho z ochranky, nebudou se před ním tolik motat. Z půdy vidím docela dobře. Tlumič na kulovnici byl dobrý nápad, nechci kvůli střelbě vystrašit půl města. Hlavně se musím uklidnit, strašně se třesu. Muška poskakuje... takhle by to nešlo... musím ho trefit na první dobrou.
Z pušky se ozvalo suché mlasknutí. Zásah do hlavy. Upadl. Ochranka ho neochránila.

Zvoním na bzučák. V mluvítku Policie ČR se ozvalo: „Nó?“
„Dobrý den. Jdu oznámit vraždu.“
Znova to zaškvrčelo. „No jó... ale teď tu nikdo nééjni. Jsou na obědě. Můžete přijít tak za hodinku, nebo za dvě?“
„Můžu...“
Jdu domů. Jsem zmatený, ale jedno vím jistě: najděte si mě po obědě sami. Všechno za tebe „Státe“ už dělat nebudu.

______

DOSLOV

Tato vražda je zároveň sebevražda zoufalého chlapa. Ví, že mafiáni si ho dřív nebo později najdou. Anebo ho vědomě nechají běžet? Třeba nechtíc vyřešil mocenskou hierarchii v gangu.
Ale i já jsem přesvědčen, že "Stát" takové Velkozlodějské hajzly nezastaví... možná to neumí, možná ani nechce. Kdo ví.

_____
http://atanova-zasuvka.blog.cz/

Autor Aťan, 02.05.2008
Přečteno 923x
Tipy 54
Poslední tipující: Jana B., WhiteSkull, David Janovský, Iv, Zasr. romantik, Darwin, Tempaire, innominata, Ta slečna z ústředny, Zdeněk Farkaš, ...
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já bych ho nechala žít.Smrt je pro toho šmejda moc milosrdná,nešpinila bych si s ním ruce.Věřím na boží mlýny,až na to že jim to dost trvá.Ale ne že by nebyla chutˇ se mu pomstít-ještě nemám duši jak lilie.Připravit ho tak o jeho lásku-majetek.
Kdyby to ovšem šlo.U mafiánů těžko.

30.05.2010 16:01:00 | Iv

Čtu si Tě namátkově, Aťane, i tak je to síla!!!

06.02.2010 18:07:00 | Zasr. romantik

Moc peněz zlo ducha.Pohodlí lenost. Možnost příležitost. Potřeba spotřeba. Vážnost znalost chování. Úcta pocta zácpa.

28.08.2008 20:58:00 | umělec2

... tak lehkou smrt si takový hajzl nezaslouží...

20.05.2008 11:26:00 | Žqáry

Dílo?
Extradílo!
Čtu, a určité řádky ve mě vzbouzí vstek, čtu dál a další řádky ve mě vyvolávají lítost a slzy v očích.
Je mi líto té manželky a nejradši bych měl chuť mačkat spoušť já.
ST

16.05.2008 09:44:00 | Orichi

Tak to je, Filipe, nedorozumění. Dřív tu tahali za nitky komouši, teď tu tahají za nitky nadnárodní společnosti a mafiáni. Já osobně se mám dnes líp, než za komunistů. Ale vím, že tohle každý říct nemůže. Od své puberty jsem chtěl (kromě holek) svobodné volby a volný přístup k informacím. Nedopadlo to po sametové revoluci přesně tak, jak jsem chtěl, ale návrat do doby minulé tedy rozhodně nechci. Kvůli tomu ale nebudu zavírat oči před dnešním bordelem. (Jako výzvu ke střelbě do lidí povídku neber, je to myšleno jako myšlenkový zkrat zoufalého muže. Myslíš, že se to nemůže stát?)

11.05.2008 15:03:00 | Aťan

Moc se mi to nelíbilo. Neříkám, že je to špatně napsané, to není, ale nelíbí se mi tam ta příměs toho, že se hlavní hrdina snaží jakoby kritizovat dnešní dobu -I když ne přímo, ale je to tam obsaženo- a hrát si na to, že dříve to bylo lepší a s tím já nemohu souhlasit! A proto se mi nad celým tím textem zvedá žaludek... Je možné, že jste ani nechtěl aby to takhle vyznělo, ale já když to čtu, tak to v tom vidím.

11.05.2008 12:34:00 | Filip Mozek

Hm síla, ale pravdivá. Spravedlnost pro "obyčejného člověka" v dnešní době již neexistuje. Ještě, že nejsem mladá, lituji dnešní mladé lidi, že v té džungli musí budovat svou budoucnost.

06.05.2008 21:12:00 | vandule

Mám z toho trochu mrazení v zádech. Asi taky proto, jak jsi to dobře napsal.

06.05.2008 15:35:00 | Štěpina G

Tvá povídka mne opravdu zasáhla...
Je hrozné, co život nadělí...
A takovým lidí, nejen mafiánů=deb... je stále víc, kteří jdou a okrádají a nezajímají se jestli ničí životy...

05.05.2008 21:19:00 | Dreamer.Z

Dy, já bych se do toho pustil rád, ale jsem teď v takovém divném rozpoložení. Mám pocit, jako bych už napsal všechno, co jsem chtěl a teď už chci jen lelkovat. :-)))

04.05.2008 09:53:00 | Aťan

...připsal jsem "doušky" dvě...

04.05.2008 09:43:00 | Aťan

Gabkine, já to vidím následovně: tahle vražda je zároveň sebevražda zoufalého chlapa. On ví, že když ho nedorazí na první dobrou, mafiáni si ho dřív nebo později najdou. Možná ještě před obědem. Nechtěl riskovat, že ho zabijou dřív, než se pomstí nejen za sebe, ale za všechny oběti minulé, přítomné a budoucí. Novodobý Palach dneška, možná... (Možná bych měl dopsat doušku, teď mě napadlo.)

04.05.2008 09:28:00 | Aťan

Aťane, výborná, výborná, výborná. :-) Díky. :-) Dýchlo na mne tvoje povídkování, tak kdy se do toho zase pustíš?

03.05.2008 23:52:00 | David.

Co se dá dělat...zoufalciuž nic jiného nezbyde. Jenže pak už je z něj psychopat a k dalším vraždám nebo k sebevraždě nemá daleko!

03.05.2008 11:21:00 | Chancer

Laduško, řešení to není, je to jen projev lidského zoufalství, kdy paní Spravedlnost na něj jaksi pozapomněla. Inspiroval mě příběh okradeného důchodce, který před lety u nás střílel na nigerijském velvyslanectví. Jestli se tady zloději budou dál vysmívat okradeným, bude těchto případů přibývat. Jestli s tím my dva budeme souhlasit či ne, na problému to nic nezmění.

03.05.2008 09:47:00 | Aťan

uff a koho zastrelíme příště ?
a pak zase a zase ..
a další prase ..
a pak jich bude víc ..
pořádný dav a z tebe Robin Hood
nebo masový vrah ? nebo nic?
ne, ne ne ..
tohle fakt není řešení :-/
mám ráda tvé dílka,
ale tohle u mně vyvoláva zděšení

03.05.2008 01:42:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Ti impotenti Tě neobjeví...

02.05.2008 23:56:00 | Bíša

Držím palce...

02.05.2008 23:14:00 | Aťan

Brečím!!! Nad tímhle systémem, nad Evou a nad pozlaceným životem vůbec! Dcerám se vede dobře a já už to nějak přežiju. To víš, bude líp!!! A jestli nebude, tak - no, víš, nějak to dopadne...

02.05.2008 23:00:00 | Churry

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí