zprávy: ze života / cestou necestou

zprávy: ze života / cestou necestou

Anotace: ...

Sbírka: p(í).Róza Ická, MHD

.

.

Ten čtvrtek jsem, jako ostatně každý jiný pracovní den, vstala na můj vkus příliš brzy. Provést nezbytnou ranní hygienu, obléct se, něžně probudit a nekompromisně vytáhnout z postele protestující dceru a při chystání její svačiny a kontrolování, jestli obě máme, co ten den budeme potřebovat, dohlížet na její pravidelné ranní procedury a krátce po sedmé vyrazit zcela chaoticky z domu... Pak po půlhodinové přímce dopravit malou přes půl Brna do školy a po třičtvrtěhodinovém oblouku přes tři čtvrtiny Brna do práce. Pak se pomalu rozjíždět a plíživě najet do každodenních kolejí spolu se svými prvními studenty. Každý všední den stejně, po stejných všedních kolejích...

Celým svým životem tak nějak projíždím... kratší úseky střídají delší tratě, ze země do země, z města do města, z práce do práce, od někoho k někomu, ze sebe do sebe... Už kdysi dávno jsem se naučila nasednout a spát – líp tak ubíhají kilometry... jenže i život jako by pak ubíhal tak nějak rychleji... a už i na kratších tratích se projevuje únava materiálu...

No a jak jsem řekla, byl už čtvrtek a tak z týdenního přídělu sil už hodně ubylo. Odučila jsem pár dopoledních hodin a krátce před polednem vyrazila pracovně mimo Brno, do Oslavan, samozřejmě svou oblíbenou MHD (řidiči by neměli své úseky a tratě projíždět spící...). Autobus byl přeplněný, venku mráz, uvnitř lidé pod spoustou teplých vrstev, apaticky namačkaní ve svorné pospolitosti. Zbylo na mne místo na zadním pětisedadle uprostřed. Vlevo bunda, vpravo kožíšek, zapařená okna, vydýchaný těžký vzduch a důvěrně známé drncavé kolíbání... Usnula jsem... ne, spíš to byl ten stav, kdy nemůžete ani pořádně spát, ale ani se nemůžete probrat a udržet vzhůru. Čas už nebyl rozměrem života, ale jen jakousi ulepenou želatinou všude kolem, která nedovolovala žádnou představu o uplynulých vteřinách či minutách... oči se automaticky kontrolně otevíraly a zase díky té želatině zavíraly a s každým zábleskem světla, který byl propuštěn dovnitř, pronikl i aktuální obrázek krajiny za oknem, zkreslený sraženými kapičkami páry. A poslední obrázek spustil alarm v mozku, promítla se do něj cedule u zastávky s nápisem Oslavany...

V panice jsem se procpala uličkou a se zoufalým výkřikem „momééééént“ mohutným skokem rozrazila skupinku cestujících, kteří tvořili mou poslední překážku na cestě ven. A ještě za letu jsem se zorientovala – byli jsme v sousední, od Oslavan několik kilometrů vzdálené vísce. Elegantně jsem se ihned po dopadu odrazila zpět a už zase uvnitř na schodech jsem nonšalantně oznámila řidiči že: „můžeme!“ a snažila se pod jeho překvapeně zkoumavým pohledem ve zpětném zrcátku vypadat, jako že to bylo přesně to, co jsem měla v plánu – vyskočit si na čerstvý vzduch a znovu pokračovat v jízdě...

Dobrosrdečná „babička“ vedle mne se zeptala: „A kam jedete, slečno?“ – Tak malý skok pro ženu a tak velký skok v čase – rázem jsem tím sportovním výkonem omládla o dobrých 20 let!
„Do Oslavan“ – odpověděl můj jasný mladý hlas... a abych té dobré ženě nekazila radost z dobrého skutku vykonaného na zmatené mladici, nechala jsem si od ní poradit, kde vystoupit... a fakt, že tou trasou jezdím dvakrát týdně už dva roky jsem raději zamlčela...

.

.
Autor hanele m., 23.07.2008
Přečteno 665x
Tipy 44
Poslední tipující: Philogyny1, Pavel Wilk, poetka, Maro Deives, Darwin, Sleepwalker, jedam, Lilly Lightová, WhiteSkull, piťura, ...
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

já už ji někde četla a moc se mi líbila, a tak jsem si to zopakovala... :)

26.04.2017 17:03:20 | Philogyny1

asi cestovní horečka :o)

26.04.2017 20:39:23 | hanele m.

to je strašně vtipné, ty živle:D

06.06.2009 21:56:00 |

:o)

05.04.2009 13:44:00 | jedam

To se krásně četlo! ST ;)

14.03.2009 21:24:00 | Lilly Lightová

:D to si živě představuju; i s tím mi důvěrným pocitem zblouzence

25.08.2008 21:59:00 | drsnosrstej kokršpaněl

aj to se mi na tý trase stalo - jen ten řidič šel domů na oběd a mne s sebou nechtěl :o)
já šla do sámošky a pak korzovala po návsi a zevlovala... hroznej den - a eště si o mně všeci povídali v tý dědině a další šofér kerej dojel se mě ani na nic neptal a rovnou mi vydal jízdenku, poučen o mně kolegou :o)

23.08.2008 11:19:00 | hanele m.

tak to znám (bez toho mládnutí, tedy)... a potom taky to trapný postávání s pokuřujícím řidičem na konečné, až konečně otočí vehikl a já budu moct na zpáteční trase vystoupit včas :)

23.08.2008 10:49:00 | drsnosrstej kokršpaněl

Dobrý den, :-)

04.08.2008 13:04:00 | stryc

díky vám všem tu - pokud si někdo myslíte jak sem to pěkně vymyslela, tak vás zklamu - neumím psát povídky - jen se občas pokouším sepsat skutečný zážitky :o)

27.07.2008 23:43:00 | hanele m.

Moc hezké. Skvěle čtivé, nápadité a věrohodné:)Hned se mi vybavila moje vlastní rána.

27.07.2008 23:01:00 | anilwap

Dobře jsem se pobavila ihned po probuzení a mém odploužení se sem k počítači, díky za krásné ráno...:-))

24.07.2008 07:38:00 | shakespeares

Asi pojedu do Oslavan a tu kouzelnou babičku poznám...

23.07.2008 23:19:00 | Bíša

jak oba dobře víme... ;o)

23.07.2008 21:24:00 | hanele m.

Cestování má holt své půvaby:-)

23.07.2008 21:16:00 | abcabcabc

cestou necestou milý Aťane... :o)
a už sem dojezdila, zbavila sem se toho, naštěstí
a robot píšou každopádně ADulT...

23.07.2008 20:38:00 | hanele m.

Kurňa, taky chci omládnout! Kudy že to jezdíš???

23.07.2008 20:21:00 | Aťan

Přesně dle mého vkusu, jdu najít další Tvé povídky...:-)

23.07.2008 17:56:00 | 6thSun

se svým malotraktorem... za jeho volantem bych taky asi nemohla spát :o)
děkuju za komentíky

23.07.2008 17:45:00 | hanele m.

polem nepolem... ;).... příjemná nadýchaná četba na jedno stresové středeční odpoledne :)

23.07.2008 17:42:00 | prostějanek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí