Jediný přítel holub

Jediný přítel holub

Anotace: Když jsem minulý týden šla na praxi, uviděla jsem na lavičce sedět bezdomovce, který krmil holuba rohlíkem. Náhle mi v hlavě vyvstal tento příběh... Bohužel nevím, kam to mám zařadit, jestli do sekce ze života, nebo smutné...

Na lavičce v parku seděl bezdomovec. Byl už starý, tak kolem padesáti šedesáti let. Nebyl to ovšem žádný z těch bezdomovců, co chodí po ulicích každý den žebrat, a za vyžebrané peníze si koupí levné krabicové víno a na nádraží se pak opijí do němoty. Kdepak, tenhle, ačkoliv ho ostatní kolikrát zvali, aby se k nim přidal, vždycky je odbyl strohým:"Nechci!"

Pepek, tak se muž jmenoval, byl bezdomovcem již velice dlouho. Rodiče ho kdysi vyhodili na ulici, když si bez dovolení vzal nějaké peníze.

Pepik seděl na lavičce již několik hodin, když tu k němu přilétl šedivý holub. Ladně přistál na zemi a začal se kolem starého bezdomovce ometat, při tom se načechrával a vrkal. "Ahoj fešáku!" zamumlal Pepek. "Vrrkůůů vrrrkůůů" odpověděl mu holub. "To je dneska krásný počasí co? Jenom aby večer nepršelo. To by chudák starej Pepa neměl kde hlavu složit." brebentil dál bezdomovec. "Vrků..." Holub se zastavil přímo před bezdomovcem, naklonil hlavičku na stranu a prohlížel si starce svým korálkovým očkem. "Vrkůů" udělal, když se dost vynadíval. "Jak ti říkaji? Já sem Pepek." představil se bezdomovec holubovi. "Vrků!" nato holub. "Nojo vlastně, ty mi asi moc nerozumíš co...Tak já ti budu říkat třeba...Sergej, podle mýho nejlepšího kamaráda...jedinýho, kterýho jsem kdy měl...Doufám že ti to méno nevadí?"
"Vrrrkůů" zavrkal holub a mrkl na Pepka.
"Počkej, ty máš asi hlad viď...Já mám eště v kapce rohlik, tak se rozdělíme ne..." brumlal bezdomovec a z kapsy obnošeného kabátu vatáhl natvrdlý rohlík....
Autor Kagoru, 28.04.2009
Přečteno 567x
Tipy 1
Poslední tipující: stravla
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí