lovec rozmazaných stínu

lovec rozmazaných stínu

Anotace: Končí týden a víkend začíná,tak vyrážím za čerstvým vzduchem a od chaosu všedních starostí a hluku.

Je pátek a víkend na mne čeká.Sbalím pár nutných věcí a hlavně mou zbraň,digitální fotoaparát značky Konica(KD-400Z) 4mega pixel ,je to trošku přístroj staršího data, ale
svou funkci plní,když jsem dostatečně blízko a netřepou se mi ruce.V tom tkví můj lov
při kterém máme se zvířaty stejnou šanci zmizet nebo být lapen.
Nahážu pár věcí do báglu a utíkám s civilizace do klidu a zeleně.Přivítám se s Vláďou a vyrážíme směr Javorový,Ostrý to jsou moji bratři.S Javorového je krásný výhled a na Ostrém roste hodně borůvek.Jo malebné Beskydy,mé rodné kopečky, kde mám vyšlapané své cestičky,ale oba jsou osídlené a ten klid bych tam nenašel.Tím pádem má Dangerův kraj,kde každou cestičku znám,nachází se tam dvě louky,kde pase se zvěř,psí hřbitov,tam jsou pochováni významní psi z okolí.Potůček a cesty zarostlé a sem tam se objeví živá duše.Hlavně tam mám svoji ložnici (15 krát 20m),kde měkké a rovné je podloží,obklopeno stromovím v závětří,tam své tělíčko vždy složím.

Rozloučím se s Vláďou(mé auto) a vyrážím.Mé nožky už popaměti vedou vpřed,já cítím vůni smrku,když míjím čerstvě seťaté stromy.Rukou hladím kapradí a vysokou trávu,cestou,necestou,lesem,ne lesem,utíkám za motýlem,roztáhnu ruce a letím sním.
Dýchám zhluboka a poslouchám co mi les šumí za rýmy.Pěnkava,sýkorka,strakapoud mě vítá,jen havran něco nemilé kráká.Dojdu na rozcestí a změní se mi terén,musím projít prudkým stoupáním.V půli kopce mě bouchne do nosu těžká vůně,jsem tak rozradostněn s okolí,že tomu nepřikládám váhu a jen si říkám,asi někde blízko trus od vysoké.Smysly mne varují , zpomalím chůzi,vydechnu a poslouchám.V periferním vidění zaznamenaly mé oči pohyb nade mnou,zaostřím oči a vidím jakoby starý jutový pytel,který unáší vítr,tam a zpět.Mé oči,ale na takovou vzdálenost nevidí.Zvědavost popohání levou a pravou nožku k místu.Jsem už blíž a tak mé oči zaostří a náhle pytel se pohnul.V tom mi to došlo,proč je ve vzduchu cítit tak čpící vzduch.Okamžitě jsem padl na zem,zjistil kudy vane vzduch,proháněl se proti mně,takže jsem mněl jistotu že mne zvěř neucítí.Vytáhnul opatrně s báglu zbraň ,zapnu on a plížením pomalu jak kočkovitá šelma se prodírám za svou kořistí.Srdce mi šíleně bije,ve spánku cítím jak mi tepna pulzuje.V metrové trávě se krásně pluje a maskuje.Jsem 15m od místa,náhle se vynoří hlava s které trčí dvě zahnuté 20cm ostří,které jsou připraveny probodnout vetřelce.Nehýbu se,ani nedýchám,přemýšlím co by to mohlo být za zvíře,Zubr nebo Bizon…Pomalými pohyby se zvedám a mířím,náhlé cvak,mačkám spoušť,zásah.Mačkám,máčkám dál ,ale nejde to,zbraň čeká až se uloží první snímek,nadává v duchu proč nemám zrcadlovku.V tom okamžiku se otočil vítr,zvíře mne ucítilo.Šok,myslel jsem že se pase,ale ono leželo,zvedá se kolos,mnou projíždí jak elektrika ten pocit, kdy s lovce se stává kořist.Uvnitř mně to křičí utíkej.Zvíře vyčkává a já pozvolna ustupuji,v tom zakopávám o větev,“křách“ a padám.Někde nade mnou slyším dusot kopyt,praskání větví, přikrčený k zemni,čekám kdy podívám se na zvíře s blízka.Rachot se vzdaluje ,vykuknu hlavu a vidím jak zvíře mizí v hustém porostu mladého smrkoví.Začínám si uvědomovat co se vlastně stalo.Tenhle okamžik trval sotva pár minut,mne to přišlo jako půl hodinu.Jenže jak se dostanu k mému místu,když musím projít hustou úzkou cestičkou,kde utíkalo to záhadné zvíře.Vypadalo jak s pravěku,zarostnuté hustou srstí ,připraveno bez lítosti vetřelce potrestat.
Pomalu postupuji vpřed a zkoumám stopu 12 x 10 cm je obvod dvou půlměsíčku zarytých do země.Celé tělo je napnuté jak pružina,připravena vystřelit do spleti mladého lesa.Uvědomuji si,strašně horko,je sice dusno,ale cítím jak v žilách se mi vaří krev.
Přešel jsem kritické místo a přemýšlím co to bylo za zvíře.Z úzkého cestičky vycházím na rozlehlé místo a co to nevidím.Mladý jelínek si pochutnává na travičce a vůbec si nevšimnul mé maličkosti,která se mu vynořila za zady.Čekám kdy všimne si mou přítomnost.Zjištuji kolik může mít roku,podle parůžků v lýčí,tak kolem 2 roků,má krásně zbarvenou srst v zapadajícím slunci,skoro hoří.Vůbec nereaguje a tak pokračuji v přímce cestičky kolem něj a čekám na leknutí(Závan strachu v očích,zahrábnutí kopýtek a odlétající trsy půdy, když výskokem se odrazí a přechází v trysk do bezpečí bukového porostu)Jsem od něho 3m,dál se v klidu pase,zaměřím si ho do hledáčku a čekám,kdy se na mne otočí.Nevím jestli to je místní zvyk nevšímat si lidí,ale je tak zabraný do šťavnaté travičky a borůvek,marně čekám kdy nastane ta chvíle.Už to nevydržím a písknu,vtom se pomalu ke mně otočí,polkne sousto,grimasou tváře řekne nazdar,pak líně třemi skoky,pěti kroky je ve křoví a zůstává ukrytý a čeká.Během toho cvakám a blesk ozáří stmívající krajinu,to je signál že blíží se závoj tmavé noci.Rychle nasazuji tempo a spěchám na své místo.

Stihnul jsem to, ještě projdu branou propletených korun mladých stromu a rozevírá se krása zapomenutého místa.Vítá mě má ložnice , když se z jedné strany ční bukový háj z druhé strany zástup smrčků obklopeny kapradím.Nade mnou a pode mnou příkrý svah ,mezitím na rovném a měkkém místě,je můj ráj,kde vybalím spacák,udělám pár nacvičených pohybu a vklouzán do pelíšku.Hned zvedám foťák a podívám se na dnešní úlovky a co nalézám,les vysokou trávu a rozmazané zvíře,nad kterými trčí dva rohy.Protože jsem nepřišel co to může být,dávám svůj název divoká kráva,protože té je to nejblíže.Druhá fotka je víc povedená,jen jak se fotily stopy,tak sem zapnul blesk,takže jelínek má hodně svítící oči.Nedělám si nic z neúspěchu,lehnu si na záda a pozoruji krásy začínající noci.Vychází první hvězda,ptáčci pozvolna umlkají,kolem letěl netopýr a světlušky rozsvěcují své lampy.Pozvolna se ztrácím v souhvězdí velkého a malého vozu a bezstarostně splývám s krajinou.
Autor Danger, 24.07.2010
Přečteno 534x
Tipy 25
Poslední tipující: mkinka, Liduška, Žqáry, Iv, Helena Lovecká, carodejka, Bíša, Jeněcovevzduchukrásného, CULIKATÁ, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

myslím že bych tam šla znova , do té doby než bych to znova viděla...

28.12.2013 17:13:06 | Liduška

já to zvíře viděl víckrát,vtipné bylo,že sem ukazoval kamarádovi rekonstrukci kde se to stalo a on(a) tam byl znovu,jenže pokažde se vyplašil a utek,zlomky vteřin kdy nezachytíš co to bylo,vidíš jen rohy a díváš se kde je nějaký strom,aby ses kryl,kdyby si to zamířila na tebe...

28.12.2013 18:44:45 | Danger

Nádherný, krásně popsaný, nádherně prožitý...jen by mě zajímalo, co bylo to rohatýho...

28.12.2013 15:05:10 | Liduška

sám přesně nevím...buď předchůdce krávy uteklého s pravěku :-),nebo nějaký severský,skotský nebo nevím co za druh...

28.12.2013 16:41:21 | Danger

četlo se to vážně hezky, sice seš při psaní asi hodně zbrklej ale nadšení se taky cení :o)

09.05.2011 09:57:00 | hanele m.

Děkuji za zastaveníčko čaodějko :-),potěšila mne,tím pádem i když jsme od sebe daleko,byli jsme na procházce spolu :-)

01.11.2010 16:53:00 | Danger

Ach Beskydy, nádherný kus světa, to se nediví m že brouzdáš tak rád, trochu ti závidím, nadýcháš se čerstvého vzduchu, vidíš toho tolik a ta vůně lesa...jooo, to se nedá ani popsat.)) Je to nádhera, pastva pro oči i duši, moc pěkná povídka, jako bych ten kraj znala, děkuji za procházku co potěšila.

19.10.2010 01:35:00 | carodejka

Piškvorečku,záhada to je,pač nevím odkud se to stvoření vzalo,široko daleko nejsou žádné domící zvířata,ale lepší než ve Vsetíně,tam řádila puma,to by byla asi ještě vetší sranda.Před býkem se schovam za nebo na stom,ale před pumou bych asi musel vycenit tak akorád své zuby...

25.07.2010 23:31:00 | Danger

Hmm...dobře napsané a zachycené pocity z přírody a jejího světa a ten podivnej býk nebo co ..záhada a to se mě líbí . Záhady miluju ..jo příroda nás stále něčím překvapuje!

25.07.2010 15:18:00 | xoxoxo

Marku zatím utíká a je dost plachý,takže asi vpoho.Co se týká otcova běhu,tak asi Jusien Bolt by měl konkurenci...:-) dobrá treninková metoda pro běžce,to by byli výsledky.

25.07.2010 14:10:00 | Danger

Dík Jane za komentář a jsem rád,že si infikovanej :-)

25.07.2010 14:06:00 | Danger

Moc pěkná povídka.Má žena když jsme se poznali pracovala v prvním minilabu v republice a to v ulici Na Příkopě a to těsně před revolucí.Často fotila a fotila a já z toho byl tenkrát hotovej.Dnes už nejsem, jsem již infikován.Focení je krásná věc.:-)

25.07.2010 11:30:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Děkuji Culíku a Marku za komenty.Byl to takový pokus o povídku,měla to být báseň,ale asi bych vše nevistihnul.Jinak patral sem co to může být za zvíře,tak nejspíš to bude nějaká odruda býka,šlechtěná na maso,které nevadí i zima.Kdyby jste to chtěli vyzkoušet a zažít trochu adrenalinu,ještě tam býk je.Nejlíp v červeném tričku přijeďte,a určitě se sním seznámíte :-)

25.07.2010 01:21:00 | Danger

Nádherná romantika,asi budeš mít krásnou dušičku.Příště přeji další dobré úlovky:)).Prosím si pár borůvek:))

24.07.2010 22:19:00 | CULIKATÁ

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí