Pod tíhou doby

Pod tíhou doby

Anotace: .........vyprávěl mi to muj učitel a já se rozhodla to napsat................................

Psal se rok 1920. Ona si vzala učetele. Jmenoval se František Bajer. Byla to těžká doba. Moc rád jsem k nim chodil. Obdivoval jsem jejich nábytek a obrovskou knihovnu. Bajer totiž miloval knihy. Jednou mi řekla abych si vzal kufr a přišel k nim. Prý mi něco dá.
Spořádaně jsem si vzal jen malou taštičku a šel. Když jsem došel k nim domů bylo mi řečeno ať si cokoliv vyberu. Procházel jsem starými regály. Byli z masivního lakovaného dřeva. Tajemně do ticha voněly. A všechny knížky jako by na mě křičely. Mě si vem. Vybral jsem asi tři knihy. Už jsem chtěl odejít když paní Bajerová donesla svůj kufr. Skládala do něj různé knihy a já jen těkal očima po pokoji. Potom jsem pohled upíral na knihu od Heinricha Manna. Než jsem odešel snad tisíckrát jsem poděkoval. Se senzací v očích jsem kufr dotáhl domů.

O dva dny později byla knihovna prázdná a oba dva se spolu otrávili plynem. Byla to těžká doba a oni ji neunesli. A já si vzpomněl na Heinricha Manna. Stále je v kufru.
Autor mexx, 01.08.2010
Přečteno 300x
Tipy 2
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Memento!

09.09.2010 14:34:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí