auto

auto

Anotace: auto X lhostejnost jen malá zkušenost po ránu

Dnes jsem píchla kolo.
Hned po ránu zajímavá útrapa, která ve mně nechala dojem rozladěnosti a úsměvu.
Tak si jedu, ještě vezmu známou do auta, aby nemusela autobusem. A rána a divný zvuky se linuly automobilem.

Zastavila jsem a dívám se na kouřící se kolo u mého autíčka.
Najednou mi detaily připadaly neskutečně důležité, protože nikde nikdo, kdo by mi pomohl. Známá skočila do autobusu, co přijel a já se ocitla sama uprostřed raního ruchu. Jakobych nebyla ani já ani mé auto a to není z nejmenších. Lidé se odvraceli raději na druhou stranu a já?
Vyhrnout si rukávy a do práce, říkala jsem si, obvolala si své opoždění a hurá do práce.

Sama v tom davu lidí na cokoli čekajících.
Bylo to úsměvné.
Musela jsem vypadat ve svém kostýmku opravdu zajímavě s tím heverem a šroubovákem v ruce.

Přemýšlela jsem nad tou vymyšlenou technikou, protože opravdu nic nešlo dle návodu. K povolení byla potřeba větší síla než ta moje, horké kolo potřebovalo schladit deštěm, který se nekonal a já černá od hlavy až k patě přemýšlela také nad tím, jak se ti lidé musí bavit při pohledu na mě a jak nikdo z těch pánů kolem nepřišel se třeba jen zeptat, zda něco nepotřebuji ( i když mi to koukalo jistě z očí).

Bezradnost si se mnou pohrávala až se konečně objevil. Ten, ten, co pozdravil a s úsměvem se vrhnul do práce.
Zmateně jsem mu asistovala a komicky skákala kolem toho pána, kola a otevřeného kufru.

Najednou mi došlo, že pomoc se na ulici nepotká.

Najednou mi došlo, že lhostejnost dnešní ráno byla na vrcholu, alespoň pro mě.

Najedou mi došlo, že ten pán se dnešní ráno pro mě stal andělem, který se slitoval a zalehnul mně a mému autu k nohám.

Díky pane, vaše pohotovost a šikovnost mě zachránila. Dnešní ráno rozhodně ano.

A my lidé bychom mohli být opravdu více lidští, nikdy nevíme, kdy se na té straně toho tápajícího objevíme my.

Ale co, pobavit spousty lidí po ránu, taky není špatný.
Tak hodně kilometrů bez nehod.
Autor zelená víla, 29.04.2009
Přečteno 599x
Tipy 29
Poslední tipující: mkinka, danaska, PIPSQUEAK, Anne Leyyd, CULIKATÁ, jedam, Anura, Efextwinecz, Těšínský, Paulín, ...
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ano, lhostejnost kolemjdoucích je nepříjemná, ale když to někdo bere s nadhledem jako ty, tak z toho vznikne takhle pěkné dílko. Pobavila jsem se.

11.01.2013 23:07:11 | danaska

To je pravda, dost dobrý, líbí...*:)

08.10.2011 15:38:00 | PIPSQUEAK

Ano to byl jistě anděl. A doufám že znáš "Pošli to dál" (http://www.fdb.cz/film/28347-posli-to-dal-pay-it-forward.html), musíme začít sami u sebe. A za každou pomoc bychom měli poslat dál aspoň 3 další dobré skutky. A svět bude hned lidštější. Nakonec to dopadlo dobře, ale pohled na tebe v kostýmku byl možná to proč ti většina chlapů nepomohla. To jsi zažila??? :-)

05.04.2011 22:23:00 | kasparoza

Povídka se mi líbí a doufám, že si víc lidí uvědomí, že kdybychom si vzájemně pomáhali bylo by líp VŠEM. ST! :)

30.11.2010 23:01:00 | Anne Leyyd

Je smutné,že se lidé dost často baví nad bezmocností druhých.Brrr.Lhostejnost je viděna bohužel dost často,alespoň,že jeden anděl přilétl a ochotně pomohl.Hezky napsané pohádková vílo(nezlob se) na Culíka,on Ti zelená říkat nebude,nejde mu to od pusy,Tobě pohádková sluší mnohem víc,protože máš hezkou dušičku:-)))

07.09.2010 16:23:00 | CULIKATÁ

jejda jak možné že jsem tohle ještě nečet... no toj sou mi ale věci...

19.07.2010 23:30:00 | jedam

Jednou ráno.

To si jdu takhle po ulici a neznámá paní v kostýmku se snaží vyměnit kolo.
„ Pane pomohl by jste mi?“
„jasně“
Vyhrnu rukávy košile a hrr na to.
Mám kolo sundaný a koukám kam s nim.
„Ukažte, ať se nezamažete.“
Paní lapne kolo, zamotá se, a jak dlouhá tak široká se rozplácne uprostřed vozovky. Pěkně zatížená pneuškou .(Nádherný pohled:o))…
Tak toto cestou, pokud jste to byla vy, děkuji dodatečně za nádherné ráno a úsměv na tváři. :o) Mávám.

07.09.2009 21:22:00 | kouzelníček

a co to je?

22.08.2009 00:49:00 | zelená víla

...prima ...jen si myslím, že to není povídka ...

22.08.2009 00:35:00 | WhiteSkull

Hezká, čtivá povídka. Takové nadějné ráno s příchutí hořkosti, opravdu ze života.

14.08.2009 10:48:00 | Pevya

Děkuji, mé se ten den ozývalo jen nepatrně, určitou chvilku mám dojem, že ani neťuklo, i když je to blbost:-)ale dneska tu příhodu používám jako humornou. I když někde uvnitř to tak není.. a těch "andělů" moc není, a třeba i naštěstí.

18.06.2009 20:54:00 | zelená víla

Bez kometáře, nad lidmi mé srdce občas pláče, ale teď se skvěle bavilo, nad tvým dílkem!

18.06.2009 15:28:00 | sluníčko sedmitečné

ano tohle se mi líbí, je to o lidech, o klapkách na očích a o všem tom ranním hnusu, přehlížení...
je jednoduše krásná

27.05.2009 16:25:00 | její alter ego

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí