Kačenka a strašidla

Kačenka a strašidla

Anotace: Anotace: V přírodě se pořád něco děje. Akce a reakce, prostě reaguji spontánně :-) na podněty, předměty, prostě na vše. Hlavně když vykouzlím úsměv. Jen škoda, že to nikdo nenatočil :-) slova neukážou ty komické výrazy údivu, zloby,překvapení...

Ranní opar se vznáší nad hladinou rybníka. Klid občas naruší bzučení navijáku, když rybáři nahazují svoje pruty s návnadou, tím se trošku rozčeří stíny stromů. Hladinka je zelená, odkládám svůj šat a první nesmělý krůček koketuje s vodou, první kroužek se tvoří, když palec jako první proráží vodní plochu. První tři kroky jsou nejhorší, pak už náhlá extáze, když se celý ponořím.
Jestli ze zimy nebo ze šoku, ale je mi blaze. Pomalým tempem se začínám vzdalovat od břehu. Vznáším se na vodní hladině a brázdím ji křížem krážem, najednou se přede mnou objeví malinká kačenka. Dívám se, kde má ostatní kamarády, ale je tady sama,může mít tak 20 cm. Počítám, že ještě neumí ani lítat.
Pozoruji ji, pomaličku pluje ke mně, pomalu se potopím jako krokodýl a čekám na svou kořist.
Pozvolna se přibližuje, už je na dosah ruky, bleskurychle se na ni vrhám,chybělo tak pět centimetrů, možná bych ji chytil. Počítám, že bude tryskem plavat pryč, ale kdo by si jako já myslel, že se lekne, je na omylu, zastaví se tak tři metry ode mne a krouží kolem. Provokuje, tak vyrážím a plavu rychle za ní, ona čeká, když jsem tak metr od ní, začne plavat taky, vrhám všechnu sílu do tempa, ale kačenka je v klidu, houpe se pomalu jako nafukovací hračka. Už natahuji své hnáty, jakoby ji někdo píchnul špendlíkem, kačka vyráží sprintem, jenom brázda za ní zůstává. Pluji pořád za ní, ale časem mi ubývají síly, tak se obracím zpět a říkám si, nechám kačku aby si odechla. Plavu, plavu, po čase se obrátím, kdepak zmizela kačka? Mě picne! Ona pluje za mnou! Z lovce se stává kořist… Nebo kačka si myslí, že hrajeme na babu. Krev mi vaří v žilách, nečekaně vyrážím na kačku, ze všech posledních sil máchám rukama vpřed, jenže marně, tak v pokoře, že kačka je lepší než já, splývám na břeh a v duchu si říkám: jen počkej, kačko! Druhý den už jsem chytřejší, přivolám posily a rozdám instrukce, že ji obklíčíme. Operace "Jen počkej, kačko" začíná, každý zaujme svou pozici (mrtvého brouka) a čekáme, jestli se diverzant ukáže a chytí se do pasti. Už to vzdáváme, mávám smluvený signál pro konec akce, zklamaný kopnu do šutru a odcházím.
Když v tom uslyším pískot, jeden z agentů ukazuje na rybník vpravo ,kde se vynořil diverzant, okamžitě všechny volám zpátky, všichni zaujmou svoje pozice. Vyčkáváme až kačka bude uprostřed, zatím pomaličku krouží při kraji. Tuhne nám krev v žilách, nervózně žvýkám trávu a říkám si, proč nepluje do středu, zdá se mi to věčnost, trne mi ruka. Náhle si zničehonic kačka míří přímo doprostřed.Teď, mávám smluvený signál, vyrážíme pomaloučku do akce. Začínáme vytvářet kruh, zkracujeme smyčku, čekáme, jestli kačka neuplave mezerou než uzavřeme kruh, ale ona jako by nic, nevšímá si nás. Jsme už rukama na dosah, už vidím, jak se uzavírá kruh, už nemá šanci proplout. Je otázkou času, kdy ji budeme mít.
Potutelně se usmívám a mnu si ruce, budeš má. Už jsme skoro všichni u sebe, zavelím: útok! Ona si uvědomí, že má problém, začne se splašeně na místě otáčet. Náhle šok, kačka se zastaví, koukne na nás, v duchu si říká: takovou hru neznám, ponoří se do vody a jako torpédo podpluje vše , vynoří se kousíček od nás. Sklapne mi pusa a naprázdno polknu. Všem skoro vypadly oči z důlků. Okamžitě se vrhnou na kačku, jen já tam na vše se smíchem koukám a tleskám kačce, říkám bravo. Tím byla ukončena operace „Jen počkej, kačko“. Zase jsem dostal lekci od přírody, ale poučil jsem se z jedné věci. I když se dostaneme do situace, která vypadá zle, nesmíme se vzdát a musíme bojovat do posledního dechu.
Autor Danger, 27.09.2010
Přečteno 1110x
Tipy 31
Poslední tipující: danaska, AndreaM, hanele m., střelkyně1, carodejka, Berry, TetaKazi, Iv, Zasr. romantik, zelená víla, ...
ikonkaKomentáře (21)
ikonkaKomentujících (13)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

I já tleskám kačce. Rozkošná povídka. A to nechválím jen proto, že ty jsi chválil. ST jasná volba. Daniela.

06.05.2020 20:03:57 | danaska

Jé milé překvapení,že si se tady zatoulala,už dlouho jsem nenapsal povídku a tahle mě vždy rozesměje,děkuji za připomenutí :-) Nesbírám tipy a nekomentuji na oplátku,když to ve mne zanechá stopu,tak reaguji.Daniel

06.05.2020 20:23:13 | Danger

já si myslím že od začátku to měla kačka pevně ve svých blánách.. ne že tys ju lovil - tys ju bavil :o)

09.05.2011 11:41:00 | hanele m.

:-)))Vidíš,jak tě malá kačka přelstila!:)))
Pročpak jsi ji malou chytal a nenechal doma ve svém rybníčku?Ááách...ty lovecké pudy!:)))
Stejně si ale myslím,že jsi kačku nesmírně pobavil!:)
PS:a mě taky!:))ST

19.02.2011 11:52:00 | střelkyně1

čarodějko-příroda je pro mne skoro vším a hodně mě poznamenala,učí mne pořád,mám rád její svět,Je sice drsný,ale neskutečně krásný.

04.01.2011 09:56:00 | Danger

Moc pěkné hrátky s kačenkou, byla fakt fikaná a to si lidé myslí že zvířata nejsou chytrá,...úsměv. Tvoje povídka mě moc pobavila, takové brouzdání v přírodě je moc hezké.))

31.12.2010 17:01:00 | carodejka

Berry-jsem rád,že tě rozesmála :-)
Příroda je krásná,jen kdyby člověk ji tak neničil :-(

20.12.2010 17:36:00 | Danger

By mě zajímalo, kdo honil kačku s tebou :-D. Jsem se tady smála, až se za břicho popadala. S vážnou tváří vtipný popis přírody :-). Mně se strašně líbí, jak kačky plavou a hýbou u toho tím krkem (dobře se tak procvičuje páteř ;-)). No a ještě lekce nakonec, co víc si po ránu přát.

20.12.2010 10:23:00 | Berry

Marku :-) tak s tím čtením to je vzájemné.
Kačka je o vtipu,který jsem přenes do profilu :-)
Tak pěkné počteníčko :-)

23.11.2010 20:57:00 | Danger

Jé to je skvěle napsaný.Sem se pobavila.ST

15.11.2010 22:44:00 | Iv

Z.R.- jsem rád,že tě potěšila kačka :-)
No povídky jsou dlouhé,takže vedou kratké básně :-(

Snažím se jen pár postřehy zachytit události,takže škoda spíš pro ty,kdo napíšou dobrou povídku,ale začátek nemá ještě děj,tím pádem to nedočtou ... Hold čas jsou peníze...

01.11.2010 16:36:00 | Danger

Pěkná, škoda, že se zde málo čtou povídky. Šup s tebou do oblíbených!

31.10.2010 22:45:00 | Zasr. romantik

zelaná vílo,to cos napsala je kouzelné a pravdivé.
Doufám ,že jsi ta kačka nebyla Ty,pač jak vidím kačku,mám tiky :-)

18.10.2010 19:56:00 | Danger

Piškvorečku jen to né,žádné kamarádky,by se mi o nich zdálo :-) Stačila jedna.

18.10.2010 19:53:00 | Danger

Culíku,je to samička a to je zááásadní rozdíl,nezaměnoval bych to s žensko!:-) Jinak souhlasím,pokud jde o život,máš neskutečnou zásobu energie.Sice ta kačka si s náma hrála,tam o život šlo nám,když všichni vylezli z vody,lehli na zem a vydýchavali to 15minut.

18.10.2010 19:50:00 | Danger

Lucerničko,tleskám s tebou :-)

18.10.2010 19:43:00 | Danger

nebojácně.. když jistota je nejistotou... stává se plachou..

15.10.2010 01:41:00 | zelená víla

***

02.10.2010 14:56:00 | Bíša

Jůůů!!! chytrá kačka,pěkně vás teda vypekla,tak se mi to líbí
a závěr Tvé povídky to krásně uzavřel!Lekce jsou v životě důležité to je fakt..člověk se tak může poučit a něco od kačky taky pochytit.Fíha,mazaná kačica ta vám teda dala..třeba si příště dovede kamarádky na mejdan! Hezký a ze života v přírodě..ta je prostě kouzelná.

01.10.2010 13:46:00 | xoxoxo

Jó,Kačka je boréc-prostě ženská nad kterou chlapi nevyzrají:)).To se Culíkovi móc hezky čte:)).Však ono ne nadarmo se říká,že v těch nejtěžších chvílích,které člověka dostanou do úzkých se pozná,co ještě má sil,když jde o přežití.Tleskám kačce i Tobě.

29.09.2010 17:44:00 | CULIKATÁ

parada, aj ja musim zatlieskat :D velmi sa mi to pacilo :DD

29.09.2010 16:41:00 | Lucerna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí