Bába

Bába

Anotace: Každej jsme nějakej...

Na konci vesnice bydlela bába. Všichni jí říkali bába strakatá. Říkali jí tak proto, že to byla bývalá hipísačka a pořád chodila ve strakatých hadrech a ověšená samými korálky. Děti z vesnice běhaly k její chalupě a pokřikovali na ní:
Bába strakatá
To je moje obrazovka
Bába strakatá
To je moje chachaacha
Bába neměla dědka. Dědek jí umřel. Bába neměla ani psa. Pes jí taky umřel. Bába neměla ani kočku. I ta jí umřela. Takže bábě zbyly už jenom zebra, papoušek, kanárek, had, opice, puma, bílá myška s černými vousy a slepice. Když děti na bábu pokřikovaly, Házela po nich bába různými předměty. Například kanárkem, jenže ten stačil před dopadem ulétnout, slepicemi, ale i ty zavčasu stačily zbrzdit svůj pád. Zkoušela to i s mouchou, ale ta, vzhledem k tomu, že nebyla její vlastní, nedala se chytit.
Občas bába odjížděla do města a to potom děti na bábu nepokřikovaly, ale pozorovaly zvířata na její zahradě. Mámy a tátové dětí jim říkali, aby k chalupě báby nechodily, protože bába je divná. Mámám a tátům se bába vůbec nelíbila, protože chodila do lesa a sbírala tam divný houby a taky divný byliny. Děti ale stejně na mámy a táty kašlaly.
Když se bába vracela z města, dělala chachacha. Potom ukazovala dětem z okna unavené kozy a to se dětem příliš líbilo. Bába měla starý gramofon a jedinou desku Joplinky. Tu si vždycky po návratu z města pouštěla a pak se dívala do zrcadla na svůj ksicht strhaný drogama.
Na pravé tváři měla chlupatou bradavici a tak to místo, kde byla na zrcadle bradavice vidět, vždycky zamazala rtěnkou. Zrcadlo bylo už skoro celé červené. Jen malé kousky zrcadlové plochy se ještě leskly a bába si v nich prohlížela jen ty části obličeje, které vypadaly ještě hezky. Snad proto si bába bláhově myslela, že je stále mladá a krásná a zlobilo ji, když na ní děti pokřikovaly a říkaly jí bába.
Ráno odjela bába do města na nákupy. Ten den jí bylo vůbec nějak divně, že se ani nepodívala do zrcadla a ani nic neházela po dětech. Když se večer vracela do svojí chalupy, už z dálky se jí zdálo, že není něco v pořádku. Vlastně už od zastávky autobusu. Ve vesnici nebyla ani noha, jakoby celá umřela. Normálně by si toho snad ani nevšimla, ale přišlo jí divné, že na ni cestou nikdo nepokřikuje.
Když přišla k chalupě, všimla si, že na pěšině leží zebra. Přišla k zebře a uviděla, že má v hlavě dírku po kulce, ze které ještě vytéká krev. Zebra umřela. Bába se k zebře sklonila, zatlačila jí oči a udělala na čele křížek. Pak šla do chalupy a na chodbě ležela opice. Když uviděla, že má taky v hlavě dírku po kulce, tak jí taky zatlačila oči a udělala na čele křížek. Opice taky umřela. V kuchyni ležela na podlaze puma. Taky měla v hlavě dírku po kulce. I pumě zatlačila bába oči a udělala na čele křížek. Puma taky umřela. Na posteli ležel had. Taky ten měl v hlavě dírku po kulce. Tomu bába oči nezatlačila, protože hadům se oči nezatlačují, ale křížek na čele mu udělala taky. Had taky umřel. Na stole ležela bílá myška s černými vousy. I bílá myška měla v hlavě dírku po kulce. Taky jí bába zatlačila oči a udělala na čele křížek. Bílá myška s černými vousy taky umřela. V kleci ležel papoušek. Papoušek měl taky v hlavě dírku po kulce. Taky on umřel a bába mu taky zatlačila oči a udělala na čele křížek. Jiná zvířata už bába neměla, protože je naházela po dětech. Potom šla bába spát.
Ráno šla bába na zahradu, Celý den kopala pro zvířata hroby. Potom pustila svojí jedinou desku Joplinky a zvířata pohřbila. Odpoledne se vrátila do chalupy a smyla všechnu rtěnku ze zrcadla. Celý den se děti neodvážily přiblížit k chalupě. Až večer si dodaly odvahy, přišly k chalupě a začaly na bábu pokřikovat:
Bába strakatá
To je moje obrazovka
Bába strakatá
To je moje chachaacha
Bába se ale neobjevila. To děti popudilo. Chtěly bábu nějak vyprovokovat a vlezly jí na zahradu. Tam ještě nikdy nebyly. Na zahradě bylo šest hrobů s dřevěnými kříži a vedle nich vykopaná díra, jakoby další připravený hrob. Děti začaly na bábu zase pokřikovat, ale bába zase nevylezla. Děti tedy vlezly bábě do chalupy. Když přišly do kuchyně, uviděly bábu ležet na posteli. Měla otevřenou pusu a vyvalený oči. Po tváři jí lezla ta moucha, co se nedala chytit. Děti na to zíraly s otevřenou pusou a vyvalenýma očima. Pak děti zatlačily bábě oči a udělaly na čele křížek. Bába taky umřela.
Protože se děti dlouho nevracely domů, vydaly se je mámy a tátové hledat. Přišli do chalupy báby a uviděli děti, jak stojí u postele s mrtvou bábou. Dali jim pohlavek a vyhnali je domů, protože bába byla divná.
Autor Laa, 15.01.2009
Přečteno 378x
Tipy 4
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné, Lilly Lightová, TemsteaG
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí