Zabijácké kokosy

Zabijácké kokosy

Anotace: smyšlený příběh afrického chlapce...doufám že se vám bude líbit a že se dozvíte i jednu malou zajimavost, které by se mělo věnovat víc pozornosti!! komenty kritika prosíím!!!!!

Zase to horké probuzení! Dotěrní komáři ho celého poštípali. To zase bude den! A zase vedro! Musí na lov, stereotyp! Zase ten pitomý stereotyp!! Jednou odtud vypadne, odletí do Evropy! Sice ještě neví kde nabere tolik peněz, ale to je jen malý detail, který se vyřeší později. Projde chatrčí, které se tak vznešeně říká domov a u vchodu se zastaví a rozhlídne se po krajině. Nejmíň půl vesnice už je vzhůru, převážně muži, starší ženy připravují chabou snídani. On nesnídá, nikdy nesnídával. Dojde si pro zbraně. Nechápe proč tomu pořád říkají tak vznešeně, prý oštěp - není to nic víc než klacek s ostřím na konci. Vezme si vodu a odchází na lov. Dnes je velká slavnost - svatba.

Za pár hodin už jsou zase všichni zpět, nalovili dostatek masa na večerní slávu, teď už zbývá jediné – dojít pro kokosy, aby si svatebčané mohli připít jejich mlékem. Není to nic jednoduchého vyšplhat až na vrchol, udržet se tam a ještě shodit pár kokosů dolů! Nikdy mu to nešlo, vždy raději zůstával dole a sbíral spadlé ořechy, které pak odnášel do vesnice. Dnes potřebovali skutečně hodně ořechů! Štvalo ho to, nesnášel to tady, neměl rád ty pošahané slavnosti a neměl rád ani zabíjení těch krásných zvířat. Nejspíš má v sobě geny svého otce. Před 17 lety pomáhal v jejich vesnici pod záštitou červeného kříže, jeho matka byla tehdy ještě celkem mladá, nemohlo jí být víc než 14 let, jeho otci se líbila, ale vzít si ji a zůstat v takové bídě?? To by musel být skutečně blázen! Za pár měsíců odjel a jeho matce zbyl jen on, pojmenovala ho po otci - Richard. Byla naivní, když doufala, že se snad vrátí!

Přestože byl jeho otec nejspíš hajzl, a vy si to o něm taky myslíte, měl ho mnohem raději než matku, sestry, bratry, všechny tady! Dívali se na něj jako na něco, co sem nepatří, něco zkaženého. Aby ne, nebyl jako oni, vzhledem sice zhruba zapadl, ale myslel jinak! Moc dobře si dokázal představit, jaké to musela mít jeho matka těžké, když zjistili, že je těhotná s Evropanem, který se na ni vykašlal! Tohle všechno se mu honilo hlavou, když sbíral a nosil kokosy do vesnice.

Pořád si představoval jak asi jeho otec vypadá, co teď dělá? Vzpomene si ještě někdy na jeho matku? Nebo už má jinou, nějakou krásnou Evropanku se kterou má děti? Znal svého otce sice jen z vyprávění a své vlastní fantazie, ale měl ho rád, věřil, že jednou se vrátí. Vždycky si za to nadával! Přeci jenom má něco z matky – kousek její naivity! Nesnášel naivitu. Nejvíc ho dokázaly vytočit ty smyšlenky o Evropanech a ostatních, které se tady vyprávěly malým dětem! Někde v hloubi duše jim ale taky věřil... Chtěl odtud tak vypadnout, jen vědět jak! Sbíral spadlé ořechy a představoval si jak přiletí do Evropy a nebude tam žít v takové bídě jako tady! Vydělá si hodně peněz a pošle pro matku, nikoho dalšího by tam nevzal. Neměl je rád, matku by tam vzal čistě jen z lásky syna k matce. Nevšiml si padajícího ořechu, který ho trefil přímo do týlu, před očima měl jen cestu do Evropy, vysvobození!

/Padající kokosové ořechy zabijí mnohem více lidí než ptačí chřipka a podobné nemoci (kulhavka, slintavka, atd.) na tyto nemoci se už našel lék, ale přilby Afričanům zatím nikdo nedodal…/
Autor angelicek, 30.07.2008
Přečteno 533x
Tipy 4
Poslední tipující: Lilly Lightová, Chancer, Bíša
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tak tohle mne úplně uchvátilo...tip. A přidávám se k šokování, že ty kokosy dokážou spáchat takovou pohromu.

01.02.2009 13:41:00 | Lilly Lightová

Klasa! Fakt jsou ty kokosy takové nebezpečí? Nechce se mi věřit, že je to horší jak ty nemoce...chudáci afričani, ze všech stran je něco proti nim. Rasisté, války, hlad, nemoce, kokosy...

26.08.2008 17:33:00 | Chancer

Píšeš zajímavě a výstižně...

30.07.2008 17:59:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí