Rozmluva s Cháronem

Rozmluva s Cháronem

Anotace: V hlavě mi létaly černé myšlenky, ty nejčernější. Tak z toho vylezlo tohle. Napsáno 26.7.2008, ale zase háčky-čárky. A Cháron se nemusí plavit jen přes řeku Léthé;-)

Zavírám oči.
Mé vnitřní já, něco popadlo za nohu.
Něco černého.
Jdu ho zachránit.

Co to?

Černá myšlenka a ne jedna, houf.
Ach ne, nad hlavou už je mám zase. Vrány,
Mé já se topí v moři.
Musí to být moře, voda je slaná.
Ale jaktože vidím na druhý břeh?
Je to potok, potok slz.

Kdo je na druhém břehu?
/Nevim, nezajímá./

"Sorry, Chárone, dneska nemám prachy na převoz, zvlášť ne na ten poslední."

"Tak proč si přišla? Takovou mladou holubičku, tady nevídám často, ale tebe už si pamatuju. Za poslední dva roky jsi tu byla několikrát. Konečně spolu mluvíme."

"Jsi mi sympatickej."

"Ironii v tvém hlasu nešlo neslyšet, má milá. Ale vím, proč jsi tady. Ty černé vrány musí vidět i slepý."

Zasmál se. On se zasmál. Co si o sobě sakra myslí? Jak ví o vránách?

"Kolik ti je, drahoušku?"

Vytrhl mě z přemýšlení. Už mi začíná být odporné, jak mě oslovoval.

"Sedmnáct."

"Aaach, krásný věk. Bylo by mi ctí tě převézt."

Poposedl si, abych se vešla vedle něj.

"Ale já nemám ani bůra, takže smůla."

Chtěla jsem pryč, ale vrány mi pořád kroužily nad hlavou. Nemohla jsem se pohnout. Jejich útok už jsem několikrát zažila. Nic pěkného. A navíc mé vnitřní já. Ještě se neukázalo. Modlila jsem se za něj.
Cháron si všimnul, že dlouho nemluvím a oči mi těkají po potoku.

"Jak se Ti přihodilo, že máš tak mladá nad sebou vrány?"

"Spáchala jsem ten největší hřích vůči životu,"
sklopila jsem oči.

"Nerozumím, vražda?"

"I tak se to dá nazvat."

"Ooo, mé dítě."

"Zabila jsem sebe samu."

"Vždyť jsi ještě živá, to by vrány už nekroužily. Buď je máš nebo ne, ale když už je získáš, odletí až po smrti."

"Nerozumíš mi, já...," zalykala jsem se.

Nemohla jsem pokračovat. Pláč mnou otřásl. Potok slz se bouřlivě rozvlnil.

"Dítě, neplakej, nateče mi do lodi. Dokonči v klidu větu, uleví se ti."

Nadechla jsem se.

"Uvědomila jsem si svou smrtelnost."

Vrány souhlasně zakrákaly a mnou projela vlna bolesti.

"Dušičko, támhle Ti vyplavalo."

Modlitby se vyplatily. Mé vnitřní já leží támhle na břehu.

"Běž, holoubátko, my se ještě potkáme. Až budeš mít na zaplacení. Zadarmo ani to malý chlupaťounký žluťoučky kuřátko nehrabe."

"Měj se."

To byl můj poslední projev neúcty, jen tak jsem si zachovávala odstup.

Běžela jsem ke svému vnitřnímu já. Žilo, ale nevypadalo to s ním dobře. Měla jsem však víru. Musí přežít. Musí se vrátit se mnou.

Otevřelo oči.
Popadlo mě za ruku.
Utíkáme spolu pryč.
Stalo se znovu mou součástí.

Otevírám oči.
Pokládám na stůl nůž.
Vrány dneska nezaútočily a mé ruce zůstaly bez krvavých jizev.
Stala jsem se silnější, odvážnější a zase o trochu šťastnější.

Vím o svých vránách, vím o svém Cháronovi. Miluju své vnitřní já, alias Život. Už teď si nevědomky šetřím na převoz do prasátka, ale zatím nemám kladivo na jeho rozbití.

Nevím, jestli uslyším vrány naposled krákat zítra, v čtyřicetipěti, v šedesátišesti nebo ve sto letech.
Ale hlavní je, že žiju. Teď. Pro ten moment.
Autor kryndy, 17.09.2008
Přečteno 359x
Tipy 8
Poslední tipující: Dorimant, Nevermind, Kes, Bíša, Herbert Dalloway
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Líbí se mi to, nejspíš proto, že se to tolik odlišuje od jiných povídek tady - je to plné alegorie a náhledu do nitra s jistým arogantním nadhledem. Prostě správně okořeněné :-)

21.11.2012 16:28:06 | Dorimant

Moc děkuju za komentář, málokdy už dostanu reakci na tak staré dílko :)

02.12.2012 18:01:55 | kryndy

Ono je tak trošku smutné, že lidé čtou jen ta nová díla v naději na ukořistění tipu na výměnu v principu když ty mě - já tobě a kvalita jde mnohde stranou, i když jiné to už asi nebude... A proto se snažím číst i ty starší, pokud mne od nějakého autora něco zaujme :-)

03.12.2012 14:02:13 | Dorimant

Tak tohle bylo dost dobrý! Krásný obraty, třeba to s tím prasátkem a kladivem... SUPER!!! Moc se mi to líbilo. Krásně smutný. Obvykle takovýhle smutný a deresivní věci bývají nejkrásněji zpracovaný.

20.09.2008 19:36:00 | Liss Durman

Sytý hladovému nevěří… A tak je to se vším… Dokud si to sám nezažiju, tak asi nepochopím, i když se budu maximálně snažit… Cítím z toho trošku cynismu, ale to je asi známka toho, že už si dospěla… Jinak je to moc hezký, myslim po umělecký stránce ;).

17.09.2008 14:53:00 | Herbert Dalloway

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí